Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Papp László: Jó az irány

Papp Laci és Papp Csabi a P13-as géposztály bajnoki címvédőjeként állt rajthoz 2017-ben, de a Volvo-juk új motorjának a késedelmes megépítése, valamint a sorozatos technikai problémák miatt tavaly át kellett adniuk a bajnoki trófeákat Riskó Daniéknak. A sikerekkel és buktatókkal is tűzdelt évről Papp Lászlóval beszélgettünk.

Már 2016 végén, sőt még hamarabb szerettétek volna csatasorba állítani az új motort, de ez még a miskolci évadnyitóra sem sikerült, ami az egész éveteket alapjaiban befolyásolta. Ennek megfelelően tűztétek ki a célokat is a tavalyi évre. Mi volt a késlekedés oka?

A terveket valóban megfogalmaztuk, csak nem tudtuk teljesíteni őket. Sajnos az időhiány, a sok munka volt a késlekedés elsőszámú oka. Valóban nagyon sokáig épült az új motor a Volvo-nkba, csak az évzáró Eger Rallye-n tudtunk érdemben kipróbálni. Ott viszont jól muzsikált, még szakaszgyőzelmet is sikerült elérnünk egy gyorsaságin az abszolút értékelésben. Az erősebb motor viszont újabb problémát generált: nem bír vele a hajtáslánc, úgyhogy arra kell rádolgoznunk, ez már néhány teljesített gyorsasági után is kristálytisztán látsz. Felkészültünk a Szilveszter Rallye-ra, de azt sem tudtuk befejezni.

Pár mondatban át is ugrottad a teljes évet. Milyen volt nektek a 2017-es versenyévad?

Mint a hullámvasút. Voltak sikereink, kategóriagyőzelmeink, de a kudarcból, és a kiesésből több jutott, mint az örömteli pillanatokból. Miskolcon kategóriagyőzelemmel kezdtük az évet, majd Salgótarjánban az első kör után kiestünk, a váltóval volt gond. A másfélszeres szorzós Iseum Rallye volt még 2017-ben az a verseny, amire szívesen emlékszünk vissza. Ott is mi lettünk az elsők a P13-as géposztályban, de a májusi futamon sajnos véget is ért számunkra a pontok gyűjtögetése. Székesfehérváron kiestünk, a Veszprém Rallye-n nem indultunk, majd a Baranya Kupán, már az új erőforrással a motortérben kellett kiállnunk a harmadik szakaszon, a féltengely kihajtása tört el. Az Eger Rallye-n teljesült egy régi vágyunk, amikor az Egerbocs-Szarvaskő szakaszon abszolútban is sikerült a leggyorsabbnak lennünk. Célba ugyan ekkor sem értünk, de megbizonyosodhattunk arról, hogy jó irányba tartunk.
Ezzel az „eredménylajstrommal” meglepő lett volna, ha meg tudjátok védeni a bajnoki címeteket…
Kevés volt hozzá a régi motor, mi pedig elsősorban az összetett értékelésre koncentráltunk. Sokszor ki is estünk és ez értelemszerűen magával hozta azt, hogy Riskó Daniék legyőztek minket év végén, gratulálunk nekik. Ők egyenletesen jól teljesítettek. Mi a második helyet tudtuk megszerezni a P13-ban, ami a befejezett versenyeinket tekintve majdhogynem csodának minősül, ám mégsem tudunk neki teljesen önfeledten örülni.

Akkor a feladat adott a téli szünetre…

Igen, törődnünk kell a hajtáslánccal, nem is keveset. A mi autónkhoz mindent le kell gyártani. Időben elkezdtük feltérképezni a lehetőségeket, de egyelőre csak elég zsebbevágó megoldásokat sikerült találni. Azon vagyunk, hogy ráleljünk valami számunkra is elérhető, és megfizethető lehetőségre. A váltónkkal az a gond, hogy egy igen régi fejlesztésű darab, amit valószínűleg célszerűbb lenne teljes egészében kicserélni, mint megpróbálni tovább javítgatni. Ez már akkor sem volt az igazi, amikor évekkel ezelőtt elkészült.

A technikai fejlődésen túl mik a terveitek 2018-ra?

Ezt még nem tudjuk pontosan megfogalmazni, attól függnek a terveink, hogy milyen támogatást sikerül realizálnunk a 2018-as esztendőre. De maradunk a Rallye2-ben, ez fix. Azt is látjuk, hogy a kategóriatársak, ellenfelek sokat fognak erősödni az idei évre. Mi eddig általában használt gumikkal mentünk, ezután elkerülhetetlen lesz a új gumik vásárlása. Tavaly, Miskolcon ugyan vásároltunk új gumikat, de azokkal teljesítettük az egész évet. Nagyon sokat számítanak az új gumik, jókat lehet velük versenyezni. Ha minden úgy alakulna, ahogy mi elterveztük, akkor teljes szezont szeretnénk teljesíteni, és minél előrébb szeretnénk végezni a bajnokságban, lévén, hogy ez lesz az utolsó év, hogy figyelembe veszik az eredményeinket ezzel az autóval a Rallye2-ben. Ezzel a motorral látunk esélyt egy jó helyezés megszerzésére, ezért is sajnáljuk különösen, hogy csak sokára készült el. No majd idén bepótoljuk, ami 2017-ben elmaradt.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.