Óriási ünnepléssel ért véget Csomós Mixi és Nagy Attila számára a Baranya Kupa, hiszen az abszolútban elért második helyükkel és a kategória győzelmükkel bebiztosították maguknak mindkét fronton az év végi elsőséget, ami a nem éppen a mai kor technikai színvonalát képviselő Citroen C2R2 Max-al nem volt egyszerű teljesítmény. A bajnokok szeretnének részt venni a Budapest Rallye-n, de akár egy külföldi versenyen, is szívesen próbára tennék a tudásukat. Jelenleg errefelé billen a mérleg nyelve. Csomós Mixi foglalta össze a komlói élményeket.

Komlóra igazából a bajnoki címért keltetek útra. Milyen volt a felkészülésetek, a mindent eldöntő futam előtt?

A rajt előtt, a bajnokságban volt annyi előnyünk, hogy azt gondoltuk, hogy ha ésszel megyünk, akkor azt meg tudjuk tartani, és megszerezhetjük a kategóriákban, valamint az összetett értékelésben is a bajnoki címet. Ennek megfelelően alakítottuk ki a taktikánkat, és ez, a futam végére célravezetőnek bizonyult. Bár volt azért egy nem várt fordulat is a versenyünk során. Sikerült megvalósítani a terveinket, megszereztük, amiért Komlóra utaztunk. A felkészülésünk egyik legfontosabb részeként, csütörtökön elmentünk a hivatalos tesztre, körülbelül öt, vagy hat kört mentünk a verseny előtti főpróbán, ami jónak és hasznosnak bizonyult.

A Baranya Kupa első napja, vagy inkább úgy mondanám, hogy az első gyorsasági szakasza nem úgy sikerült, ahogy azt szerettétek volna. A lemaradásotok nem volt sok, de mégiscsak a kilencedik helyen állatok a prológ előtt.

Talán két másodperccel lehettünk az első helyezett mögött, de annyira szoros volt a mezőny, hogy ezzel már a kilencedik helyre szorultunk hátra a nyitó gyorsasági után. Nem volt miért aggódnunk különösebben, mert tudtuk, hogy nem az első nap két gyorsaságiján fog eldőlni a verseny. A célba érkezésre törekedtünk, este pedig már lényegesen jobb helyen vártuk a szombati folytatást. Reggel hosszabb szakaszok vártak ránk, ezeken akartunk javítani. Panaszra nem volt okunk, ezek lényegesen jobban sikerültek, mint az előző esti bemutatkozásunk.

Ne szaladjunk ennyire előre, mert elég fontos esemény játszódott le szombaton reggel még bent, a park fermében…

Így van. Legnagyobb meglepetésünkre Berényi Lászlóék Opel Adam-je nem indult be, amit rettenetesen sajnáltunk, mert nem szerettük volna, hogy ilyen körülmények között, egy technikai hiba után dőljön el a bajnoki cím sorsa. De azt gondolom mégis, hogy a bajnoki cím szempontjából ez a malőr és a mostani eredményünk, amit a Baranya Kupa elértünk nem bírt nagy jelentőséggel, csak a pont volt az i-re, mert elég nagy volt már az előnyünk, a komlói verseny előtt is. De természetesen szerettünk volna igazi, férfias csatában győzni Laciékkal szemben. Ezek után abban a tudatban mentünk ki a szombati gyorsasági szakaszokra, hogy kizárólag a célba érkezésre kell figyelnünk. Ha az sikerül, és szerzünk néhány pontot, akkor hozzánk kerül a 2017-es év legnagyobb trófeája. Ehhez mérten nyomtuk a gázt a pályákon, ami meg is látszott az eredményen. Legalábbis a nap első körében. Elég sokat kaptunk az ellenfeleinktől. 20,6 másodpercre elhúztak tőlünk az éllovasok, de később sikerült felébrednünk és folyamatosan gyorsulva felkapaszkodtunk az abszolút második helyre. Megszereztük a power stage győzelmét is. Kicsúszásunk, megforgásunk, vagy bármi más problémák nem volt, a biztonságra törekedtünk, az autó hibátlanul működött tökéletes volt minden, ennél jobb hétvégét nem hiszem, hogy kívánhattunk volna magunknak. A célban nagyon boldogok voltunk, örültünk a komlói eredményünknek, a kategória győzelemnek és a bajnoki címünknek, amiben az év elején csak titkon reménykedtünk. Hatalmas köszönettel tartozunk mindenért, a segítségért, a kitartásért, a munkáért, és minden fáradságért a szponzorainknak, a csapatunknak, a Bakó Rally Team-nek, az LP Winer-nek, Lovász Palinak, Tábori Józsi bácsinak, Tábori Ákosnak, Pataki Tamásnak,és mindenkinek, aki bármiben is segített.

 

Ott maradtatok a verseny után és illő módon megünnepelték a bajnoki címeket. A fotók alapján elég jól sikerült a party…

Így van, fergeteges hangulatot teremtettünk Pécsett, a Cameleon Club-ban, és örülök neki, hogy sikerült meggyőzni Vizelli Karcsiékat, hogy maradjanak ők is a bulira, mert szenzációsan éreztük magunkat a társaságukban, egészen hajnalig. Vagyis, inkább azt mondom, hogy majdnem reggelig, mivel addig tartott a mulatság. Fél öt magasságában sikerült elhagyni a szórakozóhelyet.

A Budapest Rallye-n ott lesztek e?

Jó kérdés, mert egyelőre nem tudom. A hazatérésünk után jutott eszembe az, hogy lehet, hogy mégis kihagyjuk Budapestet, mert elkezdtünk kacérkodik egy külföldi futam gondolatával. Mennék szívesen, de ha összeállnak a lehetőségeink, akkor kipróbálnánk magunkat külföldön is. Ez még nem biztos, de akár Csehországban akár Horvátországban, vagy valahol máshol is szívesen rajthoz állnánk, a Citroen C2R2 Max-unkkal. Ha ez mégsem jönne össze, akkor minden bizonnyal ott leszünk az év utolsó Rallye2 bajnoki futamán, ahol egy igazi örömautózással szeretnénk elbúcsúzni az idei bajnoki évünktől.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!