Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Pethő István: Jó lett, de lehetett volna még jobb

Pethő Pisti és Holecz Laci annak ellenére, hogy a VFTS-ük stabilitása messze nem volt 100%-os, ügyesen végig talált a Miskolc Rallye trükkös pályáin, aminek kézzel fogható eredménye is lett, két kupát is hazavittek az idei első Rallye2-es versenyükről. Ennek örülnek, de mégsem felhőtlenül boldogok, hiszen a pályán ettől jobb eredményt is elérhettek volna Borsodban. Pethő Istvánnal beszélgettünk a Miskolc Rallye-ról, és a szombathelyi tervekről.

Egerbe nem tudtatok eljönni…

Sajnos nem. Szerettünk volna ott lenni Egerben, de csak nagyon csücskösen, az utolsó pillanatra készülhetett volna el a motor, ezért inkább elengedtük Egert, mert nem szerettünk volna a kapkodás és a sietség miatt azonnal egy nulla pontos, távoli versennyel indítani az évet. Nekünk a Miskolc Rallye-val kezdődött meg a 2018-as versenyszezon. Hagytunk magunknak időt, de Miskolcra is éppen csak sikerült elkészülni mindennel. Szerdán este került be az erőforrás a helyére és csütörtökön reggel már útra is keltünk Borsodba. Ebből kifolyólag látszik, hogy tesztre esély nem volt, csak szimplán kipróbáltuk a Ladánkat, felálltunk vele a trélerre, majd csütörtökön este Bodnár Attila még karburált egyet. Ezután következett a futómű beállítása, madzaggal. 🙂 Olyan lett, amilyen, de az időinket visszanézve azt mondom, hogy a tempónk nem volt rossz, bár maradt benne azért némi idő, több okból is.

Olyan lett, amilyen, de célba értetek, kupát szereztetek és kívülről nem tűnt vállalhatatlannak a produkciótok. Milyen volt a Miskolc Rallye nektek?

Jó lett az eredményünk, mert a P12-es géposztályban, valamint a Lada kupában másodikak lettünk, abszolútban pedig kilencedikként hirdettek ki minket a futam végén, ám ha minden elvesztegetett időnket visszakapunk, akkor előrébb is végezhettünk volna.

Ez, figyelembe véve a spárgás futómű beállítást kifejezetten jónak mondható. 🙂

🙂 Trükközött azért alattunk a futómű, főleg a hosszú, nyújtott, tempós kanyarokban ezért észnél kellett lennünk. Nagy dőlése volt a kocsinknak. Próbáltunk pontosan menni, pontról pontra haladni, nem durr bele módon autózni, mert láttuk, hogy nagyon sokan beestek előttünk és talán éppen a futómű egyszerű hangolása intett minket tudat alatt óvatosságra. Megforgásunk azért volt. De hol? Egy terelőben. A kéziféket ráhúztam, hogy gyorsabbak lehessünk, ám poros volt az aszfalt és kicsit tovább maradt a kezem a kézifék karján a kelleténél. Piruetteztünk, végül még tolathattunk is. De az az időnk sem lett csapnivalóan rossz. A negyedik szakasz végén, a hosszú egyenesnek már a közepén integettek nekünk, hogy lassítsunk, a sportbírónál megálltunk, aki mondta, hogy olaj folyt a pályára. Megköszöntük a figyelmeztetést és mentünk tovább, de az olajfolt mellett, vagyis után Nagy Varga Gézáékat mentették éppen az árokból, tele volt emberrel a pálya. A beíróban jeleztük, hogy mit tapasztaltunk a gyorsaságin. Ezután annyi történt még, hogy a nyolcadik szakaszon vonatoztunk egyet a Fábián Donáték balesete miatt feltorlódó versenyzőtársaink mögött. Mi OK táblát láttunk, mehettünk volna, de hárman előttünk etap tempóban kocogtak lefelé a gyorsaságiról. Megelőzhettük volna őket, de Laci mondta, hogy nincs értelme, engedjük el a szakaszt. Sajnáljuk, hogy nem kaptuk meg rendesen az időjóváírásokat, mert ezen a két eseten, három helyet buktunk az abszolút értékelésben. Ha megkapjuk legalább azt az átlagidőt, amit a többiek is, akkor már helyben vagyunk. Életünk legjobb eredménye úszott el ezen, ezért fáj nekünk egy kicsit a dolog. A pályák igen felhordásosak voltak, mégis meglepett engem a sok kicsúszott versenyautó. A pályafutásom során, a két évvel ezelőtti Miskolc Rallye, mályinkai szakaszáig nem is találkoztam olyannal, hogy felhordás, féltem is tőle. Akkor viszont megismerkedhettem vele, mégpedig alaposan. Emiatt most nem éreztem neccesnek a dolgot, készültünk nagyon a felhordásokra. De azt hozzáteszem, hogy kellett volna még egy kör, ahhoz, hogy mi is merészebben elvállaljuk a zizis kanyarokat. Keressük rá a megoldást, hogy nagyon tempósan, 100%-on autózva miként tudjuk abszolválni az ilyen kihívásokat. Sajnálom, hogy emiatt időt hagytunk bent.

Hol szeretnétek ezen javítani? Szombathelyen lesz rá lehetőség, ott zizis lesz minden. 🙂

Igen, szeretnénk menni a Szombathely Rallye-n, készülünk rá. Az elmúlt két évben ott voltunk a bajnokság első murvás futamán, de mindkétszer volt valamilyen problémánk. Vagy elgumiztuk magunkat, vagy a beállításokkal volt gondunk, és itt nem arra gondolok, hogy akkor is madzaggal állítottunk futóművet. 🙂 Rossz értékekre lőttük be az autót, ami végül vagy túl puha, vagy túl kemény lett. Most azon matekolunk, hogy idén ne lehessenek hasonló problémáink. Szeretnénk becsülettel felkészülni az Iseum Rallye-ra, hogy csakis rajtunk, és ne az autónkon múljon a verseny végkimenetele.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

   

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.