A Marton Zoltán-Horváth Krisztián duó nem bízta a véletlenre a dolgokat, ezért már ősszel precízen felkészítette a kocsiját az idei évadra és a Renault Clio-juk részben meg is hálálta nekik a gondoskodását. Zoliék hosszú balszerencse szériáját szakadt meg Egerben, de azért bebizonyította azt is Renault-juk, hogy képes ő bármikor borsot törni a szombathelyi páros orra alá. Marton Zoli foglalta nekünk össze egri tapasztalataikat.

Az autótok év végén is elég jó állapotban volt, sok tennivaló nemigen akadt vele a télen. Mivel telt az Eger Rallye előtti időszak a számotokra?

Elsősorban munkával. Nekem szinte egyáltalán nem volt lehetőségem a versenyzéssel kapcsolatos dolgokkal foglalkoznom. Gépkönyvezés, és a többi év elején kötelező feladatot végeztük el, azon felül semmi mást nem tettünk. Sem a Mikulás, sem a Szilveszter Rallye-n nem álltunk rajthoz, ősszel szinte rajtkész állapotban raktuk el a Renault-t a garázsba, így nem igényelt különösebb felkészítést az autónk, az Eger Rallye előtt.

Milyen volt nektek az Eger Rallye?

Tesztelni nem tudtunk, számunkra a pályabejárással vette kezdetét az évad első futama. Sok problémánk nem volt a kocsival, de mégis felidegesített néhányszor, hogy hat befejezetlen verseny után az egri lesz a hetedik, ahol nem érünk célba. Ám szerencsére nem így lett, megszakadt Egerben egy hosszú pechszériánk, és alapjaiban véve nem kezdtük rosszul az évet. Volt néhány megcsúszásunk, főleg reggel a fagypont közeli hőmérsékletű aszfalton. A szarvaskői szakasz végén, a rosszabb minőségű, Egerbocs közeli részen gyorsabban haladtunk a kelleténél, ide-oda pattogott az autónk, de valahogy sikerült visszanyerni felette az uralmat. Elárulom, hogy ehhez nekem nem sok közöm volt. 🙂 A probléma abból adódott, hogy rettentően korán eltűnt a váltóból a második fokozat, emiatt nem tudtunk normális féktávokat venni. Hiányzott a motorfék. Néha indokolatlanul hosszú, néha meg túl rövid féktávot vettünk. A versenyzést, az autózást ellenben roppant mód élveztük, más váratlan esemény nem volt, a váltóval meg megvívtuk a magunk kis külön csatáját. Az eredményünk nem túl fényes, de végre célba tudtuk vinni a kocsinkat, amire legutoljára tavaly, a Salgó Rallye-n volt példa. Majdnem egy éve. Ezért nem voltunk elégedetlenek az 5-ös géposztály ötödik helyével a célban.

Miskolcra el tudtok jönni?

Mindenképpen ott leszünk, a váltó addigra elkészül majd, úgyhogy teljes erőbedobással vethetjük bele magunkat a borsodi versengésbe. A pályák teljesen ismeretlenek lesznek nekünk, annyit tudok egyelőre a Miskolc Rallye-ról, hogy a pénteki napon, délután a salakpályán kell majd autóznunk, a prológon egy kicsit, körbe-körbe. 🙂 A salakról nem túl jók a tapasztalataim, ezért óvatosra vesszük majd a figurát, hogy szombaton a legjobb formánkat tudjuk mutatni a gyorsasági szakaszokon. A célba érésen túl jó lenne, ha esetleg egy kicsit előre is tudnánk lépni az egri ötödik helyünkről. Rajtunk biztosan nem múlik majd a siker. 😉

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!