Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Magyari Beck Szabolcs: Jó volt a hangulat, de hiányozni fognak a pontok

Magyari Beck Szabi és Török Andris Miskolcon is mindent megtett azért, hogy ne csak szimplán célba érjenek, hanem még egy szép eredményt is felmutathassanak a futam végére. De sajnos Szabi nem volt a toppon és egy váratlan technikai hiba is keresztül húzta a srácok számításait, pedig már közel jártak hozzá, hogy a jó hangulatú verseny után ünnepelhessenek is a szikszói célban. Magyari Beck Szabolccsal beszélgettünk.

Mivel telt az időtök az Eger Rallye óta?

Miután komolyabb gondunk nem adódott Egerben, nem volt túl nagy felkészülés Miskolc előtt sem. A kötelező feladatokat elvégeztük, az autónk egyben volt, így nyugodtan álltunk oda a miskolci prológon a rajthoz.

A verseny is ennyire nyugodt volt, mint a felkészülés? Milyen volt a Miskolc Rallye nektek?

A prológ jól sikerült, de a másnapi produkciónkról sajnos már nem mondhatjuk el ugyanezt, bár nem sokon múlt, hogy Eger után Miskolcon is célba érjünk. A legnagyobb problémát szerintem az jelentette, hogy fejben nem voltam ott a versenyen. Az indiszponáltságunk szerintem elsősorban nekem volt betudható, miközben a szervizcsapatunk az elsőtől az utolsó percig tökéletesen működött. Voltak biztató jelek, tudtunk dobogós pozíciót érő helyen is szakaszt teljesíteni, Hernádvécsén. Ha megfelelően koncentrálni is tudtam volna a feladatra, akkor szinte biztos, hogy nem csak egy ilyen részsikerről tudnék most beszámolni. A pályákkal, vagyis inkább a kanyarok kigumizásával sokakhoz hasonlóan nekünk is adódott jócskán gondunk. Meseszerű állapotok uralkodtak ezen a téren, a miskolci pályákon. Hol volt, hol nem volt gumi, vagy máshol volt, mint ahogyan azt az itinerben előzetesen jelezték. Volt olyan durva meglepetésben is részünk, hogy a gumi, az út közepéről „mosolygott” ránk. Olyan helyeken találkoztunk felhordással, ahol elvileg le sem lehetett volna vágni a pályát, mégis vastagon állt a zizi az aszfalton. Ebből a szempontból rettenetesen kiszámíthatatlan volt az egész futam. Igyekeztünk felvenni a kesztyűt, alkalmazkodtunk a helyzethez s egészen az utolsó előtti szakaszig jutottunk, ahol a cél előtt mintegy 500 méterrel levágtunk egy kanyart. Amikor újra visszataláltunk az aszfaltra a váltónak a rúdja visszaugrott egyes fokozatba, amitől a motor azonnal szétforgott, csapágyas lett, a versenyünk pedig véget ért, motorhiba miatt álltunk ki. De kitűnő volt a hangulatunk az utolsó percig. Remek a társaság a géposztályunkban, jókat tudunk beszélgetni és olykor csipkelődünk is a rajtok előtt a vetélytársainkkal. Visszahozzák az ilyen pillanatok a régi idők rallye-ját. A jó kedvünk ellenére év végén biztosan hiányoznak majd nekünk a Miskolcon elhullajtott pontok. Pláne úgy, hogy mi csak aszfaltos futamokat terveztünk 2018-ra.

Akkor lényegében mindegy is, hogy készen lesztek a javítással az Iseum Rallye-ig, vagy sem.

Emiatt a határidő miatt valóban nem kell aggódnunk. De ettől függetlenül gőzerővel dolgozunk a javításon, ha minden igaz már találtunk is egy új motort a kocsinkba. Megvásároltuk, hamarosan megérkezik, és úgy tervezzük, hogy Székesfehérváron újult erővel támadunk. Székesfehérvárról csak régi emlékeim vannak, akkor még az ORB mezőnyében versenyeztem. Börgönd is rajta volt az akkori útvonallapon, és azon a pályán egy visszafordítóban egy pillanat alatt ütöttem ki a komplett futóművet az akkori Renault Cliom alól. Ha azok a pályák lennének, amik tavaly, annak örülnék, mert azok közt van olyan szakasz, ami anno, a pályafutásom kezdetén 1996-ban, az Esztergom Rallye-n is szerephez jutott. Ha lenne bármelyik akkori pálya, attól egy kicsit úgy érezném, hogy haza megyünk Székesfehérvárra.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.