Bodogán Ferenc és Molnár Tamás óriási csatában volt végig Csigolyékkal, hiszen mindkét páros a P12-es géposztály éves második helyére pályázott az Eger Rallye rajtja előtt. Végül Feriék voltak a gyorsabbak, és nem csak a géposztályban, hanem az abszolútban is előkelő pozícióban zárták az év utolsó bajnoki futamát. Bodogán Feri számolt be nekünk egri kalandjaikról.

Mivel töltöttétek azt a három hónapot, ami a Baranya Kupa és az Eger Rallye között telt el?

Sok mindennel, rengeteg munkával, de versenyezni azt elfelejtettünk. 🙂 Arra nem volt időnk. Októberben a gólya járt nálunk, úgyhogy én egy csöppet sem unatkoztam az elmúlt időszakban, babázunk folyamatosan, de Tominak is volt mire nézni bőven. Versenyzés szempontjából egy igen ingerszegény időszakként éltük meg a Baranya Kupa óta eltelt időt, de az autónk fejlődött, beszereltünk egy szekvenciális váltót.

Milyennek érezted ezt az újdonságot az egri pályákon?

A szekvenciális váltó egy rettenetesen izgalmas „játékszer”. Jó vele „játszani” és hamar megszerettem. De még így, egy teljes verseny után is azt mondom, hogy barátkoznom kell még vele, mert kutyulom a sebességfokozatokat, mint a rétestésztát. 🙂 Meg kell szokni, rögzülni kell az agyamban, hogy mit és hol találok. A legnagyobb kihívást éppen az jelenti a nagy tempós haladás közben, hogy a fokozatokat megtaláljam, mert totál máshol vannak, mint korábban. Elég nehéz még most ráérezni, hogy az egyes kanyarokba, milyen fokozatot kapcsoljak, de majd belerázódunk.

Ezen felül milyen volt az Eger Rallye nektek?

Nagy csapattal érkeztünk és kitűnően éreztük magunkat. Már csütörtökön reggel el tudtunk indulni Egerbe, ennek köszönhetően kényelmesen tudtunk pályát járni, remek volt a verseny időbeosztása és minden közel volt mindenhez. Délután kettő órakor már teljesen készen volt az itinerünk, vártuk a csapatunk többi tagját, akik csak később érkeztek meg, és hozták a versenyautónkat is. Elvégeztünk még egy-két kisebb beállítást, de ezek nem hozták azt az eredményt, amit vártunk tőlük. Pénteken jött a rajtceremónia, amit nagyon élveztünk, mert sok emberrel találkoztunk. Kizárólag azt sajnáltuk, hogy minket letiltottak arról, hogy forgassuk a kocsit, de rajtunk kívül szinte mindenki megforgatta. Mérgelődtünk is emiatt, mert külön készültünk utcai gumikkal. De nem használtuk végül őket, csak arra, hogy leguruljunk vele néhány gázfröccs kíséretében a rajtdobogóról. Magatartásból be is írtunk magunknak egy 5*-t. Reggel aztán volt hideg, volt köd, napsütés és pára, de pont ez tette izgalmassá a versenyünket. És emiatt voltunk bajban, hogy milyen gumikkal menjünk ki az első körre? Előre puhát, hátra középkeményet tettünk fel. Nem volt rossz, de elfértek volna hátra is a puhák. Terpesen orbitális nagy köd fogadott minket, ami megijesztett, egyáltalán nem tetszett. De elég stabilan autózgattunk a 9-10-ik hely környékén. Bár előrébb gondoltuk a rajt előtt magunkat, de összességében csak nyolc másodperccel voltunk lemaradva a dobogóról az első kör végén. A második körre gumikat cseréltünk, ezektől vártunk némi javulást. Kértük Norbit, hogy egy picit még tekerjen fentebb a motorteljesítményen, de ekkor még nem tekert rajta. Minden pályán javítani tudtunk az első körhöz képest. Az ötödik helyen álltunk hat szakasz után. Ezután lett egy etapunk és az utolsó terpesi szakaszon szenzációsan autóztunk, az idén először power stage pontot is szereztünk abszolútban. Ennek külön örültünk. A kategóriánk és a Lada kupa első helyén értünk célba, az összetettben pedig negyedikként térhettünk haza Egerből. Titkon reménykedtünk  egy dobogós helyezésben a rajt előtt. Elégedetlenek nem vagyunk ezzel az eredménnyel, de úgy gondolom, hogy ha nem három hónap kihagyás után, és néhány tesztkilométerrel a kezünkben, lábunkban állunk oda a startvonalhoz, akár még szebb lehetett volna ez az eredmény. Év végén a P12-ben és a Lada kupában másodikak lettünk.

Télen, a Mikulás vagy a Szilveszter Rallye-n tudtok e majd tesztelni?

Igen. Mindkettőn ott szeretnénk lenni. Fontos, hogy alaposan megismerjük az új váltót a jövő évi bajnokság rajtja előtt. Ne feledjük azt sem, hogy nagyon szeretnénk jó kedvűen és méltó módon elbúcsúztatni ezt a küzdelmes és eredményes bajnoki évadot.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!