Jánosa Ákos és Brunekker Árpi folyamatosan az élmezőnyben csatázott a Veszprém Rallye-n, hajszálnyival maradtak le Kislődön a szakaszgyőzelemről, és a futam végén hiába szereztek két bronzérmet, maximálisan megfeleltek a rajt előtt megfogalmazott elvárásaiknak, Ákos egy picit mégis elégedetlen volt a hétvégéjükkel. A Veszprém Rallye-ról Jánosa Ákossal beszélgettünk.

Imádod, szereted a murvát és a Veszprém Rallye-t, nyertetek már Veszprémben abszolútot, ezért is az egyik kedvenc versenyetek. Hogyan készültetek ezúttal?

Teszttel kezdődött számunkra a veszprémi hétvégénk, állítgattunk, bár nem túl sokat az autónkon. A magasságon módosítottunk egy kicsit, de a szombathelyi beállítások alapvetően megfelelőek voltak a számunkra. A murván talán egy kicsit gyorsabb tudok lenni, mint az aszfalton a vetélytársakhoz képest, ezért azt szerettem volna, hogy ott tudjunk lenni az első ötben valahol. Lehetőleg minél előrébb. Ez sikerült a verseny végére.

Milyen volt a versenyetek?

Jól kezdődött a Veszprém Rallye-nk. Ahhoz képest, hogy a nyitó gyorsaságikon általában be szoktam aludni, a kislődöi abszolút negyedik és kategória harmadik helyünk nem volt rossz bemutatkozásnak. Utána Hegyesden, amikor leértünk, a beíróban láttam, hogy Berényi Laciéknak tudtunk adni két másodpercet, Csomós Mixiék kettőt adtak nekünk, erről azt gondoltam, hogy egy teljesen jó idő. Aztán jöttek Trencsényi Vincéék és leosztott hármunknak 10-13 másodpercet, ami egy elég kijózanító pofon volt a számunkra. Amit Mixiéktől kaptunk időt, azt tudtam hová tenni, de a Vincééktől kapott 12,9-ről meg sem álmodtam, hogy még ennyi lehet a gyorsaságiban. Vigándpetenden viszont elestek mögöttünk Vincéék, a mi időnket állapították meg átlagidőként, pedig volt egy megforgásunk is. Nagyon sajnáltuk, hogy balesetet szenvedtek, mert akár meg is nyerhették volna a teljes versenyt. Telefonon kívántunk a srácoknak jobbulást. A második kör kezdetén, csupán másfél másodperccel voltunk lassabbak Csomóséktól, ennyivel maradtunk le Kislődön. Hegyesden sem volt gond, harmadik időt autóztunk, Vigándpetenden pedig a negyedik hely lett a miénk. Pedig az utolsó szakasz nem annyira „jön át” nekem, mint azt elsőre gondoltam. Jobbak voltak ott a többiek, mint én. Összességében, bár teljesült a célkitűzésünk, kupákat is szereztünk, dobogóra állhattunk abszolútban és a 6-os kategóriában egyaránt, de mégsem vagyok teljesen elégedett. Az lett volna a legjobb, ha nyerünk. De a bajnokság szempontjából a harmadik hellyel is elég sok pontot sikerült gyűjtenünk, ami fontos dolog, de lehetett volna jobb is a veszprémi bizonyítványunk. Szomorúak azért nem voltunk a verseny végén.

A Baranya Kupán ott tudtok lenni?

Igen. A komlói fordulóval együtt még két verseny van hátra a bajnokságból, ahol alaposan felfordulhat az eredménylistát, ha nulláznak, vagy az első öt helynél rosszabb pozícióban érnek célba a most élen álló párosok. Meglátjuk, hogy mire elég a jelenlegi harmadik helyünk, de figyelmesnek kell lenni, mert a keresztbeverések okozhatnak meglepetéseket. Szokták tőlünk kérdezni, hogy hová várjuk magunkat a versenyek végén? Hibján Joci barátom ezúttal csak nézőként volt ott Veszprémben és elmondta, – amit én még nem láttam az idén – hogy az első hat, hét autó látványosan gyorsabb a többieknél. Közülü(n)k bárki, bármikor nyerhet. Bár a Veszprém Rallye-n pont azt beszélgettük Mixivel és Berényi Lacival, hogy a tökünk kivan, hogy ennyire nyomni kell a gázt. 🙂 Az amúgy egy jó dolog, hogy ennyire sietünk, mert hajtjuk egymást, ösztönző és folyamatosan tanulunk belőle. Nem lehet csak úgy kocsikázgatni, meg alibizni, benne hagyni kicsit, hogy ne legyen baj, hanem menni kell, hogy ing, gatya leszakad rólunk. Tehát visszatérve a kérdéshez azt mondom, hogy ott leszünk Komlón, ahol ráadásul másfélszeres pontokért küzdünk majd, emiatt szerintem utána lehet majd az év végéről, az utolsó fordulóban, a Budapest Rallye-n történő taktikázásokról elgondolkodni. Ezért lesz nagyon fontos számunkra (is) a Baranya Kupa. Törekedni fogunk a jó szereplésre, valamint a lehető legtöbb pont begyűjtésére, hogy Budapesten is legyen még esély a jobb pozíciók megszerzésére a bajnokságban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!