Ha tavaly év végén eljön az Eger Rallye-ra Madari Imi és Haracska Tomi, akkor most valószínűleg bajnokként ünnepelhették volna a futamgyőzelmüket, de így sem voltak szomorúak a srácok, amikor a sikerükért két gyönyörű kupát vehettek át az évadnyitó verseny céljában. Madari Imre összefoglalója következik most, az Eger Rallye-ról.

Tavaly ősszel már csak azért sem tudtatok eljönni Egerbe, mert az idei évre készülődve szétszedtétek az autótokat. Mivel teltek a felkészülésetek hónapjai?

Rengeteget dolgoztunk és sok alkatrészt kicseréltünk a Clio-n, ezekkel az üzembiztonság fokozására fókuszáltunk elsősorban. Az Eger Rallye-n nyújtott teljesítményünket nézve én azt gondolom, hogy hasznosnak bizonyultak a ráfordított munkaóráink, mert egy csavart sem kellett meghúznunk az évadnyitó futam tíz gyorsasági szakasza után, vagy a szervizben. A csapatunk szinte unatkozott a szervizben. 🙂

Ti viszont nem unatkoztatok Tomival, mert nagyon siettetek, és megnyertétek az 5-ös kategória csatáit. Hogyan emlékszel vissza erre a remek versenyre?

A győzelmünk ellenére az első kör, első három szakasza nem igazán nyerte el a tetszésünket. Szokatlanul hideg volt, mi pedig valamivel jobb időjárásra számítottunk, nem készültünk ennyire fagyos körülményekre. Nem volt a fagypont közeli hőmérsékletű aszfaltra kellően puha gumink, csak egyel keményebb, így nagyon csúszkált mindenütt az autónk hátulja. Nem akartak a gumik sehogy sem megmelegedni. A harmadik szakasz előtt pedig fél órát álltunk a rajtban. Ha valami csoda folytán addigra megmelegedtek volna a kerekek, ott akkor is elhűlt minden. A féktávokat nagyon biztonságosra vettük a lassítókat különösen megtiszteltük, miközben a többieknek persze volt megfelelő gumija a hidegre, csak nekünk nem. 🙂 Utoljára a komlói Baranya Kupán ültünk a versenyautónkban, akkor plusz 42 Celsius fok volt és augusztus eleje, úgyhogy most Egerben óvatosan autóztunk reggel. Összességében kínlódás volt az első kör.

A másodikra már emelkedett valamennyit a hőmérséklet, aminek köszönhetően még egy kis tapadása is került a kerekek alatt. A hátulsó traktus még ekkor sem volt az igazi, de határozottan jobb lett miután a szervizben egy kicsit megpengéztük a gumikat. Magunkhoz képest mindenütt javítani tudtunk az eredményünkön, az utolsó kör pedig már nagyon tetszett a sötétben. Akkor kezdtünk igazán belejönni a versenyzésbe. Legszívesebben mentünk volna egészen reggelig. 🙂 Az Eger Rallye felénél vettük át a vezetést az 5-ös géposztályban, ezért onnantól a nap végéig fülig ért a szánk, az eredményünk láttán pedig nagyon boldogok voltunk, mert végül a kategóriánk győzelméért járó kupákat vehettük át a Dobó téri céldobogón.

Gratulálunk hozzájuk, nagyon megküzdöttetek értük. A Miskolc Rallye-n jön a folytatás?

Igen, ott leszünk. Szeretjük, a Miskolcot, technikásak, nehezek a környékbeli gyorsaságik, de kicsit tartunk is a Miskolc Rallye-tól, mert az az egyik mumusunk. Az utóbbi két évben nem tudtunk célba érni Borsodban, sőt 2016-ban hiába utaztunk oda, elindulni sem sikerült. Ezért a miskolci verseny előtt a télen elmaradt váltórevíziót is elvégezzük, hogy minden problémát és bajt kizárhassunk. Idén nagyon szeretnénk végre egy jól sikerült Miskolc Rallye-ról beszámolni majd a verseny legvégén, a céldobogón.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!