Egy rövid Historic Bajnokságba tett kitérő után Egerben tért vissza a Rallye2-be Erdélyi Gyuri és Kovács Pisti, de a versenyüknek egy elég komoly motorhiba vetett véget a hetedik szakaszon. Gyuriék azonban egy percet sem vesztegettek el, már a hazafelé vezető úton neki láttak az új motor építésének, így nem kérdés, hogy Miskolcon újra találkozhatunk a ladás párossal. Erdélyi Györgyöt kérdeztük.

Régen láttunk titeket a Rallye2 Bajnokságban. Merre jártatok?

Vásároltuk egy Ladát, amivel tavaly a Historic Bajnokságban álltunk rajthoz. 13-as kerekekkel mentünk, de nem volt olyan az autó, mint ahogyan azt elképzeltük, amilyennek mi szerettük volna. Nem éreztük benne azt az erőt, és azt a menetdinamikát, amit az adatok alapján elvárhattunk volna tőle. Az én erőnlétemmel is voltak gondok, alaposan megizzasztott a szervó nélküli kormányzás, elfáradtam többször is a volán mögött, főleg a hosszabb szakaszok végére. Tóth Józsinak, azaz Yondinak az autóját nézegettük és nagyon megtetszett benne az injektor, amit Hús csinál, Debrecenben. Elhatároztuk, hogy nekünk is kell egy ilyen és azt mondom, hogy megérte beszereltetni, mert hihetetlen, hogy mit művelt a motorunkkal. 🙂 Sajnos később megadta magát az erőforrás, eltört a főtengely. Katona Kornél épített helyette egy újat, ám ennek az új motornak most Egerben kibújt a hajtókar az oldalán.

Pedig amíg mentetek, jól mentetek, fokozatosan lépkedtetek előre a P12-ben.

Igen, bár 30 másodpercnyi büntetéssel kezdtük a napot. Az első szakasz után az egyik kerékkel kellett bíbelődnünk, nem ment föl egy kerékanya a helyére és emiatt késtünk 3 percet. Jól mentünk, de továbbra is azt éreztük, hogy hiányzik az autóból az erő. Egerbaktán, a hetedik gyorsaságin estünk ki végül. Egy sima jobbosban felrobbant a motor, kikönyökölt a hajtókar. Az olajfolyásunk miatt sajnos a Historic Bajnokság mezőnyének etap lett utánunk a szakasz. A lendkereket a Szilveszter Rallye után vittük el hogy nézzék át a szakemberek, fel lett szabályozva, de valószínűleg nem sikerült tökéletesen kinullázni és Egerben addig ráncigálta a főtengelyt, hogy a végén már nem a megfelelő jelet adta. Sajnálom, hogy hasonló okok miatt ment szét két motorunk is. Kár, hogy így alakult, mert egyébként élveztük az autózást és jól is éreztük magunkat Egerben.

A Miskolc Rallye-ra lesz új motor a Ladátokban?

Igen, megyünk, biztosan ott leszünk a miskolci rajtnál. Kornél már nyakig van az új motorban, szerzi befelé az új alkatrészeket, fejben hamar összeállt az erőforrás. Szerencsére sok mindenünk van hozzá itthon, nekünk is, a garázsban. A hengerfejet, valamint a motorblokkot csak le kellett emelnünk a polcról. Dugattyúk, és hajtókar szinte azonnal kerültek, így az egri verseny után két nappal a főbb alkatrészek nagy része már a rendelkezésünkre állt. Amint elkészül a motor, jön Hús és segít azt tökéletesíteni. Köszönet mindenért neki, Kornélnak és a csapatunknak is. A váltónk már elő van készítve a revízióra, a csapat összefogott és mindenki teszi a maga dolgát, segít minket abban, hogy április végére, a Miskolc Rallye időpontjára újra tökéletes lehessen az autónk. Ezek után kizárt, hogy ne tudjunk elindulni a borsodi futamon, ahol reméljük, hogy jó hangulatban és eredményesen gurulhatunk majd át a céldobogón.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!