Dudás Gergő és Marcsa Niki Szombathelyen sem találta meg a közös nevezőt a BMW-jével, ezért hipp-hopp, átültek egy Citroen C2R2-be, ami rögtön meghozta még a nem várt sikert is, így nem csak a szerelem alakult ki első látásra köztük, és a kocsi között Székesfehérváron, hanem még néhány pontot is tudott gyűjteni a páros a Fejér megyei gyorsaságikon. Veszprémben viszont újra kell ismerkedniük megint mindennel, hiszen elsőkerekes autót, murván még soha nem vezetett Gergő. A székesfehérvári hétvégéjükről és az első Citroen-es tapasztalatokról Marcsa Niki beszélt nekünk.

Miért váltottak a BMW-ről Citroenre, és hogyan készültetek C2R2-vel a Székesfehérvár Rallye-ra?

Azért szálltunk ki a BMW-ről, mert nem volt benne potenciál. Ha az embernek olyan tervei vannak, mint Gergőnek, akkor azt egy ahhoz való autóval lehet csak véghez vinni. Rólam köztudott, hogy imádom a hátsókerekes szörnyeket, de ezt most el kellett engedni ahhoz, hogy előrébb lépjünk. Ebben a sportban nagyon fontos szerepet játszik a rögtönzés, jól és gyorsan kell reagálni a kihívásokra. A csapatunknak köszönhetően idővel lehetőségünk nyílik egy fantasztikus válasz adására a kis autobotunk segítségével.

Teszten már sikerült megismerkednetek a C2-vel. Ehhez képest milyen volt vele az első gyorsasági?

Első gyorson a fékkel küzdöttünk. Nem mertük tovább engedni a féktávokat, nagyon sokat hagytunk benne emiatt. De annyira nem bánkódunk, hiszen még ismerkedünk az autóval, itt még nem dőlt el semmi.

Ezután milyen volt a versenyetek?

A versenyünket végigkísérte az átbeszélő problémája. Iszonyatosan kellett üvöltenem, szinte ahogy, csak a (szó)csövön kifért, ahhoz hogy Gergő legalább bizonyos alapinformációkat halljon. Nem mondom, hogy könnyű volt, de egyszerűen nem tudunk miatta szomorkodni. Fantasztikus első napot töltöttünk a kis C2 fedélzetén, teljesen beleszerettünk. Látjuk, hol tudunk még gyorsulni, hol tudunk még húzni a másodperceken, de be kell még laknunk, ahhoz, hogy ezt, a célba érést ne kockáztatva tegyük meg. Amennyire ez ebben a sportágban lehetséges persze. Most is ért minket meglepetés, mikor az egyik jobb kanyarban Nyilas Petiék Hondája állt velünk szemben az úton keresztbefordulva. Én Peti arcát láttam csak meg egy pillanatra, minden rá volt írva. Hely, a kikerüléshez első ránézésre sehol, de Gergő fantasztikus reakcióról tanúbizonyságot téve talált egy utat és már ott sem voltunk. A gyorsasági végéig még a sokk hatása alatt volt, amit nem csodálok! A stop után volt is nagy ölelkezés, mert sikerült elkerülni egy jelentős anyagi kárral, és még ki tudja mivel járó ütközést. Nagyvelegen meg feltartottak, amit a mai napig sem értünk, (több hasonlóan járt versenyzőtárs sem) hogy mire volt jó, hiszen teljesen biztonságos helyen állt a kiesett autó, a személyzetével együtt…

Sikeresen célba értetek. Elégedettek voltatok az eredménnyel?

Nagyon elégedettek voltunk az eredménnyel! Szerintem, ha verseny előtt egy nappal álmunkból felversz minket, hogy „naaa hányadikak lesztek holnap, hol értek be?!„ egyikünk sem mondta volna, hogy az abszolút hetedik helyen. Egyszerűen kizártnak tartottuk volna. 😀 Odaállsz a rajtba, egy szinte teljesen idegen autóval, úgy hogy előtte mindössze három Rallye2-es versenyen indultál életedben, akkor nem azon töröd a fejed, hogy hol érsz célba, hanem azon, hogy egyáltalán célba érj. Tőlünk sokkal nagyobb nevű versenyzők dobták el a vasat, mi nagyon törekedtünk a biztonságos célba érkezésre. Pláne az Iseum Rallye után…

Újra murva jön, Veszprémben – ha indultok – akkor ismét csak egy első murva verseny lesz az új autóval.

Igen, ott leszünk Veszprémben. Beszéltük is Gergővel, hogy tudtuk, hogy ez az év az első alkalmakról szól, de azt nem gondoltuk, hogy egész évben és ennyiszer. 🙂 Mi mindenesetre örülünk, türelmesek vagyunk, nem sietünk, megadjuk az időt magunknak arra, hogy le tudjuk dolgozni azt a hátrányt, amit fantasztikusan tehetséges fiúk és lányok okoznak ott, a mezőny elejében 😉 Azt mondják teher alatt nő a pálma, és ezt érezzük is. 😀

 

Köszönjük szépen a támogatást a családunknak, szponzorainknak, szervizeseiknek, Lencse Zolinak és a rengeteg barátnak, akik tanácsokkal látnak el és szurkolnak nekünk! Az összes szervezőnek, sportbírónak, akik lehetővé teszik, hogy biztonságban, jókat autózhassunk.

P92 RDI Kft., Art Deko Line Kft. – A szín vonala, Formula – Autósport magazin, Multicash Kft., PRINT Profi, North Racing, Tomi Sütöde Kft. – A barátság összeköt, IEJ Zrt. – Így élj jobban, www.sfemkovacs-lakatos.hu, www.fodoraukcio.hu, Cannabis Energy Drink, Gumicentrum Kft., Centrum Logistic Kft. Göd, Centrum Oil Kft. Göd, Festék Mester Kft., Stockbauer Tanácsadó Kft., Resistance Kft. – Hegesztéstechnika, Szuromi Racing, C-telep Kft., Gumisember, Moha-Gép Kft., 3DreamSoft – Informatikai Szolgáltató Kft., Clone GSM – mobil szaküzlet, Elektro-Contact Kft., Katona motor, EuroCup, Ász 96 Kft., ShoFruit, BiotechUsa

 

 

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!