Riskó Dani és Losonczi Csabi az első csaknem teljes évét tapossa a Rallye2 Bajnokság mezőnyében és négy futamból eddig három alkalommal dobogón tudtak zárni a P13-as géposztályban. A srácok szépen tanulnak, eredményesen gyűjtik a pontokat, a verseny kilométereket és Székesfehérvárról újabb kupákkal a tarsolyukban térhettek haza. Riskó Danival a székesfehérvári hétvégéjükről beszélgettünk.   

Hogyan készültetek, mit szerettetek volna elérni a Székesfehérvár Rallye-n?

A pályák nekünk teljesen újak voltak Székesfehérváron és egy fordulóval korábban Szombathelyen is. A gyorsaságik, már a felírás alkalmával is nagyon tetszettek, a hosszú gyorsaságival volt kizárólag egy kis gondunk, mert nem tudtuk elégszer bejárni. De azt is megoldottuk. Minél többet mentünk a pályákon, annál szimpatikusabbak voltak. Az autónk minden porcikáját jól felkészítettük, bár sok mindent nem tudtunk a Toyota-nkal csinálni, hiszen teljesen széria motor van benne, a futóművet igyekeztünk az ideálisra beállítani a kötelező teendők mellett. Nem csak a célba érkezésre, hanem valami jó helyezés begyűjtésére is törekedtünk. Ez volt a rajt előtt a célkitűzésünk.

Milyen volt a versenyetek?

Izgalmasan indult, mert az első gyorsasági előtt eltévedtünk az etap útvonalon. Nem hibáztunk nagyot, de ezért is kaptunk 10 másodpercnyi büntetést, ennyi hátrányból rajtoltunk el. Az első gyorsasági után panaszkodtam, hogy nem úgy gyorsul az autónk és nem úgy megy, ahogy azt szeretnénk. Az oka ennek az volt, hogy a váltóból az összes olaj ráfolyt a kuplungtárcsára. Az egész versenytáv alatt csúszott a kuplung, de szerencsére kibírta, és elvitt minket az autónk a célba. Az első kör végén vettük észre, hogy volt egy nagyon lassú defektünk, de annyira lassú volt, hogy szerintem még az első gyorsasági végén kaphattuk. A szervizben már éreztük, hogy nem lesz jó, de komolyabban nem befolyásolta a teljesítményünket. Csupán néhány másodpercet veszíthettünk miatta. A pályák tetszettek, az eredményünk jó lett és szinte mindent kihoztunk a kocsinkból, és magunkból, amit csak lehetett. Csak azt a fránya plusz 10 másodpercet volt rossz vinni magunkkal egész nap. Kicsit rányomta a bélyegét a teljesítményünkre, a hangulatunkra. A negyedik gyorsaságin sikerült első időt is autóznunk a P13-as géposztályban, de végül a dobogó harmadik fokát szereztük meg, bronzéremmel tértünk haza Székesfehérvárról. Köszönjük szépen a szervizcsapatunknak és a szponzorainknak a segítséget.

Veszprémben rajthoz álltok?

Nem. Mi majd csak a Baranya Kupán fogunk újra elindulni a Rallye2 Bajnokságban. Soha nem jártunk még a Mecsekben versenyezni, akármilyen klasszikus pályák kerülnek fel a komlói verseny útvonallapjára, nekünk biztosan újdonság lesz mindegyik. Biztosan ott is sokat tanulhatunk majd. De örömmel állunk a kihívás elé, és reméljük, hogy legalább olyan sikeresen vesszük a Baranya Kupán is az akadályt, mint ahogy legutóbb a Székesfehérvár Rallye-n sikerült.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!