Álom és egyben rémálomszerű is volt a szarvaskői gyorsasági szakasz Bacsa Tominak és Hanyik Gergelynek, hiszen a reggeli szenzációs bemutatkozásuk után a kiesésük helyszíne is lett ez a gyorsasági. De az újonc Hajdú-bihari páros nem vesztegette sokáig az idejét, szinte azonnal neki láttak, hogy a Ladájuk tönkrement erőforrása helyett egy új motor építésének, amivel már a Miskolc Rallye-n szeretnének az egrihez hasonló meglepetéseket okozni egészen a célig. Bacsa Tamással beszélgettünk.

Az Eger Rallye-n mutatkoztatok be a Rallye2 Bajnokságban, ráadásul hihetetlenül bekezdtetek az első szakaszon.

Mi konkrétan csodaként éltük meg még azt, hogy egyáltalán ott lehettünk a mezőnyben, és el tudunk indulni az Eger Rallye-n. Meseszerű volt a Dobó téri rajtceremónián fölgurulni a rajtdobogóra, ami után csak hab volt a tortánkra, ahogyan a szombati versenynapot elkezdtük. Szarvaskőnél a rajtban csattant az egyes fokozat, fülig ért a szánk, aztán a szakasz végén a szemünk is kikerekedett, mert azon kívül, hogy újoncként mi voltunk a leggyorsabbak a P12-es géposztályban, még az abszolút értékelés második helyet is sikerült megszereznünk. Csak 0,9 másodperccel maradtunk le a győzelemről. A nyitó gyorsasági már a pályabejáráson is nagyon szimpatikus volt, főleg az Egerbocsnál lévő szűkebb, rosszabb rész az elágazástól kezdve. Az ilyet nevezem én igazi rallyepályának. Sejtettem, hogy ez fekszik majd nekünk, de nem gondoltam, hogy ennyire. Nagy kockázatot nem vállaltunk, csak a saját tempónkban mentünk. A második szakasz is tetszett, a tempóssága miatt kellő tisztelettel futottunk neki. Gyors volt, levágós volt, itt már nem tudtunk annyira elől végezni, mint az első gyorsaságin, de a kategóriát még így is vezettük. Sirok-Egerbakta következett, ahol egy újabb géposztály első helyet szereztünk, de szétcsaptunk két sort egy lassítóból. Ebből komolyabb gondunk nem, csak 20 mp időbüntetésünk keletkezett. Szükségem volt ezután a kaland után néhány kanyarra, hogy fejben összeszedjem magam, ám a P12-t így is megnyertük. Az etappá lett negyedik szakasz után vidáman mentünk be a szervizbe, csak apróbb beállításokat kellett elvégezni. Sajnos ezután hamar rémálommá vált a versenyünk, mert jött a horror.

Mi történt az autótokkal?

A szarvaskői szakasz felénél, a terelésnél meg kellett állnunk, mert rettenetes hangja lett a motornak, és füstölt is az autónk. Felnyitottuk a motorháztetőt, és azonnal tudtuk, hogy a hibát ott nem fogjuk elhárítani, véget ért a futamunk. Kiraktuk az OK táblát valamint a vészvillogót, és neki láttunk a versenyzőtársak buzdításának. 🙂 A verseny után néhány nappal elkezdtük a károk felszámolását, a garázst is átbogarásztuk, hogy miket találunk itthon a javításhoz, de Kronome Ákos is nagyon sokat segít nekünk. Adott egy komplett motortömböt, amit már szétszedtem és ez fogja adni az új motorunk alapját.

Hajaj… Ha ennyire elmélyültél a motorban, akkor ez nagy munka lesz.

Jóval nagyobb, mint, ahogy mi azt gondoltuk. Nem csak a hengerfejjel adódtak problémák, hanem az egész motorblokk megrepedt. Az égéstérbe bejutott a víz, ami a kipufogó szelepet megrepesztette. Az leszakadt, és össze-vissza verte a dugattyút, illetve a hengerfejet is. Vannak olyan alkatrészek, amiket meg tudunk menteni, de sok mindent javítanunk, cserélnünk kell a következő versenyig. Hengerfej, egy dugattyú, szelepek… van dolgunk bőven.

Miskolcig elkészültök ezzel a sok munkával?

Sietünk, ahogy tudunk, a motorépítőnk Kronome Ákos nem csak alkatrésszel segít minket, hanem abban is velünk van, hogy elkészíti az új motort nekünk. Van rá remény, hogy elkészül április végére az új erőforrás. Hiába a Miskolc Rallye, a Rallye2 Bajnokság hozzánk legközelebb lévő versenyhelyszíne, nem sok tapasztalatom van sofőrként a környékről. Egyetlen Lyukóbánya-Parasznya MARB sprinten álltam rajthoz eddig Miskolc környékén. De mégsem ismeretlenek a borsodi gyorsaságik, mert navigátorként már többször is autóztam rajtuk. Tudom, hogy másabbak lesznek a baloldalról nézve, de legalább mégis van némi tapasztalatom az ottani gyorsaságikról. Rettentő technikás pályákra számítunk, Magyarország legkomolyabb szakaszait találhatjuk meg Borsodban. Ehhez mérten fogunk készülni, miután vissza raktuk a motort a helyére.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

Optimit Kft, Precedent Kft, Tiszák Kft, Inter-Plant Kft, Balog és fia gumiszerviz és kereskedés, Race1.net (Kósa András), Szalma autófényezés, Eperjes étterem, Kovács Szinter.

Külön köszönjük:

 Kalmár Norbert barátunk régóta tartó önzetlen segítségét, valamint Daróczi Gyula (FAN) segítségét, Zákány Tamás, Horváth Róbert, Puskás Szabolcs, Szabó Ákos, Kiss Zoltán, Szombat István és az egész csapatunk önzetlen munkáját.
NÉLKÜLETEK EZ NEM JÖHETETT VOLNA LÉTRE!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!