Tamás Gergely és Végh Attila számára kalandosan alakult az évad nyitánya Egerben, hiszen a hetedik szakaszig mindenütt volt valami rumli körülöttük, a verseny pedig úgy ért nekik véget, hogy átgurultak a céldobogón, de mégsem értek célba, ám az Eger Rallye, még Miskolcon is ad majd nekik egy napra elegendő elfoglaltságot. Faramucinak tűnik a helyet? Jól látjátok. Az is. Volt bőven miről beszélgetnünk Tamás Gergellyel.

Az Eger Rallye előtt arra panaszkodtál, hogy nem az a motor van a kocsitokban, amit szeretnél. Hogyan készültetek az évadnyitó versenyre?

A Renault Twingo R2 versenyautók – amilyen nekünk is van – kétféle erősségű motorral készülnek. A miénkbe, a gyengébbik változatot szerelték be, ez körülbelül 160 lóerős, vagy talán annyi sincs. Szereztünk egy erősebbet, de a cserét nem sikerült megoldanunk a rajtig. Műszaki okok miatt és azért, mert az utolsó pillanatban érkezett meg hozzánk az új erőforrás. Rohantunk, kapkodtunk a felkészülés során, tesztelni sem tudtunk. Mondhatni, hogy a szerelőaknáról rajtoltunk el, ami olyannyira igaz, hogy csütörtökön, fél 12-kor még a fékeket légtelenítettük otthon. Utána éppen csak kipróbáltuk az autót és indultunk is azonnal Egerbe.

Ezek után kiemelkedően jónak, de rossznak sem, tűnt kívülről a futamotok, csak elég kurtán-furcsán ért véget.

A részeredmények tekintetében voltak biztató pillanataink az Eger Rallye-n, de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy eléggé év eleji formában érkeztem meg Egerbe, hiányzott a teszt, és az, hogy nem tudtam a versenyautóval egy kicsit sem gyakorolni a rajt előtt. Szinte minden gyorsaságin megforogtunk, nagy hibákat vétettem, ezekért pedig szakaszonként legalább tíz elvesztegetett másodperccel, de inkább többel büntetett minket a stopper, amik annak rendje, módja szerint összeadódtak, a nap végére egy percnél is nagyobb volt már a hátrányunk a géposztály elejéhez viszonyítva. Az utolsó szakaszon már nem forszíroztuk a dolgokat, a pozíciónkon nem tudtunk volna változtatni, ekkor már csakis a célba érkezés volt a lényeg. Pláne kiegészítő lámpasor nélkül, mivel idő közben ránk is sötétedett, erre pedig egyáltalán nem készültünk. Az utolsó rajt előtt 10 percet álltunk, várakoztunk, elhűltek a gumik, a fékek, mire végre megkezdhettük az utolsó szakaszt. Nem siettünk tehát nagyon, de így sem vettük észre a szakasz közepe táján, hogy az egyik kanyar nagyon kihordásos lett napközben, és megpördültünk a fölhordott kavicson és földön.

Az autó nem sérült meg, de elég szerencsétlenül, menetiránnyal szemben állt meg, úgy, hogy félig az árokban, félig pedig az úton volt, ám felült az alja, nem tudtunk megmoccanni sem vele. Mi nem sérültünk meg, de rettenetesen veszélyes helyen volt az autónk. Más lehetőséget nem láttam, felmutattam az SOS táblát, mert mindenképpen el akartam kerülni azt, hogy valaki bele csattanjon a kocsinkba, és összetörje magát vagy a kocsiját. A gyorsasági további része a versenyzőtársainknak sajnos etap lett, de szerintem ez volt a legjobb megoldás, amit ott és akkor kitalálhattam. A biztonságnál semmi nem lehet fontosabb. Kalandos volt az Eger Rallye, sokat tanultunk ezen a futamon.

Célba értetek, de végül kizártak, megbüntettek titeket, Miskolcon pedig „közmunkások” lesztek. Hogy lesz ebből versenyzés Borsodban?

Lesz ez is, az is. 🙂 Megyünk, ott leszünk szombaton a Rallye2 Bajnokság mezőnyében, vasárnap pedig egy rádiós versenybíró mellett fogok néhány órát segédkezni az egri büntetésünk értelmében. A célunk az lenne Miskolcon, hogy az egri idény eleji formát feledtetve, a megpörgéseket magunk mögött hagyva, ki tudjuk autózni magunkból és az autónkból is a maximumot. A motorunk még Miskolcon is a jelenlegi lesz, mert az erősebb motor programozása sajnos elég sok időt vesz igénybe. Miskolcig pedig tuti nem leszünk kész vele. Az útvonallapot böngészve kikerekedett a szemem, mert bíztam benne, hogy mondjuk mehetünk például a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt, vagy a Garadna-Mályinka klasszikus miskolci gyorsasági szakaszokon. Ám a rendezők megleptek, mert azok a szakaszok, amik szombaton ránk várnak, szinte teljesen ismeretlenek a számunkra. Úgyhogy alapos pályabejárásra, izgalmas versenyre készülünk, vasárnap pedig reméljük, hogy egy látványos kanyarban tölthetjük le az Egerben begyűjtött büntetésünket.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!