Csomós Mixit és Nagy Attilát már a tavalyi évad rajtjánál a Rallye2 Bajnokság egyik favoritjaként emlegették, és ennek megfelelően nem is okoztak csalódást a srácok, mivel a nyolc futamból négyet nyerve, plusz egy második helyet szerezve begyűjtötték a 2017-es év legnagyobb Rallye2-es trófeáit, valamint a 6-os géposztály bajnoki címét is. Csomós Mixi elégedetten mesélt nekünk a sikeres tavalyi évükről. 

A pályafutásod során az első olyan év volt a 2017-es, amikor már a rajt előtt tudtad, hogy minden adott lesz ahhoz, hogy teljes évet versenyezhessetek. Ennek tükrében mi volt magatokkal szemben az elvárás?

Jó érzés volt az, hogy stabilan és idejében összeállt az egész szezonunk, így már március végén biztosan tudhattuk, hogy nem csak a környékünkön juthatunk el versenyekre, hanem az országban bárhová el tudunk utazni, minden futamon ott tudunk lenni, ami szerepel a Rallye2 Bajnokság versenynaptárában. Szívem mélyén az abszolút értékelés első három helyére vártam magunkat, mert bíztam a kocsiban, bíztam Attilában és bíztam magamban is. A saját tempónkat tudtuk autózni és ez hamar megmutatta, hogy lehet esélyünk a terveink megvalósítására.

A 2016-ban használt Renault Twingotok egy új fejlesztésű R2-es autó volt, aminek köszönhetően megtapasztalhattátok, hogy mit tud egy újabb autó, a régi R2-esekkel szemben. Amikor megtudtad, hogy mennyi új R2-es autó lesz a mezőnyben, miközben ti egy még mindig remek, de már öreg Citroen C2R2 Max-al indultok, nem értékelted át a terveket?

Igen, ezt mi is láttuk, tudtuk, hogy nem mi fogunk a legfrissebb fejlesztésű autóval versenyezni, de mint mondtam, bíztunk magunkban, miközben tisztában voltunk azzal, hogy az új autók és a benne ülő ügyes versenyzők nagyon megnehezíthetik a dolgunkat, de ez érdemben nem befolyásolta az elképzeléseinket. Van különbség az új és a régi R2-esek közt, ám én nem nevezném eget verőnek az eltérést. De vitathatatlanul jobbak az új autók. A pénztárcánkhoz mérten ezt az autót tartottuk a legjobb választásnak, és mint a bajnokság végére kiderült, jól döntöttünk.

Olyannyira, hogy a 6-os géposztályban és a Rallye2 Bajnokság összetett értékelésében is megszereztétek a bajnoki címet. Milyen volt az elmúlt évetek?

Szerencsés, sikeres és izgalmas. Mindezt az LP Winner Motorsportnak, a szponzorainknak valamint a Bakó Rally Teamnek köszönhetjük. Amikor a pályák mellett ámultunk régen, mindig ilyen komoly feltételek mellett és pont ilyen jó csapatban szerettünk volna versenyezni. Ez most megadatott. Az évet egy elég komoly teszttel kezdtük, erre sem volt még példa a pályafutásom során. Lezárt pályán, rendőri biztosítás mellett készültünk, sokat gyakoroltunk, volt időnk formába lendülni a rajt előtt. A Miskolc Rallye-val nyitottuk az évet, ott elkezdett körvonalazódni, hogy hová lehetünk elegek. Fékproblémáink voltak, de győztünk. A hat gyorsasági szakaszon – velünk együtt – öt páros futott abszolút időt, ami küzdelmes évet vetített előre. Salgótarjánban a ceredi pálya iszonyatosan tetszett, pláne egy ilyen jó autóval. Ott mindig mi lettünk az elsők, míg a rövideken rendre elkalapáltak minket az ellenfelek. Ám ismét aranyéremmel térhettünk haza. Az Iseum Rallye életem első murvás versenye volt, de Attilának szerencsére volt már bőven murvás tapasztalata, nagyon sokat segített nekem. Szintén hasznos volt a verseny előtti teszt, ahol mintegy 60-80 kilométert tudtunk gyakorolni, ennek köszönhetően nem volt teljesen ismeretlen a laza talaj az első szakasz rajtjára. Tetszett a murva, az utolsó, 25 kilométeres gyorsaságin nyertük meg a versenyt Vizelli Kareszékkal szemben. 3,1 másodperccel előztük meg őket, roppant izgalmasan alakult a befutó.

A Székesfehérvár Rallye-n sem jártál korábban, de gondolom az ottani futam nem tetszett ennyire…

Nem. Majd talán az idén jobb lesz, mert a debütálás igen emlékezetesre sikerült. Nem lesz nehéz szépíteni rajta. Az első szakasz rajtja után nem sokkal volt egy bal1 padló, amiben felborultunk, pörgött az autónk az oldalán. Igyekeztünk minél előbb túllépni az eseten, bár pontosan nem tudtuk, hogy mi történt. Nagyjából összeraktuk a sztorit, de a belső kamerás felvételek megsérültek, úgyhogy vannak pillanatok, amik még most sem teljesen tiszták. Mindegy is volt, mert jött a Veszprém Rallye, ahol óriási szerencsével győztünk, az utolsó szakasz legvégén árokba csúsztunk, de nem borultunk fel, hanem látványosan kiugrattunk belőle és ezzel a malőrrel együtt is megszereztük a maximális pontszámot.

A Baranya Kupára úgy utaztatok el, hogy megnyerhetitek a bajnokságot. Ez meg is történt, de a célban mégsem látszott rajtatok az a kitörő öröm, amit az esemény igencsak indokolt volna.

Maximalista ember vagyok és a bajnokság akkori állása szerint elvártam magamtól, hogy Komlón megszerezzük a végső győzelmet. Az utolsó pillanatig küzdeni akartunk érte a második helyen álló Berényi László-Pap Tamás párossal, de sajnos idő előtt megállt, vagyis reggel nem indult be az autójuk, így az abszolút második helyünkkel és a kategóriagyőzelmünkkel idő előtt sikerült begyűjtenünk az év legnagyobb trófeáit is. Soha nem gondoltam azt, hogy év végén bajnokként szerepelhetünk egy Rallye évkönyvben. Büszkék és boldogok vagyunk, mert értékesnek látjuk a győzelmünket. Erős, jó autókkal és kitűnő pilótákkal tarkított Rallye2-es mezőnyben sikerült győznünk.

A Baranya Kupa után nem is láttunk titeket a Rallye2 mezőnyében. Kipróbáltátok az ORB-t és külföldön is bemutatkoztatok.

A legnagyobb újdonság ezeken a futamokon a hosszú versenytáv volt, akár 130-140 kilométert is mentünk egy nap, ami esetenként duplája egy Rallye2-es futamnak. Először a Mecsek Rallye-n tettük próbára a szerencsénket az ORB-sek között. Sajnos nem sikerült jól a bemutatkozás, mert csak egyetlen szakaszon autózhattunk, a Rallye2-es futamokon mindig megbízhatóan muzsikáló kocsink Pécsett megadta magát. Ezután jött a horvátországi kiruccanásunk, ami a pályák, a hosszú, szinte EB-s versenytáv, a mesés környezet és a rendezés szempontjából is nagyon tetszett, az eredményünk is jó lett. Egerben a vasárnapi első gyorsaságin kellett kiállnunk, ekkor sem bírta a Citroenünk a kiképzést. Úgy látszik, hogy csak a Rallye2-t szereti. 🙂 A Mikulás Rallye-n is rajthoz álltunk egy Mitsubishi Lancer Evoval, amit Lovász Pali bocsájtott a rendelkezésünkre. Az év végi bulifutam előtt azt gondoltam, hogy nem lenne szabad kihagyni, utólag pedig azt mondom, hogy hiba lett volna kihagyni a Mitsubishit, mert szenzációsan nagy élmény volt az autó. Átgázolt mindenen, köszönjük Palinak a lehetőséget. Még most is nagyon jó rá visszagondolni.

Mire gondoltok a 2018-as évvel kapcsolatban? Új R2-es autóról is csiripelnek a verebek…

Szeretnénk, ha idén már egy új Peugeot 208 R2-vel mehetnénk, de erről még egyezkedünk az LP Winnerrel és a támogatóinkkal, keressük azt, hogy mire van lehetőség. Mondjuk azt a kérdésre, hogy szervezés alatt van. Ha ez nem jön össze, akkor marad a B terv és a jól bevált kis Citroenünk, de az elsődleges célunk az lenne, hogy a Peugeot kupában tudjunk az idei évben rajthoz állni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!