Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Szabó Norbert: Az első versenyem előtt izgultam ennyire

Szabó Norbi két éve ült utoljára versenyautóban, a Rallye2-ben, de Egerben az új navigátorával, Tárkányi Sanyival jöttek, láttak, és ha győzni nem is győztek, de szenzációs eredményekkel a tarsolyukban gurulhattak át a céldobogón. A hónap végén Norbi nagy kedvence, a Miskolc Rallye következik, amire így érthetően hatalmas izgalommal készül a szabolcsi pilóta. Szabó Norberttel beszélgettünk.

Régen láttunk titeket…

Valóban elég régen. Hosszú kihagyás, csaknem két év után tértünk vissza Egerben. Vagyis igazából már a Szilveszter Rallye-n visszatértünk, decemberben már ott voltunk Mogyoródon, mert kihagyhatatlan lehetőséget kaptunk, és rajthoz állhattunk egy Mitsubishi Lancer Evo IX-el. Jó, hogy éltünk az alkalommal és Tárkányi Sanyi barátommal kipróbáltuk a Lancert, mert életre szóló élménnyel gazdagodtunk. Először tartottunk tőle, mert soha nem vezettem még csak hasonló kocsit sem, de meglepően kezes volt, hamar sikerült vele összebarátkozni. Meglepetésünkre viszonylag jó eredménnyel zárhattuk volna a futamot, ha nem esünk ki egy műszaki hiba miatt. A géposztályunk második helyéről álltunk ki. Az idei esztendőre alapvetően nem terveztünk semmi autóversenyzősdit, de a szilveszteri lehetőség tovább folytatódott ezért rohamléptekben kellett összehoznunk a 2018-as évünket. Autónk sem volt, Vizelli Karcsi és Vida Sanyi bocsájtott a rendelkezésünkre egy 21074-es Ladát, amiért hálásak vagyunk nekik, mert nagyon hamar sikerült egyességre jutnunk velük. Az Eger Rallye előtt kb. kettő héttel hoztuk haza a kocsit, amit roppant gyorsan kellett felkészítenünk, úgyhogy maradt még híja a munkáknak. Új autóval, új navigátorral és két év kihagyás után állhattam újra rajthoz a Rallye2 Bajnokságban.

Milyen volt a visszatérés, hogy sikerült az Eger Rallye?

A Szilveszter Rallye után Tárkányi Sanyi maradt mellettem, vele kezdtük el a bajnokságot, és mivel Ignácz Peti barátom elég elfoglalt, nem tudja vállalni a munkája mellett a navigálást, ezért úgy tűnik, hogy idén végig Sanyival fogunk együtt versenyezni. Nem csak magába a versenyzésbe, hanem a versenyzéssel kapcsolatos teendőkbe is vissza kellett rázódnunk, össze kellett trombitálni a szervizcsapatot és nagyon örültünk, hogy mindenki azonnal, gondolkodás nélkül beállt újra a csapatba. Az Eger Rallye előtti tesztre nem tudtunk odaérni az időhiány miatt, így a gyorsasági szakaszokon kellett szembesülnünk néhány hiányossággal. A fékekkel és a futóművel lesz még dolgunk, de nagyon örültünk annak, hogy ott lehettünk Egerben, a mezőnyben. Kétezer valahányban voltunk életünk első Rali Túra versenyén, én akkor voltam ennyire izgatott, mint most a rajt előtt. Nagy kihagyás ide, sok újdonság oda, nem mentünk rossz időket, már elsőre is elég jól letaláltunk, késtünk kétszer is egyszer egy, egyszer pedig két percet, büntetést kaptunk, de ezzel együtt sem panaszkodhattunk a helyezésünkre, mert a géposztályunkban harmadikként, a Lada kupában pedig másodikként értünk célba. Van még hová fejlődnünk, de látjuk a hiányosságokat, tudjuk, hogy mire kell figyelnünk. A következő versenyig kell néhány apróbb változtatást eszközölnünk a kocsin, Sanyival pedig még jobban össze kell csiszolódnunk, bár ezt nem segíti elő, hogy ő Budapesten, én pedig az ország keleti végén lakok. A lényeg, hogy a fejlődés útjára már ráléptünk.

Miskolcon folytatjátok az ismerkedést?

Igen, mindenképpen ott leszünk és a többi aszfalt versenyen is részt szeretnénk venni. A két murvás futam sorsa nem dőlt még el egyelőre, mert mindkét verseny időpontja ütközik más, számunkra fontos eseménnyel. De igyekszünk kitalálni rájuk valami megoldást. Miskolcon mentünk már, de az útvonallapra pillantva láttunk újdonságokat. Érdekes futam lesz az április végi, borsodi megmérettetés, annyi szent. Miskolc mindig is a kedvenceink közé tartozott, pláne ezeket a klasszikus, szendrői pályákat, amiken most is menni fogunk, mindig is nagyon szerettem. Ha onnan is sikerülne kupákkal hazatérünk, az óriási boldogság lenne a számunkra.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Köszönjük a segítséget!

Kelet-trans 2000 Kft
Naracom Kft
Extrapalett Kft
Wood-transport Kft
Unicar plus Kft
Fagus-transz Kft
Flyby-aero Kft

Bacskai Robi, Pál Bandi, Valla Miki, Katona Sanyi, Molnár Timi, Ignácz Peti.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük