Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Trencsényi Vince: Közel jártunk a futamgyőzelemhez

Trencsényi Vince és Pannuska Dávid az utolsó centiméterig harcban volt a futamgyőzelemért a Miskolc Rallye-n, amiről végül lecsúsztak, de az ezüstéremmel is pályafutásuk legszebb eredményét sikerült elérniük a borsodi versenyen. Trencsényi Vincével beszélgettünk.

A terveitek elég komolyak voltak a Miskolc Rallye előtt. Hogyan készültetek a borsodi futamra?

Az Eger Rallye után átgondoltuk, hogy miben tapasztaltunk hiányosságokat az évadnyitó futamon, és azokra gyúrtunk rá. A lassítós féktávokkal ott adódott többször is gondom, azokat nem nagyon találtam el. Hogy gyakorolhassunk, építettünk itthon, magunknak egy kis lassítót, azon gyakorolgattunk, valamint egy minimális tesztet is beiktattunk a Miskolc Rallye elé. Ezeknek köszönhetően felkészültebben álltunk oda a rajtvonalhoz, mint az Eger Rallye-n, a futamgyőzelemre hajtottunk.

Ez azonnal meglátszott a teljesítményeteken és az eredménylistán is. Jól indult nagyon a versenyetek.

Az első két szakaszon megnyertük a géposztályunk csatáit, az összetettben pedig csak Határ Attiláék tudtak megelőzni minket. Ők váltóprobléma miatt kiestek, mi pedig átvettük a vezetést, amit majdnem a célig meg is tudtunk őrizni. Ezt a remek rajtot annak tudjuk be, hogy reggel azonnal jó tempót autóztunk, nem aludtunk be, a vetélytársak pedig szerintem óvatosan kezdtek neki a versenynek. Műszaki hiba egyáltalán nem hátráltatott minket, csak az utolsó gyorsaságin adódott egy minimális gondunk. A koncentrációmra volt leginkább hatással, hogy megbolondult a harmadik kör végére a váltó kijelzője, ami valóban inkább zavaró, mintsem hátráltató volt. Némileg elvonta a figyelmemet az útról, de persze nélküle is tudtam váltani. Viszont elmondhatom ezúttal, hogy igen kalandos futamon vagyunk túl. Az első kör kivételével végig felhordásos pályákon kellett autóznunk, főleg a harmadik kör volt izgalmas. Gyakorlatilag minden szakaszon adódott olyan pillanat, amire azt mondhatjuk, hogy elég necces volt. Mindeközben Tim Gabiék alaposan felszívták magukat, odaléptek a gázra, felzárkóztak mögénk, nagyon jól autóztak. Le a kalappal előttük! Folyamatos volt köztünk az adok-kapok, ilyen izgalmas versenyünk talán még soha nem volt korábban. Az utolsó szakaszon kaparintották meg az első helyet, – amit megérdemeltek – mert úgy kaptunk tőlük 5 másodpercet, hogy nekünk az volt az érzésünk, hogy már nagyon a határon autózunk. Dáviddal megbeszéltük, hogy túl sokat nem kockáztatunk az addigra már rettenetesen kavicsos, fehér aszfalton, mert egy második hely szerintem nem kell különösebben felvázolnom, hogy mennyivel jobb, mint egy nulla pontos futam, egy totálkáros autóval megfűszerezve. Ha nem hibázok a nyolcadik szakaszon és bátrabban toljuk át a záró, selyebi pályán az autót, akkor meglehetett volna a futamgyőzelem, de nem panaszkodunk, ez így is a pályafutásunk legjobb eredménye. A harmadik gyorsasági szakaszon volt még egy meglepő pillanat, a cél előtt, amikor ráfordultunk a célegyenesre, akkor láttam meg, hogy a cél fotocellája mögött éppen egy néző mászkál, amitől megijedtem és rúgtam egyet a féken. Ott biztosan ott hagytunk kb. 1-1,5 másodpercet. Visszagondolva már tudjuk, hogy hol maradtak bent, a pályákon a másodpercek. Volt ahol én hibáztam, ahol felhordás volt sok, de arra nagyon jó volt ez a hétvége, hogy sokat tanuljunk a Miskolc Rallye-n törtétekből, és a számunkra új pályákból.

 

Ez kétségtelen, de ezzel együtt is, mint említetted, pályafutásotok legjobb eredményének örülhettetek a célban.

A tavalyi Eger Rallye-n elért harmadik helyünk volt eddig a legelőkelőbb pozíciónk, ezen javítottunk most egy helyet. A kocsi pedig karcmentesen ért be a célba, jót csatáztunk, pozitívan vélekedünk a miskolci szereplésünkről.

A Szombathely Rallye-ra el tudtok jönni?

Jelenleg több sebből vérzik a mi Szombathely Rallye-nk. Ugyanúgy állunk, mint tavaly a Peugeot-val. Nincs murvafutóművünk az autóhoz, plusz Dávidnak is elfoglaltsága van abban az időpontban. Szeretnék menni, mert sok pontot lehet majd gyűjteni, ráadásul 2017-ben gondunk volt a benzincsővel, csak pontot tudtunk menteni, jó lenne ezen szépíteni. Ez az egyik, amiért nagyon szeretnék részt venni az Iseum Rallye-n. A másik pedig, hogy híresen jó murvás futóműve és nyomatékos a motorja van az R2-es Ford Fiestának a laza talajon. Szívesen meggyőződnék róla személyesen is, hogy igazak e ezek a hírek? 😉

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.