Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Madari Imre: Kemény volt ledolgozni a váratlan büntetést

Madari Imi és Haracska Tomi még oda sem állt a rajtvonalhoz, de máris elvesztett néhány helyezést, és egy percet, amiről persze a srácok mit sem sejtettek. A fekete leves elszürcsölgetése után viszont felszívták magukat és a kifehéredés útjára lépett Renault Clio-jukat alaposan megkergetve ledolgozták a nem várt hátrányt, így behúzták Székesfehérváron is az 5-ös kategóriában a győzelmet. Az izgalmas versenyről Madari Imrét kérdeztük.

A szombathelyi versenyetek, amíg mentetek, sikeres volt, de sajnos nem értetek célba. Hogyan készültetek ezután Székesfehérvárra?

A legfontosabb a célba érkezés és egy dobogós hely begyűjtése volt a számunkra Székesfehérváron, mert Szombathelyen nagyon sok pontot vesztettünk a kieséssel. Az Iseum Rallye vége előtt nem sokkal a géposztályunk vezető helyéről kellett búcsúznunk, a kuplungtárcsa törése miatt. Ezt megjavítottuk, elvégeztük a felkészülés kötelező teendőit, cseréit, revízióit, egy picit újítottunk az autónk dizájnján, mert a sok fekete szín elég negatív kinézetet kölcsönzött a Renault-nknak. Éreztem, hogy változásra van szükség, próbáltunk ezen is javítani és ezután indultunk el Székesfehérvárra.

A célkitűzést sikerült megvalósítanotok, ti lettetek az elsők, akik a győzelmek tekintetében duplázni tudtak idén az 5-ös géposztályban. Milyen volt a versenyetek?

Izgalmasan, kalandosan indult a Székesfehérvár Rallye-nk. Vasárnap reggel sajnos egy perc hátránnyal kezdtünk neki az első gyorsaságinak, – csak nem tudtuk – mert a pályabejárás során egyszer elgondolkodtam, és eközben jobban rajta felejtettem a kelleténél a lábamat a gázpedálon, emiatt gyorshajtás vétségében találtak minket bűnösnek, és kirótták ránk az ennek megfelelő, 1 perces időbüntetést. Ezt viszont csak a második gyorsasági szakaszon tudtuk meg, addig nem olvastuk sehol. Csákberényen, az első gyorsaságin a géposztályunk második helyét csíptük el, Ifj. fogarasi Attiláékkal szemben nem sok esélyünk volt, inkább a többiek teljesítményét figyeltünk. Ezt az eredményt a második gyorsaságin is megismételtük, bár az elég kalandos volt, mert megúsztunk egy tempós, jobbos kanyarban még a szakasz elején. Lecsúsztunk az útról, a füvön autóztunk keresztben, de szerencsénk volt, mert sem fa sem más akadály nem került az utunkba. A faluban Kiss Zsoltiék elestek előttünk, lassítanunk kellett, de ezektől függetlenül is jól sikerült a nagyvelegi gyorsaságink.

Ekkor jött a nem várt büntetés, amitől lekonyult a szánk széle, de nem sokat szomorkodtunk, elhatároztuk, hogy a lovak közé csapunk és megpróbáljuk ledolgozni a váratlan, 60 másodperces hátrányt. Ifj. Fogarasiék kiesésekor még a másodikak voltunk, de padlóig nyomtuk a gázt, iszonyatosan siettünk és így sikerült megelőznünk Gyöngyösi Marciékat. Az autónk tökéletes volt, teljesen hibátlanul abszolválta a versenytávot, köszönet érte a szervizcsapatnak és a segítségért a szponzorainknak, mert nélkülük aligha örülhettünk volna az idei második kategóriagyőzelmünknek és az abszolútban szerzett pontunknak. Nekik köszönhetően kizárólag a versenyzésre kellett figyelnünk, nagyon élveztük az autózást, kitűnőek voltak a gyorsasági szakaszok is. Tetszett, hogy meg lettek variálva a pályák, a 2016-os nyomvonalvezetéstől sokkal jobb volt az idei elrendezésük.

Veszprémben ott tudtok lenni?

Igen, nagyon készülünk. Az autó futóművét hamar elkezdtük murvássá alakítani. A dizájn ugyan változott a Clio-nkon már Székesfehérváron is, de ott még nem volt teljesen készen, amit elképzeltünk, viszont a Veszprém Rallye-ra, örülnénk, ha sikerülne teljesen megújítani a kocsink kinézetét. Eredmény tekintetében szerintem Veszprémben is megelégednénk azzal, amit Székesfehérváron elértünk. 😉

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük