Bodogán Feri és Molnár Tomi a pályafutása leghosszabb versenyét teljesítette az Eger Rallye-n, ami tetszett a srácoknak, de Miskolcra már új taktikát kell kidolgozniuk, mert Egerben kiderült, hogy a beosztós, majd később sietős autózás nem kivitelezhető az Országos Rallye Challenge mezőnyében.

Tavaly sokat fejlődött a Ladátok. Télen is folytatódtak a fejlesztések?

Új kormányművet szereltünk be, amit Csipesz barátunknak köszönhettük sok más egyéb, korábban beépített újdonság mellett.

A tesztre el tudtatok jönni az Eger Rallye előtt?

Igen, csütörtökön ott voltunk a hivatalos főpróbán, ahol pontosnak, precíznek tűnt az irányítás. Tökéletesnek éreztem a kormányt, a versenyre. Farkas Zsoltinál elvégeztettünk egy futómű beállítást, ő azt javasolta, hogy ültessünk még egy kicsit lentebb a Ladánk hátulján, ami Egerben nem valósult meg, de éppen folyamatban van, Miskolcon majd kipróbáljuk, hogy, hogyan sikerült az ültetés. A lágy gumikat is fontosnak éreztük, hogy kipróbáljuk. Elsőre, a teszten jónak tűntek, de az egri pályákon már nem úgy muzsikáltak, ahogy azt elvártuk volna tőlük.

Az első igazán hosszú versenyetek volt az Eger Rallye.

Kétnapos versenyen vettünk már részt korábban a Rallye2 Bajnokságban is, de ilyen hosszú versenytávot még nem teljesítettünk egyetlen hétvégén sem korábban. Az ORC mezőnyében ez volt a bemutatkozásunk és személy szerint, nekem rendkívül tetszett. Viszont egy ilyen feszített tempójú hétvége elég sok lemondással jár. A Rallye2-ben megszokott bulizós, lazább felfogás, ami a versenyek előtt vagy után ment, azt itt el kell felejteni. Szorít az idő, sok mindent kell elintéznünk, sok helyen kellett megjelennünk, rengeteg pályát írtunk fel, tehát bőven volt feladatunk. Hamar megtapasztaltuk, hogy lényegesen több terhet ró ránk egy ORC futam, mint a Rallye2 Bajnokság. A verseny után bő két héttel is azt emésztgetem magamban, hogy ez élményben ad e annyival többet, mint amennyivel több ráfordításba és időbe kerül nekünk. Látva, hogy milyen egy ORC-s verseny, én ki merem jelenteni, hogy nagyon jó a Rallye2.

Hogy sikerült az Eger Rallye?

Kalandunk került több is, fizikálisan nem fáradtunk el, szellemileg vett ki belőlünk többet a rengeteg információ feldolgozása. Jó lobogós, mintsem technikás pályák voltak ezek. Az autónkkal csak apróbb technikai malőrök voltak, igazából zökkenőmentesnek mondhattuk műszakilag az évadnyitó versenyt. Visszaváltáskor volt gondunk, ez leginkább a komfortérzetemet zavarta. Meglazult egy lemez, lötyögött a váltókar, de szakszerűen, gumipókkal, szakszervizben orvosoltuk a problémát. 🙂 A generátor és az önindító vacakolt. A generátorral még szerencsénk is volt, mert éppen egy szervizpark előtt mondta be az unalmast. Más, komoly technikai gondunk nem volt. Az én sietségemből kifolyólag voltak kizárólag kalandjaink. Egyszer nagyon megforogtunk, majdnem 20 másodpercet bent hagytunk. Volt ettől egy szelídebb keringőnk is, a Szarvaskő-Egerbocs pályán. Nehezen éreztem rá a sebességre, a ritmusra, mert volt, amit alul vállaltam, nyomhattam volna jobban a gázt, de volt ahova pont a nagy lendület miatt érkeztünk meg keresztbe-kasba. Azt gondoltam, hogy van egy stabil, jó autó, amivel benevezünk az ORC-be és majd szépen, taktikusan beosztjuk az autónkat. Erről szó nincs. Az ORC-ben ugyanaz van, mint a Rallye2-ben, csak két napon át. Az első métertől kezdve tolni kell 100%-on. Kategóriatársakkal el vagyunk látva rendesen, reméljük, hogy bírja majd az autónk ezt a megnövekedett igénybevételt egész évben. A géposztályunkban és az ORC 2WD kupában is negyedikek lettünk. 2.2 másodperccel maradtunk le Vizelli Karcsiéktól. Fel kell kötni a gatyánkat, ha jól akarunk szerepelni az ORC-ben.

A Miskolc Rallye-ra el tudtok jönni?

Így van, ott leszünk az április végi borsodi futamon. De azt jól látjuk, hogy nagyon észnél kell lennünk, ha el akarjuk kapni az Országos Rallye Challenge, P12-es géposztályának az élmezőnyét. Nincs mit tenni. Felszívjuk magunkat és rajta leszünk az ügyön.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!