Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Voltunk is Egerben, meg nem is

A Gondi Motorsport csapapatát két páros képviselte a Rallye2 Bajnokság 2018-as évének első versenyén, és a sors úgy hozta, hogy mindkét gondis autó átgurult az egri céldobogón, de csak az értékelésen kívül. Ám a küldetés így is sikeres volt, mert elsősorban tesztelni és újra formába lendülni utazott Egerbe a csapat, ahol rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek a versenyzők, és ezeknek a későbbiekben garantáltan hasznát veszik majd.

Rosszul indult a szombati napunk, – kezdte a beszámolót Gondi Csaba – mert a reggeli szervizben megmakacsolta magát az új Citroen C2R2-nk, csak három henger indult be. Bíztunk benne, hogy ha bemelegszik a motor, akkor megjavul, ám az első szakasz felé haladva, az etapon csak rosszabb lett a helyzet. Ezért vissza fordultunk a szervizparkba, ahová hatalmas nehézségek árán jutottunk el, és közben sajnos sok időt vesztettünk. Bakó Laci segített elhárítani a műszaki hibát, így sikerült az ötödik szakaszon visszaállnunk a mezőny végére és szuperrallyeval teljesíthettünk hat kitűnő, hibamentes gyorsasági szakaszt. Tét természetesen továbbra sem volt, sokat mosolyogtunk a navigátorommal, Buza Zsuzsival, élveztünk minden métert, amit autóztunk. Az összes szakaszon próbáltunk gyorsulni, kizárólag pozitív tapasztalataink vannak az autóval kapcsolatban onnantól kezdve, hogy megjavult. A célban elégedettek egyáltalán nem voltunk, de szomorúak még annyira sem, mert megismertük a kocsinkat, amit máris nagyon megkedveltünk. Az utolsó pillanatban döntöttünk úgy, hogy rajthoz állunk Egerben, ami utólag nézve remek döntés volt – summázta a tapasztalatokat Csabi.

Szereztünk egy erősebb motort a Renault Twingo R2-es versenyautónkba, de beszerelni már nem volt időnk – árulta el a felkészülésük legszomorúbb és egyben legörömtelibb pillanatát Tamás Gergely.  Mondjuk a motorcsere nélkül is kapkodtunk eleget a felkészülés során, tesztelni sem voltunk, gyakorlatilag a szerelőaknáról rajtoltunk el. Év eleji formában érkeztem meg Egerbe, ám a részeredmények tekintetében voltak biztató pillanataink. Többször megforogtunk, nagy hibákat vétettem, ezekért pedig szakaszonként legalább tíz elvesztegetett másodperccel, de inkább többel büntetett minket a stopper. Az utolsó szakaszon már nem forszíroztuk a dolgokat, a pozíciónkon nem tudtunk volna változtatni. A sötétben megrendezett gyorsasági közepe táján, az egyik kanyar nagyon kihordásos lett napközben, és megpördültünk a fölhordott kavicson. Az autó nem sérült meg, de elég szerencsétlenül, menetiránnyal szemben állt meg, úgy, hogy félig az árokban, félig pedig az úton volt, felült az alja, nem tudtunk megmoccanni sem vele. Mi sem sérültünk meg, de rettenetesen veszélyes helyen „parkolt” az autónk. Más lehetőséget nem láttam, felmutattam az SOS táblát, mert mindenképpen el akartam kerülni azt, hogy valaki belénk csattanjon, és összetörje magát, vagy a kocsiját. A biztonságot tartottam elsősorban szem előtt, a szakaszt etappá nyilvánították az utánunk rajtolóknak. Valahol valóban vétettem a szabályok ellen, így kizártak minket Egerben, és a Miskolc Rallye vasárnapi napján egy rádiós ponton kell majd a sportbíró munkáját segítenünk büntetésként. De nem bánom a döntésem. Kalandos volt az Eger Rallye, teljesítettük a versenytávot, átgurultunk a céldobogón és sokat tanultunk ezen a futamon – összegezte az egri hétvégéjüket Gergely.

Tamás Gergelyék azonban nem csak nézőként lesznek ott a versenyen, Borsodban, hanem ismét padlóig nyomják a gázt a Rallye2-ben, míg Gondi Csabáék egyelőre gondolkodnak a miskolci hétvégén, de könnyen lehet, hogy őket is újra buzdíthatják a szurkolók a pályák mellett, a Gondi Motorsport MARB-os párosaival együtt.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük