Szepesi Marci és Gondos Peti párosa volt az egyetlen a Baranya Kupa előtt, akiknek szinte 100%-ig biztos volt, hogy már Komlón megszerezhetik a kategóriájuk év végi győzelmét. De az élet ismét bebizonyította, hogy ő a legjobb forgatókönyíró, mivel Komlón, a 7-es kategóriában úgy alakultak a dolgok, hogy Fróna Jánosékon kívül, mindenki kiesett és ezzel ők hatalmasat ugrottak előre, váratlanul Szepesi Marciék elsőszámú kihívójává váltak. Marciék ezért kettőzött erővel készülnek Budapestre, nem szeretnék, ha az utolsó pillanatban buknák el a címvédés lehetőségét, csak az a gond, hogy erősen kétséges, hogy a Komlón tönkrement váltójuk az évadzáró időpontjára elkészül. Szepesi Marcellt kérdeztük.

Erősen gondolkodtatok azon, hogy eljöttök e, a Baranya Kupára, mert bizonytalan volt, hogy értékelhető lesz e, a kategóriátok. Ha nem lett volna értékelhető, akkor már egy vízparti napozóágyon sörözgetve bajnokok vagytok, de a futam után egész más a helyzet.  Hogyan készültetek Komlóra?

A terv, miután meglett a kategóriánk ennek megfelelően az volt, hogy bebiztosítsuk a 7-es géposztály bajnoki címét, valamint a 2WD kupa győzelmét. Ezeket szerettük volna a magunkénak tudni már a mecseki futam után. A jó szereplés volt a célunk, de a 19 pontos előnyünk miatt nem kellett életre-halálra vívnunk ennek megfelelően készültünk. Nem ezért, de az autónk ezúttal is az utolsó pillanatban készült el. A felkészítés során megjavítottuk a Székesfehérváron nyűglődő váltót, és végül útra keltünk a verseny helyszínére. Jó kis kiruccanás volt Miskolcról. Tesztelni nem volt lehetőségünk, sőt a Székesfehérvár Rallye óta még csak be sem ültem a Hondánkba. A váltó javítása nem sikerült valami fényesen, ezt már a rajt előtt is tudtuk, és végül nem is okozott csalódást, sajnos éppen miatta kellett idő előtt feladni a versenyt.

Milyen volt a versenyek és meddig jutottatok?

A gyorsasági szakaszok, a pályák kifejezetten tetszettek nekem. Egyedül azzal nem voltunk kibékülve, hogy pénteken egy gyorsasági után kellett a prológra mennünk, majd jött egy újabb gyorsasági szakasz. Örültünk volna, ha ezúttal nem kell a prológon autózni, mert egy első kerék hajtású autóval nem sok értelme van az ilyen szűk pályákon keringőzni. A nézőket nem tudjuk kiszolgálni, az autónak pedig nem tesz jót. Ezt szívesen kihagytuk volna. A gyorsaságikon viszont igyekeztünk jó tempót diktálni, mert a kategóriákban Balics Ákosék voltak ránk veszélyesek, a 2WD kupában pedig Molnár Feri bácsiék álltak úgy, hogy megszorongathattak volna minket a futam végén. De velünk ellentétben, az autók nem kívánt jó eredményt elérni a Baranya Kupán.

Mondtad, hogy a váltó dobta be a törölközőt. Mi történt veletek a szakaszokon és mi történt a váltóval?

Nem kezdődött jól a versenyünk, mert már pénteken is akadtak gondjaink. Az első napon a motor melegedett, nem tudtunk miatta a megszokott tempónkban autózni. Ezen felül, amikor ötödikbe kapcsoltunk, hallottuk, hogy hangos valami a váltóban. Azt gondoltuk, hogy inkább nem erőltetjük, etapon csak negyedikbe kapcsolatunk fel maximum, hogy ezzel is kíméljük a sebességváltót. Szombaton reggel kimentünk a hetvehelyi gyorsasági szakaszra, és az első tempósabb, hosszú egyenesben, ahol kellett és lehetett felkapcsoltam ötödikbe. Rögtön hallottunk egy hatalmas csattanást, és onnantól kezdve nem volt ötödik fokozatunk. A váltó ledarálta a fogaskereket, aminek a darabjai bekerültek mindenhova, nem tudtam váltani, kilyukadt a váltóház, elfolyt az olaj belőle, csak az lebegett a szemünk előtt, hogy le tudjunk menni a pályáról, hogy ne kelljen egész nap a pálya mellett ücsörögnünk és várni a verseny végét. Ennyi sikerélményünk volt szombaton, mert kijutottunk a szakaszról, ami után csomagoltunk és indultunk haza. Miután itthon szétszedtük a váltót láttuk, hogy nem tett jót neki az olaj nélküli használat, össze is sült benne minden nem tudjuk mi lesz a sorsa. Pedig nagyon szeretnék menni a Budapest Rallye-n, amihez szükségünk lenne a váltónkra.

Ez nem tűnik extra igénynek, amit felvázoltál. Milyen tervekkel készültök Budapestre? Ott lesz az utolsó esély a bajnoki címetek megvédésére.

Fontos lenne, hogy pontokat tudjuk szerezni és idén is megszerezzük a bajnoki címet. Balics Ákosék ugyan kiestek Komlón, és kiszálltak a bajnoki címért folytatott harcból, de miután mi is kiálltunk, Fróna János, a kategória győzelmével, a másfélszeres pontoknak köszönhetően valamint a power stage plusz pontjaival felzárkózott mögénk, számításaink szerint 11 pontnyi a hátránya. Ha nem figyelünk rá, vagy hibázunk, a komlóihoz hasonló szenzációs szerepléssel, akár még a bajnoki címet is megszerezheti az év utolsó futamán. A 2WD kupában Molnár Feri bácsiék, most kiestek, de ők érhetnek még a nyomukba. Lesz mire koncentrálnunk az évzárón. A Budapest Rallye-n még soha nem mentünk, nem jártam még a környékbeli pályákon. Most erre is sort kell keríteni, ha nem szeretnénk feladni a vágyainkat. Ha más nem lesz, akkor akár egy utcai váltóval is rajthoz állunk, amit okosan ésszel használva kell törekednünk arra, hogy megszerezzük a 7-es kategóriában, valamint az idén először kiírt 2WD kupában is a bajnoki címet.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!