Foczkó Ákos és Kiss Balázs két fronton is igyekezett helyt állni Egerben, és azt kell mondanunk, hogy le a kalappal a fiúk előtt, mert szombaton maradéktalanul kiszolgálták a közönséget, vasárnap pedig nem sokkal maradtak le a MARB borsodnádasdi futamának a legnagyobb kupáiról. Fockó Ákost kérdeztük.

Mozgalmasan telt az Eger Rallye előtti kettő, de inkább három hónapotok.

Eléggé. Az autónkban, az utastéren kívül szinte mindent kicseréltünk. Sok újdonságot építettünk be, több alkatrészt frissítettünk, felújítottunk ezzel telt el a januártól, márciusig tartó időszak a számunkra. Majdnem egy teljesen új autót faragtunk a télen, a VFTS-ünkből. Szerencsére nem az utolsó pillanatra készültünk el a kocsival, így volt időnk átnézni és kipróbálni a Ladánkat. Szokni kellett az autót és Balázzsal is gyakorolnunk kellett a közös munkát.

Erre tökéletes lett volna, és a pálya mellől figyelve tökéletesnek is tűnt a szombati napotok.

Alapvetően igen, mert akkor előfutóként, tét nélkül autóztunk a Rallye2 Bajnokság mezőnye előtt. De szerettem volna már ekkor is úgy odaállni a rajtba, hogy van némi fogalmunk arról, hogy, hogyan mozog a megújult autónk. Az első két gyorsaságin nem tetszett az VFTS. A csütörtöki teszten próbáltuk ki, ekkor slick gumikkal mentünk. Viszont a szombaton az volt a terv, hogy látványra, keresztbe autóznánk leginkább. Ehhez pedig a csütörtöki beállítások nem voltak túl ideálisak, de sikerült rajtuk módosítani. Többek közt erre volt jó a szombati előfutás, mert tudtunk kísérletezni a beállításokkal, rátaláltunk, hogy mi jó a csapatáshoz és mi lesz a megfelelő a tempós autózáshoz. Mindeközben jól szórakoztunk, mi is megismertük egymást és egészen a Dobó térig tudtunk autózni, átgurulhattunk a céldobogón. Egy kicsit még gyakorolni kell majd a keresztben autózást, de alakul a dolog, jó volt a nap.

Vasárnap viszont már a sietésé volt a főszerep, a MARB mezőnyében a kategóriagyőzelemért nyomtátok a gázt.

Elsőként visszatekertünk mindent oda, ahol csütörtökön hagytuk az Eger Rallye tesztje után. Néhány apróságot, a személyes tapasztalataim alapján még módosítottunk, aztán vártuk a startjelet. A MARB-os szereplésünk szenzációsan sikerült. Abszolútban másodikak, a géposztályunkban pedig elsők lettünk. Hibátlan futam volt.

Át lehet állni fejben az első napi csapatásról a másnapi időre történő autózásra egyetlen este alatt?

Szerintem nincs gond ezzel a stílusváltással. Teljesen élhető, Egerben is jól működött ez a dolog, azt hiszem ezt sikerült valamilyen szinten bizonyítanunk is. Viszont az élményautózásba még bele kell tanulnunk. Azzal nem voltunk maradéktalanul elégedettek. Szeretnénk, ha jövőben tudnánk ugyanígy előfutni és élesben is autózni egy hétvége alatt.

Mondjuk már Miskolcon?

Igen. Nagyon várjuk már a hazai futamunkat, tetszenek a gyorsasági szakaszok. Bár még csak videón és egy Zemplén Rallye-n navigátorként versenyeztem a környéken. A Rallye2 Bajnokság miskolci útvonallapján szereplő pályákon még egyáltalán nem mentem korábban. Úgyhogy nekünk igazából csak a salakpálya lesz ismerős. Hazai verseny ide, jó helyismeret oda biztos, hogy különösen izgalmas lesz itthon, de mégis idegen környezetben versenyezni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!