Bucsi Józsi és Bartha Nándi hosszú kihagyást követően állt rajthoz a Baranya Kupán, de nem bánták meg, mert sikerrel abszolválták az év leghosszabb versenytávú futamát, Komlón. A Ladájuk ugyan már nem nagyon akarta teljesíteni a verseny utolsó körét, de Józsiék meggyőzték a VFTS-t, így elégedetten gurulhattak át a céldobogón, hogy jövőre már sokkal többször láthassuk őket a Rallye2 Bajnokságban. Bucsi Józseffel beszélgettünk.

Elég régen, konkrétan a 2016-os Szombathely Rallye-n láttunk titeket utoljára. Mi történt azóta veletek? Hogyan készültetek, mivel telt az elmúlt több, mint egy évetek?

Az új szabályoknak megfelelővé építettük át a kocsinkat, beszereztük a kötelező felszereléseket, ami nem volt számunkra könnyű mulatság, leginkább az anyagiak miatt maradtunk ennyire sokáig távol a Rallye2 Bajnokság versenyeitől. A váltót, a differenciálművet revízióztuk, ezekkel nem volt különösebben nagy dolgunk. Ellenben a motorral komolyabb problémánk is volt. Igazság szerint nem akartam még új motort építeni, inkább a régit szerettük volna helyre állítani. Sokáig úgy tűnt, hogy sikerült, de a Baranya Kupa végére mégis hengerfejes lett. Igaz legalább célba vitt minket a kocsink.

Nagyon előre szaladtunk. A cél előtt nézzük meg kezdésként, hogy miként alakult a pénteki napotok!

A prológ most nem volt túl jó. Ha lett volna lehetőségünk felrakni a slickek helyett valami más, játszós gumit, akkor biztos érdekesebb lett volna a nézőknek és a versenyzőknek egyaránt. De hozzátartozott a versenyhez, teljesítettük. A két esti gyorsasági viszont nagyon tetszett, szuper jók voltak. A hosszúhetényi változat, ahol kinyílt, ahogy kiértünk a széles részére, az valami frenetikus volt. Szenzációs itinert írtunk, amit tökéletesen meg is tudtunk valósítani, hibátlan volt minden egyes ív, ezért bizakodva és örömmel vártuk a szombati folytatást. Nem csalódtunk, mert a második nap is hasonlóan jól kezdődött. A motor, az autó kitűnő volt, jól éreztük magunkat, alapvetően minden rendben volt. Legalábbis jó ideig.

A hatodik szakaszon viszont valami nem volt rendben az elágazásnál, ahol kijöttetek az erdészeti útról…

No igen. Azt a szituációt magam sem értettem. Utólag, ahogy átbeszéltük az esetet Nándival rájöttünk, hogy volt egy kis navigációs hiba is, de a legfőbb problémát az jelentette, hogy túl későn kezdtem el fékezni. Az előző körben utolértünk ott egy Hondát, emiatt nem igazán tudtam rendesen felmérni azt a helyet. A hatodik gyorsaságin viszont nem volt semmi, ami hátráltatott volna és én egy kicsivel, na jó, sokkal jobban nyomtam a gázt az elágazás előtt, mint azt kellett volna. Fékeztem egy nagyot, megcsúsztunk, megütöttük a VFTS elejét, tört a kaszni, kapott a futómű, de tovább tudtunk menni. A szervizben állítottunk egy kis összetartást, aztán semmi gondunk nem volt. Nem ezzel volt a probléma, hanem a hengerfejjel. Az pecsételte meg igazából a versenyünket.

De sikerült célba érni.

Igen, és nem is voltunk szomorúak a célban, és sok köszönettel tartozunk ezért a szervizcsapatunknak. Ekkora kihagyás után nagyon örültünk ennek. Szeretjük nagyon a Baranya Kupát, most sem volt ez másképp, egyedül az Alsómocsolád elején, az erdőben elég rossz minőségű az út, az nem tetszett. Árkok és betonfelgyűrődések nehezítik a dolgunkat, amik a kerekeknek nem tettek jót. Szinte minden felninket kockára ütöttük ott. De ezt leszámítva minden pálya remek volt. Ezért is választottuk a Baranya Kupát. Megérte. 🙂 Egyes egyedül az volt a furcsa, a verseny után, a fotókat nézegetve azt láttam, hogy a kanyarokba egyszerűen beleül az autónak az eleje. A féktávokon, a kanyarokban akkorát billen a kasztni, hogy szinte eltűnik alatta a kerék. De ebből menet közben semmit nem éreztünk, ám nem hinném, hogy ez jót jelent. Ennek utána kell járni a következő versenyünkig.

A Budapest Rallye-ig?

Azt nem hiszem. Nem sok idő van addig, nem hinném, hogy rajthoz tudunk állni a Rallye2 Bajnokság évzáró futamán. A motorszerelőnk, Ákos nem lesz készen addig a javításokkal. A tartalék motorral is sok munka lenne, az sem hiszem, hogy elkészülhet addig. Az év végén majd kipróbáljuk, hogy hogyan sikerült. De az biztos, hogy nem a Mikulás Rallye-n, mert az nagyon igénybe veszi az autót. Ott nem megyünk. Majd a Szilveszter Rallye-n. Jövőre pedig erősen gondolkodunk azon, hogy teljes évet teljesítünk a Rallye2 Bajnokságban, mert ez az év elég szerényen alakult. Ennél, 2018-ban többet, akár egy teljes bajnokságot szeretnénk versenyezni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!