Győzelemmel búcsúzott ősszel Egertől, most pedig egy új autóval ismét kategóriagyőzelemért szeretne autózni a hevesi pályákon Várnai Dávid és Szabó Tamás, de a fiúk tudják, hogy a sikerért elsőként az autójukkal kell megkötni egy tartós és alapos barátságot. Várnai Dáviddal beszélgettünk.

Mivel telt számotokra a holtszezon?

Szerencsére sok minden történt velünk, például az, hogy autót váltottunk, ami azt eredményezi, hogy az Eger Rallye-n egy új kategóriában mutatkozunk be. Most az utcai autónkban ülünk és azt súgja éppen Tomi a fülembe, hogy az 5-ös géposztályban fogunk ezentúl versenyezni. A kis békalámpás Honda Civicünket beszámítattuk az új autónkba, ami egy Honda Civic Type-R. A napokban teszteltük a nagyvelegi gyorsaságin és bevalljuk férfiasan, hogy már ennyi után nagyon megszerettük a kocsit. 🙂

Pozitívnak tűnnek az első tapasztalatok… 🙂

Mindkettőnknek nagyon tetszik, a vezetőülésből nézve pedig kezes bárány ez a Type-R. Legtöbbet esőben mentünk vele a próba során, de a teszt vége felé elkezdett felszáradni a pálya, és akkorra már mi is felbátorodtunk némileg, úgyhogy a tempót is tudtuk fokozatosan növelni. Reméljük, hogy az Eger Rallye-n is legalább annyira jól fog viselkedni az új kocsink, mint a teszten.

Fotó: Várnai Dávid/Magánarchívum

Mik lesznek a terveitek egy új autóval, egy új kategóriában?

Nyilván nyerni szeretnénk, hiszen a kis Civicünkkel a tavalyi évad végén kategória győztesként gurultunk át a Dobó téri céldobogón, ami nagyon motiváló az előttünk álló hétvégére. Egerben lehet pengetni, gyorsak a pályák, nagy a tempó, az autónk pedig biztosan partner lesz a végsebesség közeli száguldásban. Kíváncsian várjuk a versenyt és persze a végét is. Mint mondtam, természetesen ezúttal is a jó eredményre hajtunk majd, de nem feledjük el azt sem, hogy ez lesz az első éles futamunk ezzel a kocsival, ami a 7-es géposztálybeli Hondánktól jóval erősebb, ezért tartogathat meglepetéseket a számunkra. Meg kell szoknunk, meg kell tanulnunk kezelni mindent rajta. Arra hamar ráéreztünk, hogy lényegesen finomabb kezelést igényel az egész szerkezet, mint a korábbi Hondánk. Azt is megtapasztaltuk a teszten, hogy mások a féktávok, hamarabb „jönnek” a kanyarok és a lassítók. Egy lassítót sikerült is elcsapni Nagyvelegen. 🙂 Reméljük, hogy Egerben ilyesmire már nem kerül sor, és a futam végén nagy élményekkel és óriási kupákkal a tarsolyunkban gurulhatunk majd át újra a céldobogón.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!