Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Fönt a csodás északon

Teljesen átalakult 2018-ra a Rallye2 Bajnokság mezőnye, de Egerben ugyanolyan parázs csatákat láthatott a közönség, mint, amiket korábban megszokott a Rallye2-es versenyzőktől. Szerencsére, akik az évadnyitón ott voltak szinte kivétel nélkül ellátogatnak a Miskolc Rallye-ra is, és nem árulunk azzal el nagy titkot, hogy, akik Egerben győztek, újra nyerni szeretnének, az üldözők pedig – minő meglepetés – nagyon készülnek rá, hogy Borsodban ők állhassanak a dobogó legfelső fokára.

Egerben az utolsó gyorsasági szakaszon, a sötétben kettőt is előztek Ráti Gergőék, így szerezték meg pályafutásuk első abszolút győzelmét, a három éves kihagyás után visszatérő Boroznaki Tiborék, és a MARB bajnokként a Rallye2-be érkező Tim Gábor-Timár Tamás páros előtt. Miskolcon nem lesz könnyű a feladat, hiszen a kilenc gyorsasági szakasz 83 kilométerével együttesen, nem kevesebb, mint, 402 kilométernyi versenytáv vár a rajthoz álló 55 párosra és a hat előfutó autóra. Azt csak halkan mondjuk, hogy szép számmal vannak olyan versenyzők a mezőnyben, akik örültek volna, ha a Rallye2-esek is autózhatnak a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt, vagy a Garadna-Mályinka pályán (is), ami egyúttal az etapokat is lényegesen lerövidítette volna. De a kétségtelen, hogy az északi országhatártól pár száz méterre lévő, tempós Hernádvécse-Szemere, Szemere-Kányi elágazás és a vadonatúj, kitűnő aszfalttal burkolt Gagyvendégi-Selyeb szakaszokon is nagyokat tudnak majd csatázni a Rallye2-esek. A Miskolc Rallye igazi pikantériáját az adhatja, hogy a versenypályákat még a sokat látott helybéli versenyzők sem igazán ismerik, sőt, a selyebi gyorsasági talán még soha nem szerepelt egyetlen rallyeverseny útvonallapján sem. A bajnokság éllovasai, a pécsi Ráti Gergőék sem autóztak még a környéken. Ennek ellenére azt tervezik, hogy az abszolútban és a kategóriában is kupával térnek haza. Méretben nem válogatósak, szeretnek cipelni, minél nagyobb, annál jobb, úgy gondolják, ha serlegekről van szó. Boroznakiék ezúttal nem állnak rajthoz. Tim Gábor elárulta, hogy az egri futam végére már egészen jól összebarátkozott az új Opel Adam R2-es versenyautóval, így Miskolcon megpróbálnak ráhajtani a győzelemre. A legnagyobb csaták a P12-ben és a 6-os géposztályban várhatók, hiszen az ide nevező versenyzők a mezőny több, mint felét teszik ki. Az összetettben is okozhat meglepetést, a Ladáktól hemzsegő P12-ben vitézkedő Zsebe Gábor-Béres „Unicum” Attila páros, Skoda Feliciájával, de a hazai versenyén titkos favoritként kezelhetjük Kolencsik Balázst és Kemény Zsoltot is, a 207-es Peugeot-val. A 6-os géposztályba hét R2-es versenyautót neveztek, amelyek közül legalább öt esélyes a végső sikerre is. Érdekesség, hogy a P12-ből éppen a 6-os géposztályba igazoltak át Karner Zoltánék, akik természetesen tanulni szeretnék az új Citroen C2R2-t, a Lada VFTS után. Az biztos, hogy könnyebb dolguk itt sem lesz, mert rögvest három új építésű R2-es autóval és legénységével találják szembe magukat, a C2R2 Max-ok mellett.

A P13-ból érkezik a P12-be Kiss Zsolt és Berényi Gábor, akik E30-as BMW-jüket cserélték le a „gombszemű” 2101-re. Ha már a szóba hoztuk a P13-at, akkor említsük meg Határ Attiláékat, akik többször bebizonyították korábban, hogy ha az autójuk állja a sarat, akkor bizony ők sem lacafacáznak, hanem nyélgázon hajtják a Peugeot 306 S16-ot. A 7-es géposztályban Szepesi Marcellék skalpjára fog vadászni mindenki, mert már sokan, és régóta fenik rájuk a fogukat, miközben a miskolci hondások a 2WD kupában szeretnének revansot venni a Molnár Ferenc-Kása Ferenc duón, akik Egerben elpáholták őket a kétkerék hajtásúak mezőnyében. Az 5-ös géposztályban Zuzoo és Zuzoocska rengeteget dolgozott az Eger Rallye óta a kocsiján, az elektromos rendszert rázták gatyába és úgy vághatnak neki a hazai versenyüknek, hogy minden elektromos „kütyü” működik az autójukon. Nem okozna különösebb meglepetést, ha az abszolút győzelemre is esélyes Neukirchner András, Honda Civicjével móresre tanítaná a teljes géposztályt, de ehhez lesz még néhány szava az egri győztesnek a Madari-Haracska párosnak és a géposztály bajnoki címvédőinek, Gyöngyösi Marcelléknek is. Bár a technikai előny egyértelműen Neukirchnerék mellett szól.

A Rallye2 Bajnokság résztvevőivel leghamarabb a miskolci salakmotor pályán találkozhatnak a szurkolók, hiszen a mezőny pénteken 16:00 órakor csap bele a „salakos lecsóba”, a prológon. A szombati napon 9 gyorsasági szakasz vár majd a Rallye2-esekre és a riadó különösen korán lesz, mert már 7 órakor kigördülnek az autók az éjjeli táborhelyükről, hogy másfél órával később, a 201-es rajtszámú autó, azaz Ráti Gergőék Ford Escort MK2-ese elrajtoljon a Hernádvécse-Szemere szakaszon. A célba, amit Szikszón, az Angel Petrol benzinkútja mellett állítanak majd fel várhatóan 18:37-kor érkezik majd meg az első versenyautó.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.