Győzelemért utazott Miskolcra a Tim Gábor-Timár Tamás kettős, és a verseny legfontosabb pillanatában vették át a vezetést az opeles srácok, megszerezve ezzel a Miskolc Rallye abszolút győzelmét, amivel az éves értékelésben is az élre álltak. A célba érkezés már önmagában is szinte mindenkinek fölért egy győzelemmel, hiszen a Rallye2 mezőnyének csaknem 2/3-a „elvérzett” a bajnokság második futamán.

Tempós, és a Rallye2 Bajnokság számára régen látott pályákkal várták a rendezők Borsodba a versenyzőket, ahol a Rallye2-esekre több, mint 300 kilométer etap és 9 szakaszon, 83 gyorsasági kilométer várt. A futamra eredetileg 56 nevezés érkezett, végül 54-en rajtoltak el a Rallye2 mezőnyében, ami már a péntek délutáni salakpályás prológ előtt elkezdett rostálódni. Neukirchner András (Honda) navigátor nélkül maradt, Balics Ákoséknak (Honda) pedig nem oldódtak meg az egri motorproblémái a miskolci rajtig.

Miután a Rallye2-esek kezdték elsőként a szombati napot, ők még aránylag tiszta pályákon abszolválhatták az első kört, amit a későbbiekben sajnos már ők sem mondhattak el. Az első, hernádvécsei gyorsaságin így is beestek Üveges Sándorék (Lada VFTS), akiket a nézők visszaraktak az útra és a későbbi futómű és motorproblémák ellenére – „megfőtt” az erőforrás – is beértek a célba, sőt még a P12-es géposztályt, valamint a Lada kupát is meg tudták nyerni. A második szakaszon esemény, eseményt követett, amelyek közül a teljessége nélkül említünk meg néhányat.

Szabó Norberték (Lada) motorjában eltört a főtengely, az egri abszolút futamgyőztes Ráti-Borók páros Ford Mk2-esében a kuplung ment tönkre, Szombati Istvánék BMW-jének, a hátulja egy fával találkozott, túl sok munka lett volna a javítás, ezért inkább ők is kiálltak. Elek Róberték számára is a kányi elágazás közelében ért véget a verseny, mert a cél előtt nem sokkal beestek. A harmadik, vadonatúj selyebi pályán tovább emelkedett a kiesők, valamint a problémák száma. Határ Attiláék Peugeot-jában a váltó a szakasz feléig bírta, a hangok alapján bedarált valamit.

Fábián Donáték (Lada) a hátsó stabilizátorra panaszkodtak, sajnos a futam vége felé el is dobták a kocsit, orvos is vizsgálta fiúkat, de szerencsére nem esett komolyabb bajuk. A Selyeb környékén táborozó mentőegységekkel Baksai László és Erdei Zoltán is megismerkedett, mert csúnyán fához csapták a Ladájukat, ami alaposan összetört az A oszlop környékén. Óriási szerencse, hogy „csak” a navigátor fájlalta a lábát az eset után.

A prológ egyik leglátványosabban autózó Rallye2-es ladása, Balogh Péter is megforgott a becsapós, csúszós, új, fehér aszfalton, majd a negyedik szakaszon felrobbant a motor, elfolyt belőle az olaj, amin Nagy Varga Gézáék becsúsztak a szemerei cél előtt az árokba. A nézők lehetetlen helyzetből mentették ki őket. Pár perccel előttük Géringer Zoltánéknak, ugyanott, egy kevésbé vészesnek tűnő árokjárás viszont a verseny végét jelentette, míg NVG-ék a P13-as géposztályban győzelmet arattak.

A harmadik szakasz krónikájához tartozik még, hogy a cél fotocellája után Trencsényiék érkezésekor átszaladt egy néző, aki így korai lassításra kényszerítette a fordos párost. A P12-ben, Zsebe Gáborék Skodájában az olajhűtő dobta be a töröközőt. Az első kör tehát több, mint izgalmasan alakult, de a folytatásra sem mondhatnánk, hogy unalmasan lett volna. Ebben valószínűleg a rengeteg felhordás, és aszfalton lévő kavics is jelentős szerepet játszott. Számtalan megcsúszás és megforgás történt a gyorsaságikon, panaszkodtak is emiatt a versenyzők. Karner Zoltánék (Citroen) és Kolencsik Balázsék (Peugeot) is ezen csúszhattak ki.

Krehlik Nándorék Ladája feltámadt, miután a szervizben, kiderült, hogy a kábelek és a fordulatszámmérő tréfálta meg őket korábban. Marton Zoltánéknál, a Renault-ban a műszerfal úgy nézett ki, mint a karácsonyfa, majdnem minden ellenőrző lámpa világított már, de Eger után Miskolcon is célba tudtak érni. Hajdú Tamásék Ladájában egyszerűen elolvadtak a gyertyák, motorhiba miatt kellett kiállniuk. Gyöngyösi Marcellék (Opel) és Körmöndi Szabolcsék egyaránt kuplungproblémával küzdöttek, szerencse a szerencsétlenségben, hogy egészén a célig.

Szepesi Marcelléknak nem volt ekkora mákja, ők a váltókulissza törése miatt búcsúztak idő előtt. Az utolsó szakasznak úgy vágott neki a Tim-Timár és a Trencsényi-Pannuska duó, hogy mindössze 0,8 másodperc volt kettőjük közt a különbség az élen. Timék reggel óvatosan kezdtek, ezt Trencsényiék a 8. szakaszon „hozták nekik vissza”, mert kétszer is hibáztak. Az opeles páros végül 5,4-el előzte meg Selyeben Trencsényiéket, amivel megszerezték a futamgyőzelem mellé a 6-os géposztály első helyét is.

A bronzérem végül Dudás Gergőékhez (Citroen) került, akik sok technikai gonddal küzdöttek meg Miskolcon és végül egy helytelenül mért idő miatt a céldobogós pezsgőzésről is lemaradtak, a parc fermében vehették át a kupákat. Érdekesség, hogy mindhárom páros pályafutása legjobb eredményét érte el Miskolcon. A P12-ben és a ladások közt tehát Üveges Sándorék, a P13-ban Nagy Varga Gézáék, az 5-ös géposztályban Várnai Dávidék (Honda), a 6-osban Tim Gáborék, a 7-es kategóriában Hofbauer Tamásék (Suzuki), míg a 2WD kupában, Eger után, idén már másodszor Molnár Ferencék (Honda) győzedelmeskedtek, azon a futamon, ahol mindössze 21 Rallye2-es párosnak sikerült célba érkeznie.

Folytatás Szombathelyen, az Iseum Rallye-n, május 25-27-én, ahol hosszú versenytáv, és valószínűleg néhány meglepetés is vár majd a Rallye2-esekre az évad első murvás megmérettetésén.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!