Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Ifj. Fogarasi Attila: Erre a sikerre csak nehezen találtunk szavakat

Ifj. Fogarasi Attila és Papp Tamás hihetetlen elánnal vetette bele magát a versenyzésbe Komlón és nem is maradt el a siker, abszolút győzelemmel térhettek haza a Baranya Kupáról. A srácoknak természetesen óriási volt az öröme, valamint a kupagyűjteménye, aminek köszönhetően, a Budapest Rallye-n talán újra láthatjuk őket a pályákon.

Az új lengéscsillapítók elkészültek a Hondátokhoz, sikerült ezeket kipróbálni? Tudtatok tesztelni a Baranya Kupa előtt?
Elvittük az autónkat Miskolcra, ahol Hadik Andrásék műhelyében bekerültek a kocsi alá az új, versenyzésre született gátlók, amelyek nagyon jól sikerültek, hibátlanul működtek a versenyen. Köszönetet szeretnék értük mondani Hadik Andrásnak, szuper munkát végeztek. Miután hazajöttünk csupán a nagyvelegi gyorsasági szakasz végén mentem egyet, ahol éppen csak kipróbáltam ezeket az új lengéscsillapítókat, így az igazi tesztelés Komlóra, az első gyorsasági szakaszra maradt, mert a verseny előtti hivatalos tesztre sem sikerült eljutnunk. Ráadásul, a megszokott navigátorom Toloczkó Péter most nem tudott eljönni velem Komlóra, lagziba voltak hivatalosak, a hétvégén neki ott kellett helytállni. A segítségemre Papp Tamás barátom sietett, ő ült be Peti helyére a Baranya Kupára.

A futam végén az eredmény szenzációs lett, de mondd el, hogy hogyan látta belülről ezt a versenyt, és mik történt veletek, a gyorsasági szakaszok?

Mint mindenkinek, természetesen nekünk is a pokoli meleggel gyűlt meg legjobban a bajunk. Óriási volt a hőség, embert próbáló meleg volt a kocsiban. Pénteken az első gyorsasági szakaszon elég jól sikerült a átjönnünk, szoros csatában, az abszolút harmadik időt autóztuk össze kezdésnek. Nem sokkal voltunk lemaradva az első helyről sem, Kaltenecker Balázsékkal konkrétan tizedre azonos időt sikerült repesztenünk. A dobálós részeken óvatosak voltunk, maradt még bent némi idő, mivel meg sem álmodtam hogy ilyen tökéletes a futómű, hogy így át tud jönni a hepehupás részeken a kocsink. Ezután teljesítettük Komlón a prológot, majd a második gyorsaságira már az esti szürkületben érkeztünk meg. Tudtuk, hogy egy kicsivel jobban meg kell húzni ezt, mint az első szakaszt. Ez sikerült, ennek köszönhetően az abszolút második helyre léptünk előre, innen vártuk a szombati folytatást. Reggel nem akartunk sokat gatyázni igyekeztünk az előző napihoz hasonló, erős tempót diktálni. Hetvehelyen már versenyeztem tavaly, most pedig tovább javítottuk az itinert, ennek köszönhetően sokkal jobb időt autóztunk itt, mint 2016-ban. A kocsi és a navigátor is fantasztikus volt. Persze a nagy tempóhoz némi kaland is társult, akadt egy-két apróbb megcsúszásunk napközben, de ezen kívül más veszélyesebb helyzetünk, ami netán okot adott volna a majrézásra nem volt. Az autó jól bírta a meleget és a nagy sebességet is, egyedül a töltés jelző lámpa villogott, de az szinte folyamatosan. Az okára még most sem jöttünk rá, ám arra jó volt, hogy pénteken alaposan ránk ijesszen. Féltünk, hogy nem lesz töltés, de végül nem lett belőle gond. A váltóval is akadt problémák szombaton. Kidobálta a másik fokozatot, úgyhogy hol én, hol pedig Tamás tartotta a váltókart. Volt olyan gyorsasági szakasz, ahol végig fél kézzel vezettem, de miután megosztottuk egymás közt a feladatot sikeresen és eredményesen célba értünk.

Megnyertétek a Baranya Kupát abszolútban, az 5-ös géposztályban. Ennél jobbat aligha kívánhattatok volna a rajt előtt…

Rendkívül boldogok voltunk a célban, hihetetlen nagy siker volt ez, alig találtam a szavakat annyira örültem, örültünk a célban ennek a csodálatos sikernek. A pályafutásom második abszolút győzelmét szereztük meg Komlón, részben ismeretlen pályákon, idegen környezetben. Az csak hab a tortán, hogy az autónk hamarosan felnőtt korú lesz, mégis sikerült vele ezt a kitűnő eredményt hozni. Imádom ezt az autót! 🙂

Ezek után találkozhatunk veletek esetleg a Budapest Rallye-n?

A komlói sikeren felbuzdulva megpróbálunk mindent megtenni azért, hogy Budapesten is ott lehessünk. Reméljük, hogy össze áll minden a terveinkhez, és akkor természetesen újra törekszünk majd arra, hogy egy szép eredménnyel, esetleg egy újabb győzelemmel, és/vagy kategória győzelemmel térhessünk haza az év utolsó versenyéről szeptember első hétvégéjén.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget a mellettünk kitartó, hűséges támogatóinknak, a csapatunknak (Petya, Bugyi, Tomi, Lev) a családtagoknak, a Szauer Gergő-Rácz László párosnak, valamint Hadik Andrásnak a munkáját és a nagyszerű, új gátlókat.

Támogatóink:
ER-FA 2000 Kft., Persped Kft., GreenWork Kft., Winkler Gumiszerviz Mór (Köszi Tücsy), Etik Trans Kft., Lincz és Tsa Kft, Vents Kft., Miczo Kft., Menta Terasz, Rolling Wash, Juno-Consulting, Molnár-Borház Mór, Tárlat Étterem, Turbó Autósbolt, Ottomax.hu, Ja-Ko Parts Auto

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.