Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Nyilas Péter: Ránk férne már némi siker is

Nyilas Peti és Friedrich Laci jól kezdte a Baranya Kupát, de sajnos újra hamar utolérte őket a technika ördöge, mivel már féltávnál fel kellett adniuk a megmérettetést. Peti érthetően szomorú volt, ugyanis korábban sem Veszprémben, sem Székesfehérváron nem jártak túl sok sikerrel. Ezek után nincs más hátra, mint becsülettel felkészülni a Budapest Rallye-ra, vagy valami másra, hogy egy kis szépségtapasszal tehessék vidámabbá, a 2017-es évadot a legvégén. Nyilas Pétert kérdeztük.

Veszprémben nem mondhatjuk, hogy túl sok sikerélményt írhattatok be az emlékkönyvetekbe. Úgy gondolom, hogy Komlón szerettetek volna valamilyen eredményféleséget letenni az asztalra…

Az tényleg nem lett volna egy utolsó dolog. De sajnos nem jött össze ezúttal sem, hogy célba érjünk. A nem túl fényes Veszprém Rallye után megjavítottuk, kicseréltük az eltört féltengelyt, szinte azonnal, ahogy hazaértünk a Balaton partjáról. Hamar megkezdtük az autó felkészítését a Baranya Kupára, hogy véletlenül se jussunk ugyanolyan sorsra, mint Veszprémben. Sok problémánk nem volt, de azért akadt mire nézni. A váltóra is kellett időt fordítanunk, ám könnyedén megoldottuk a problémákat és így külön figyelmet fordíthattunk arra, hogy bírja az autónk a hosszú versenytávot, valamint a beígért pokoli forróságot.

A Hondátok sajnos nem teljesen volt partner az elképzeléseitekben, a gondoskodás ellenére idő előtt feladta a harcot. Mi történt veletek?

Az első napot még sikerrel teljesítettük, de természetesen már ekkor is hatalmasat küzdöttünk a meleggel. Ezzel persze nem voltunk egyedül, mindenkire egyformán sütött a nap, senki sem fázott a versenyautójában. Az autó is megküzdött vele, így az utastérben valóban jó meleg volt.

Szerintem az túlzás, hogy jó…

Nem tudunk mit tenni ellene. Tettük a dolgunkat, kibírtuk valahogy a meleget. Pénteken nem kezdtünk túl erősen, inkább a szombati gyorsasági szakaszokra készültünk, tartalékoltunk. Az első napon tudtuk, hogy sok van még hátra és ezért nem pénteken este akartuk eldönteni a versenyt. Szombaton reggel elrajtoltunk, és Hetvehelyen, a szakasz közepétől már nem volt ötödik fokozat a sebességváltóban. Aztán eltűnt az egyes és a kettes fokozat is. Nem tudunk mit tenni, harmadikban és negyedikben teljesítettük a hátralévő távot. Elég sokat utaztunk tiltáson. Miután leértünk a pályáról megálltunk, és hirtelen lett egyes, valamint kettes fokozat. De semmi több. Kettes fokozatban autóztunk el az alsómocsoládi pályára, ahová meg is érkeztünk a hosszú etap után, sőt még a pályát is teljesítettük. Ám a beíróban sajnos az összes fokozat eltűnt a váltóból, ez pedig már minket is megállásra kényszerített. Fel kellett adnunk a versenyt. Azóta a hibát megtaláltuk, egy filléres hiba tett nekünk keresztbe: a váltókulissza elgörbült és megrepedt, emiatt nem tudtam sebességbe rakni a váltót.

Már csak a Budapest Rallye van hátra az évből. El tudtok jönni? Részt tudok venni az évadzáró futamon?

Mint mondtam az autónk már készen van, rendben van, legalábbis úgy gondoljuk. Szerintem felkészülten várjuk a szeptemberi verseny hétvégét és neveztünk, ott leszünk a versenyen. Bár gondolkodtunk rajta, hogy máshol kellene rajthoz állni. A 2WD kupa sajnos eléggé elúszott a számunkra, ezért kacérkodunk egy ORC futammal, konkrétan a Mecsek Rallye-val, vagy egy külföldi, horvátországi verseny gondolatával. Ezért vaciláltunk a budapesti indulással kapcsolatban, meglátjuk, hogy mi lesz végül a tervekből. Nekünk majdnem, mindegy melyik változat mellett tesszük le a voksukat, mert kizárólag az lesz a lényeg, hogy végre célba érjünk, élvezzük a versenyzést, netán kupákat, pontokat szerezzünk, mert nagyon ránk férne már egy kis siker, ami megszépítené az évünk végét, ezután a pechszéria után.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.