Molnár Ferenc és Kása Ferenc fogta a számítógépén a billentyűzetet, az Eger Rallye eredménylistáján a nevük mellett nyomott egy Ctrl+C-t, a miskolci listán odabiggyesztette maguknak a Ctrl+V kombináció segítségévelés és már meg is volt a borsodi eredmény. Mondjuk, a kettő közé jutott azért egy küzdelmes autózás is az év második futamán. Molnár Feri bácsiék örültek a 2WD kupában aratott újabb győzelmüknek, de a pályákon tapasztalt körülményekre ez már egyáltalán nem volt igaz. Molnár Ferenccel beszélgettünk.

Egerből egy tökéletes versenyautóval, és a 2WD kupa legnagyobb trófeáival tértetek haza. Mi volt a tervetek a Miskolc Rallye-ra?

Egerben mindezek mellé még a 6-os géposztály negyedik helyét is megszereztük az öreg Hondánkkal. Ennek különösen örültünk. Miskolcon szerettük volna megismételni az egri eredményeinket, amit végül tökéletesen sikerült lemásolnunk. Szerelnünk nem kellett semmit, mert úgy összeraktam a kocsit, hogy én lennék a leginkább meglepve, ha bármi probléma adódna vele a versenyek során. Csúcsformában van az autó, egy csöpp olajat nem fogyaszt a motor. Csakis a kötelezően szükséges munkákat, ellenőrzéseket és cseréket végeztem el, amikor felkészítettem a kocsit a borsodi versenyre.

Milyen volt a miskolci futamotok?

Jóval nehezebb, mint az évadnyitó erőpróba. A prológ nagyon jól alakult, megnyertük a salakpályán, a 6-os géposztály küzdelmeit, de a másnapi pályák különösen nehezek voltak, elsősorban a körülmények miatt. Ezek miatt mondanám rendkívül küzdelmesnek a miskolci versenyt. Voltak olyan pillanatok, amikor azt éreztem, hogy a körülmények a felelőtlenség határát súrolják. Volt, ahol be volt írva, hogy gumi lesz kirakva a kanyar belső ívére, és nem volt kirakva. Vagy máshol volt elhelyezve. Arra is volt példa, hogy nem volt jelezve, hogy gumizásra kell számítanunk, mégis kiraktak egyet. Ez többször is okozott meglepetést nekünk, néha majdnem leestünk az útról, az emiatt felhordott kavicsokon. „Vándor gumik kupája” volt ez a verseny, mert sok helyen elvándoroltak a gumik, amelyik a helyén maradt már megérdemelt volna egy kupát. 🙂 🙁 Ez veszélyeztette a drága versenyautókat és a versenyzőket is. Akikkel beszélgettem kivétel nélkül panaszkodtak erre. A verseny során nekünk a kitérőknél adódtak leginkább kalandjaink, mert elég szűkre voltak építve, alig tudtunk elfordulni bennük. A 2WD kupában már az első kör után is sikerült kiépítenünk majdnem 40 másodperc előnyt, ezért csak arra figyeltünk, hogy a saját tempónkat tudjuk autózni, amitől, ha hajt a tatár tudtunk volna nyilván gyorsabbak lenni, de ez nem az a verseny volt, ahol ezt be is kellett bizonyítani. Kiszámíthatatlanak voltak a pályák. A kilencedik szakasz után már nagyon fáradtak, de két okból is roppant boldogok voltunk a célban. Egyfelől örültünk, hogy elértünk a szikszói célba, ami azt jelentette, hogy véget ért a bődületesen hosszú etapokkal tarkított Miskolc Rallye. Másfelől az eredményeknek is örülhettünk, mert azok jók lettek, továbbra is vezetjük a 2WD kupa értékelését, kategória negyedikként és abszolút tizenegyedikként zártuk a napot. A sok kieső viszont arra enged következtetni, hogy valami nagyon nem volt kerek ezúttal.

Szombathelyen növelhetitek az előnyötöket. Eljöttök az Iseum Rallye-ra?

Nem biztos, sőt, inkább azt mondom, hogy biztosan nem, mert május 27-én, vasárnap nekünk családi programunk van, amiről nem szeretnék lemaradni. Plusz jobb itthon a békesség. 🙂 Rettenetesen sajnálom, de a vasi megmérettetést szinte 100%, hogy ki kell hagynunk idén. A sok belélegzett por nem fog hiányozni egyedül az Iseum Rallye-ról. Viszont ott lesz Szombathely után egészen hamar, mindössze három héttel később, a Székesfehérvár Rallye. Oda biztosan ellátogatunk. Addig pedig igyekszünk kibírni valahogy versenyzés nélkül. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!