Hiába dolgozott nagyon sokat a salgótarjáni és a szombathelyi verseny után is a BMW-jén Kiss Zsolti és Berényi Gabi, mert a Székesfehérvár Rallye után gyakorlatilag elölről kezdhették a teljes munkát, mivel a kocsi futóművét alaposan átszabták a srácok, már a második gyorsasági szakaszon. Plusz a motor is tudott meglepetést okozni a nyírségi párosnak. A rövidke versenyükről és arról, hogy hogyan haladnak a kocsi újjáépítésével, Kiss Zsolttal beszélgettünk.

Szombathelyen nem jártatok túl sok sikerrel, a susnyában ért véget a futam. Akadt bőven dolgotok a BMW-tekkel.

Munkánk az volt Salgótarján után is rengeteg, de onnan legalább mégis boldogan, kategóriagyőztesként térhettünk haza. Szombathelyen beestünk, valamint a hajtással is adódott gondunk, sokat kellett dolgoznunk azért, hogy ott lehessünk a Székesfehérvár Rallye-n.

Mi történt veletek Székesfehérváron?

A második gyorsasági szakaszon, kb. 400 méterrel azután, ahol 2016-ban Ifj. Tóth Jánosék kiestek, lesodródtunk az útról, és egy betonos árokba csapódtunk. Egy sima jobbos kanyarban történt mindez, amikor fölkapcsoltam ötödik fokozatba, a jobb oldali kerék beleért az árokba. Eltört a lengéscsillapító, a kocsi beállt lapjával, aztán már nem igazán lehetett kontrollálni a folyamatot. A teljes jobb hátsó futóművet sikerült kitépni az autó alól. Ez pedig azonnal a versenyünk végét jelentette.

Hol tartottok a javítással?

A lengéscsillapító gyártás alatt van, a futómű szintén készül a kocsinkhoz.

Jól értelmezem a szavaidat, hogy a Papp testvérek Volvo-jához hasonlóan nektek is minden alkatrészt egyedileg kell legyártani, nem csak bementek a „boltba” és megveszitek?

Pontosan ez a helyzet, ezeken dolgoznak éppen a szakembereink. A motort is elvittem egy revízióra, amiről azt gondoltam, hogy egy kisebb ellenőrzés lesz, de jelenleg az utolsó csavarig szét van szedve az erőforrás, óriási munka lett belőle. Erre nem számítottunk.

Mikorra lesztek készen vele? A veszprémi nevezési listán nem szerepel a nevetek.

Így van. A felsoroltak miatt nem indulunk Veszprémben, sőt, most még úgy látom, hogy a Baranya Kupán is bizonytalan a részvételünk. A Veszprém Rallye-n is szerettünk volna ott lenni, de sajnos erre esélyünk sincs. A murvás futómű sem készült még el a kocsinkhoz, most pedig az aszfaltos is oda van. Ennyi javítás mellett pedig elvetettük az autóbérlés gondolatát.

Milyen a kedvetek emiatt a nem várt nyári szünet miatt?

Semmi gond. Jól vagyunk, nem szomorkodunk, kitűnő a kedvünk, készülünk a Balatonhoz pihenni és persze, ha már ott vagyunk, megnézzük a Rallye2-es fiúkat, lányokat is. Szurkolunk nekik, hajtunk majd mindenkit Veszprémben. Murvás verseny lesz, nagy porral jár, az pedig nem lehet rossz. Belülről, autózva imádjuk a murvát, most megnézzük kívülről is. A kisfiammal biztosan ott leszünk a pályák mentén. A másik dolog, ami miatt biztosan ki nem hagynánk – nézőként – a veszprémi versenyt, az az, hogy nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy hogyan alakul Vizelli Karcsiék bemutatkozása az R5-ös Skoda Fabia-val az ORB mezőnyében. Nagyon örülök, hogy Karesznak sikerül beülnie ebbe a szenzációs kocsiba. Szurkolunk neki! Hajrá Bajnok! Sok sikert kívánunk! 🙂 Mi pedig reméljük, hogy a Baranya Kupán már újra a mezőnyben és a pályákon küzdhetünk meg a vetélytársakkal.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!