Kolencsik Balázs és Kemény Zsolt Egerben mutatta be vadonatúj Peugeot 207-es versenyautóját, amit az évadnyitó futam tapasztalatai alapján Miskolcra már tökéletesíteni is tudtak. De nem tartott sokáig a srácok hazai futama, és sajnos a kocsit is plasztikázni ahhoz, hogy újra a pályákon láthassuk őket. Kolencsik Balázzsal beszélgettünk.

A nagyközönséghez hasonlóan ti is Egerben ismerkedtetek meg élesben az itthon valószínűleg teljesen egyedülálló versenyautótokkal, valódi, éles bevetésen. Min változtattatok Eger és Miskolc között?

Az idénynyitón tapasztalt fékproblémákat orvosoltuk elsőként, valamint a futóművön is állítottunk valamennyit, de csak ennyire volt időnk. Tesztelni nem tudtunk a kocsival, pedig óriási szükségünk lett volna a gyakorlásra, a folytatás előtt. Utcán próbáltuk csak ki 207-esünket, akkor észleltük, hogy a hangosítás nem tökéletes, de az utolsó másodpercben találtunk erre a problémára is megoldást.

Nem jutottatok messze a versenyen. Milyen volt az versenytáv, amit teljesíthettetek?

A prológon szerintem elég jól átmentünk, holtversenyben másodikak lettünk, de közben vigyáztunk az autónkra, mert a pályabejárás során egyértelműen kiderült, hogy küzdelmes verseny vár ránk, hosszú etapokkal és nehéz gyorsaságikkal. Tudtuk, hogy be kell osztani a kocsit, nem akartuk már pénteken lenullázni az esélyeinket. A másnap reggeli első gyorsaságin, Hernádvécsén teljesen biztonságos autózással mentünk át. Felmértük a körülményeket, kipróbáltuk az autót, jónak éreztünk mindent, nem jelentkeztek a korábbi fékproblémák. Szerettük volna az első kört ebben a felfogásban teljesíteni, minden pályát megismerni és a következő körben már a nagyobb tempó elérésére akartunk törekedni. Elrajtoltunk a kettes gyorsaságin, Szemerén, ugyanúgy, óvatosban. Zsolti már éppen kezdte pedzegetni, hogy akár haladhatnánk gyorsabban is. Átmentünk egy lassítón, amiből túl nagy ívben jöttünk ki. A kerekek ráfutottak egy poros, füves, kicsit bakhátas útfelületre, ami szépen leterelt minket egy árokba, az autó pedig a bal oldalával neki csapódott egy fának.

Ti megúsztátok, de a kis Villám McQueen klón megsérült. Mi tört össze a kocsitokon?

Már meg is vagyunk a munkák oroszlánrészével, a karosszéria bal oldalán elég sok mindent ki kellett cserélnünk. Elszakadt a kormányösszekötő, emiatt nem tudtunk végül kijönni az árokból. A rescue-nak kellett minket kihúzni a gödörből. Azt is kijavítottuk itthon, szerszám és pár perc kellett csak hozzá. Kicsit értetlenül állok a történtek előtt, hogy miért történt ez a kicsúszás. Sokan szkeptikusak azzal kapcsolatban, hogy tényleg jó e rallyezásra a 207-es Peugeot. De én azt gondolom, hogy jó, jónak kell lennie, mi pedig mindent elkövetünk azért, hogy valóban jó is legyen. Inkább velem van a baj, én azt gondolom. Hosszú volt az Eger Rallye előtt a kihagyás, több, mint egy évig nem versenyeztem. De nem gondolnám azt sem, hogy a túlzott akarás miatt lett gond, mert egy nullázott verseny után – Eger Rallye – az ember még inkább átértékeli a dolgokat, ha hosszútávú tervei vannak. Én legalábbis így teszek. Év elején úgy terveztük, hogy teljes évet fogunk versenyezni. Ehhez viszonyítva két verseny után kereken nulla ponttal „büszkélkedhetünk”.

Ez már csak ilyen. Ember tervez, Isten végez. Mi terveztek?

A Szombathely Rallye-t. Az autó készül, a karosszéria munkákkal jól állunk. Csak az összeszerelés van hátra, aztán felkészítjük murvára az kocsit. Át kell hangolnunk az autót, felprogramozzuk a computert, ennyi lesz csak a feladat a rajtig hátra lévő időben. Én a murvás versenyeken mindenképpen szerettem volna idén részt venni, most pedig Eger és Miskolc után igazán fontos is lett, hogy ott legyünk az Iseum Rallye-n. A ponttáblázattal nincs értelme foglalkozni. Majd, ha néhány futamon célba értünk, akkor esetleg lesz alapja a számolgatásnak. Eddig elég nyugodt hangulatban versenyeztünk. De talán éppen emiatt alakultak úgy a dolgaink az év első két versenyén, ahogy alakultak. Szombathelyre megpróbáljuk egy kicsit felhergelni magunkat, hátha az is segít majd minket a pontszerzésben és a célba érkezésben.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!