Madari Imi és Haracska Tomi Veszprémben sem vallott szégyent, ezüstéremmel térhettek haza a Balaton partjáról, pedig olykor még az orrukig is alig láttak az autón kívül és belül egyaránmt sűrű porfelhőtől. Imi a Baranya Kupával kapcsolatban csak óvatos vágyakat mer egyelőre megfogalmazni, mert kemény és rendkívül nehéz futamra számít a Rallye2 Bajnokság soron következő, komlói fordulójában. Madari Imrével beszélgettünk.

Székesfehérváron igen jól sikerült a versenyetek, ez gyanítom, hogy egy picivel nagyobb lendületet adott az átlagosnál a veszprémi felkészülésetekhez.

A géposztályunk első helyét szereztük meg Székesfehérváron,. ezért tényleg izgatottan vártuk a Veszprém Rallye rajtját, amiről tudtuk, hogy most sem lesz egyszerű verseny. Már a felkészülésünk legelején úgy álltunk hozzá ehhez a futamhoz, hogy biztonságos tempóval akarunk közlekedni a pályákon, a csapattal is azt beszéltük meg, hogy mindegy, hogy hol, csak célba érjünk. Ennyi volt a lényeg. No és persze a pontgyűjtés. A felkészülés nem volt különösebben eltérő a megszokottaktól, flottul dolgozott a csapatunk, amit köszönünk nekik, illetve a szponzoraink segítségéért is nagyon hálásak vagyunk. Nélkülük nagyon kevesek lennénk. A futóművet természetesen murvásra cseréltük, de mivel tesztelni nem tudtunk, így a szombathelyi beállításokat alkalmaztuk, csak még emeltünk egy picit az autó hasmagasságán.

Akkor az első gyorsaságik a teszt pótlásával teltek?

Újra meg kellett ismerkednünk a murvával, erre szinte a teljes első körünk ráment. A harmadik gyorsasági szakaszt sajnos nem teljesíthettük. A biztonságos tempó miatt semmilyen kalandunk nem volt, a szervizben pedig minden rendben volt a kocsinkkal. A második kört jobban meg szerettük volna nyomni, ami az óra szerint sikerült is, mert jobbak lettek az eredményein, mint az első nekifutásra. A kislődi gyorsaságin lassítanunk kellett, mert nem sokkal előttünk beesetek Szabó Attiláék. De nem tulajdonítottunk különösebb jelentőséget ennek a kis időveszteségnek. Hegyesden is jobban tapostuk a gázt, mint korábban. Kb. a pálya 1/3-a volt hátra, amikor defektes lett a jobb első kerekünk. Legurultunk vele a célba, kaptunk rendesen a többiektől. Etapon kereket cseréltünk, és elindultunk a power stage-re. Nekem Vigántpetend volt a kedvenc gyorsaságim. Elég jól sikerült, tempósan autóztunk rajta.

Pedig őszies, ködös és szeles volt ott az időjárás. Legalábbis nektek. 🙂

Elég kalandos volt tényleg, de fázni, nem fáztunk. 🙂 20 másodperc volt még a rajtig, amikor leesett Tomi mellett az ablak. A sportbíró segítségével gyorsan „megjavították”, de nem bírta sokáig, a gyorsasági negyedénél újra leesett. Tamás köpni, nyelni nem tudott, a kocsiba betóduló por miatt, nem csak kint volt „köd” hanem bent is. A navigátorom köhögött és alig látta a füzetét, akkora volt a por az utastérben. De a kategóriánk második helyét és két plusz pontot is elhoztunk a nehézségeink ellenére. Összességében nagyon boldogok voltunk a célban, mert a terveinket megvalósítottuk, kupákat és a géposztályunk második helyét szereztük meg.

A Baranya Kupán akár még szépíteni is tudtok. Ott lesztek a következő futamon?

Nagyon várjuk már a Baranya Kupát, és bizakodunk benne, hogy jobban sikerül, mint tavaly. Akkor sajnos kiestünk és kiütöttük a hátsó futóművet a Renault-nk alól. Jelenleg az autónk átnézése, revíziója és az aszfaltosra történő átalakításával foglalatoskodunk. Szerintem szenzációs hétvége vár majd ránk Komlón. Úgy hírlik, hogy elég népes és erős kategóriánk lesz. Másfeles szorzójú, hosszú, kemény verseny lesz a komlói, úgyhogy nagyon oda kell majd tennünk magunkat, ha jó eredményt szeretnénk elérni. A győzelemre ne hinném, hogy lesz reális esélyünk, nem arra fogunk elsőként ráhajtani, túl sokan lesznek ahhoz, túl jó autókkal, de azt sem mondom, hogy kizárólag a célba érkezésre koncentrálunk majd. Az túl nagy luxus lenne. A lehető legtöbb pontot szeretnénk gyűjteni. Akkor már nem lennénk szomorúak, ha egy kis szerencsével felállhatnánk a géposztályunkban a dobogóra.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!