Ruszó Krisztián és Geró Gabi még önmagát is meglepte a Miskolc Rallye-n, annyira jól kezdődött a versenyük, de az utolsó körben elektromos problémák adódtak a VFTS-ükkel, fel kellett adniuk a hazai versenyüket. Krisztiánék most azon sakkoznak, hogy összeálljon nekik is május végére az Iseum Rallye, ugyanis a szombathelyi murván lesz talán az utolsó esélyük arra, hogy életben tartsák a P12-es géposztály év végi bajnoki címével kapcsolatban szövögetett álmaikat. Ruszó Krisztiánnal beszélgettünk.

Egerbe nem értetek oda, mi volt az oka, és hogyan alakult a miskolci felkészülésetek?

Futómű és motorproblémánk volt, így hiába neveztünk, nem állhattunk rajthoz az évadnyitó futamon. Sokat foglalkoztunk a két verseny közötti egy hónapban az autóval, mert a futóművet kellett alaposan gatyába ráznunk. Néhány alkatrészt kicseréltünk, de továbbra sem voltunk elégedettek az eredménnyel, nem sikerült jól a beállítása sem. Bizonytalan volt az autónk úttartása. Ekkor berágtunk, és a Miskolc Rallye-t megelőző szerdán éjszaka kikaptuk a VFTS-ünk alól az új futóművet és visszaraktuk a helyére, a régit. Ez eltartott nagyjából hajnali négy óráig, emiatt nem igazán tudtunk rápihenni a hazai versenyünkre, mert a hétköznapok során sem látszunk ki a munkából. De problémákat elhárítottuk, amiért nagy köszönet illeti Orbán Norbit és Bauer Mikit is. Tesztre nem volt időnk, de amikor kipróbáltam az autót, akkor azt éreztem, hogy minden tökéletes, talán még soha nem volt ennyire jó a Ladánk.

Milyen volt az idei évetek első versenye, hogyan sikerült a Miskolc Rallye?

A prológgal kezdtünk pénteken, ahol igyekeztem szépen elrúgni a farát, had örüljön a közönség, hiszen ezért jöttek ki a népkerti salakstadionba. Miután októberben ültem utoljára a versenyautónkban kicsit meglepett, hogy másnap, már rögtön az első szakaszon az élmezőnyben tudtunk autózni, és abszolútban is ott voltunk az első tízben. Nem számítottam arra sem, hogy mindenféle gyakorlás nélkül azonnal rátalálok a jó féktávokra. Amíg mentünk elég bíztató volt a teljesítményünk a jövőre nézve, mert a géposztályunk élmezőnyében autóztunk. Szemerén lett egy szakaszgyőzelmünk a P12-ben, valamint négy második helyet és egy negyedik pozíciót is begyűjtöttünk. Utóbbit Selyeben, ahol hibáztam, de szerencsére meg tudtuk menteni a helyzetet. A hetedik szakaszon még nagy nehezen átjutottunk, de a végén, a gyújtótrafó meghibásodása miatt ki kellett állnunk.

A folytatásban hol találkozhatunk veletek legközelebb?

Azon dolgozunk, hogy ott lehessünk a Szombathely Rallye-n. A tervünk az lenne, hogy az eldobott Eger Rallye és az eredményes, ám egy technikai hiba miatt nulla pontos, hazai Miskolc Rallye-nk után, a távoli Iseum Rallye-n célba érjünk, és ha lehet, akkor dobogón szeretnénk zárni a futamot. Ha versenyben akarunk maradni a géposztályunk bajnoki címéért, akkor mese nincs, jól kell szerepelnünk és sok pontot kell gyűjtenünk az évad első murvás megmérettetésén.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!