Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Várnai Dávid: Jó lesz ez, csak érjünk célba

Várnai Dávid és Szabó Tomi egy új Honda Civic-el érkezett meg az Eger Rallye-ra és a székesfehérvári páros nem panaszkodhat, jó húzásnak tűnik az autócsere, remek eredményeket értek el már a verseny legelején is. Ám egy váratlan technikai hiba megálljt parancsolt az őszi Eger Rallye-n kategóriagyőzelmet arató duónak. A legfrissebb egri élményeikről Várnai Dávid számolt be nekünk.

Új autóval futottatok neki 2018-nak. Kipróbáltátok az Eger Rallye előtt a Hondátokat, de részt tudtatok e venni a hivatalos teszten is? Milyenek voltak az első tapasztalatok?

Az autóval együtt géposztályt is váltottunk, a Rallye2 Bajnokság 7-es kategóriájából, az 5-ösbe kerültünk át az új Honda Civic Type-R-ünkkel. Az első, ismerkedős kilométereket a lezárt, vizes, havas nagyvelegi pályán tettük meg a kocsival és kifejezetten pozitívak voltak róla az első benyomások. A régi Hondánkhoz képest játékosabb, kifinomultabb autó érzetét keltette ez az új Civic. Elsőre nekem és Tominak is nagyon tetszett. A hivatalos egri teszten nem vettünk részt, úgyhogy az ismerkedést a szarvaskői gyorsasági szakaszon folytattuk.

Milyen volt a versenyetek?

Célba nem értünk sajnos, ám ami a legelszomorítóbb volt a számunkra Egerben, az a legbiztatóbb is a jövőre nézve. A géposztályunk első helyéről kellett kiállnunk, vagyis a lista szerint a másodikról, mert az utolsó gyorsaságinkon, Szarvaskőn már lelassultunk az autó meghibásodása miatt. Az ötödik szakaszon letöveztem egy bal3-at, az út széle megütötte az autónk alját és valamilyen technikai probléma keletkezett, a motor azonnal letiltott. Azóta egyébként már kijavítottuk, újra harckész a kocsink. Tehát elmondhatjuk, hogy amíg mentünk jól mentünk. Kalandunk is adódott. 🙂 Egy lassítónál sikerült beforognunk, mert túl rövidre akartam venni a féktávot. Az előtte lévő pattogós bal1 után, még a gumikat is összedíboltuk egy kicsit. Tomi hibátlanul bemondott mindent, de én kíváncsi voltam, hogy mit bír az autó. Rögtön kiderült, hogy annyit nem, amennyit én gondoltam. 🙂 A szervizcsapat elhárította a károkat, nyugodtan mehettünk tovább, de hamar búcsúznunk kellett. A reggeli első szakaszon még tartottunk az új kocsitól, óvatosak voltunk, nem akartunk ismeretlenül, azonnal a határon autózni vele. Vigyáztunk rá, meg persze magunkra is. Pétervásárán már jobban igyekeztünk, a harmadik szakaszon pedig már kezdtünk a kocsival megbarátkozni, 8,6 másodperc előnyt szereztünk az Egerbakta-Sirok szakaszon, a másodikként célba érezőkhöz képest. Összességében már csaknem 15 mp-nyi előnyünk volt. A verpeléti etap és a szerviz után pedig jött az ötödik szakasz, aminek a történetét már ismeritek. A kiesésünk nagy csalódás volt. Mi teljesen komolyan vettük az Eger Rallye-t, ezért nagyon szomorúak voltunk, amikor félre kellett állnunk az egerbocsi cél után.

A kocsi kész, Miskolcon lehet szépíteni. Ott lesztek?

Igen, megyünk és támadunk ezerrel a következő futamon. Nem jártunk korábban még a Miskolc Rallye-n nézőként sem, úgyhogy különösen kíváncsian várjuk a borsodi megmérettetést. Nézegetünk videókat róla, a monitoron keresztül hasonló jellegűnek tűnnek a ránk váró pályák, mint amiket a Székesfehérvár Rallye-n már megszoktunk. Dobálósak, szűkek, de szerintem kevésbé tempósak. A salakpálya szintén újdonság lesz, érdekes érzés lehet több ezer ember elé kigurulni a prológon. Murván már vezettem, salakon eddig még nem, reméljük, hogy tetszeni fog a közönségnek az oválpályán, valamint a gyorsaságikon nyújtott produkciónk egyaránt. Az egri részeredményekkel Miskolcon is elégedettek lennénk, csak jó lenne, ha ott már egészen a célig tudnánk a nevünk mellé gyűjtögetni az egyeseket. 😉

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük