Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Borza Tamás: Alaposak szeretnénk lenni

Borza Tamás és Trescsik Ákos nem állt kétszer sorba Salgótarjánban, amikor a szerencsét osztogatták, ezért szinte semmi nem is akart összejönni az új autóval versenyző, újdonsült párosnak. A futam „célja” egy takaros árok mélyén lett felállítva a srácoknak, ezért csöppet sem voltak boldogok. De Tamás – miután kijavították a hibákat – újult erővel várja a székesfehérvári rajtot, ahol ismét kipróbál egy új navigátort, és bízik benne, hogy a hétvégi aszfaltos versenyen már a Hondájuk is jóval kezesebb lesz, mint április végén, Nógrádban. Borza Tamást kérdeztük.

Új autó, új kategória, új navigátor, új volt minden körülötted. Milyen elképzelésekkel vágtatok neki a salgótarjáni versenyeteknek?

Tesztelni utaztunk elsősorban Nógrádba, de nem úgy sikerült a versenyünk, ahogyan azt mi elterveztük. Ha kalandosan is, de teljesítettük az első gyorsaságit, ám a második szakasz negyedik kanyarjában beestünk. Az oka ennek az volt, hogy felkészületlenül álltunk rajthoz, nem tudtuk rendesen feldolgozni a pályákat, Ákossal sem voltunk összeszokva, az autóhoz sem sikerült jó beállításokat találnunk, nem ismertük még ki a Hondánkat. A reggeli vizes, nedves, hideg pályák és a felsoroltak egyvelege pedig egyenes úton vezetett el minket a kieséshez. Óriási tanulsága az esetnek, hogy a rallye-hoz rengeteg alázat és alapos felkészülés kell. Nem szabad elspórolni az időt a felkészülés egyik fázisától sem.

Valójában csak egy szakasz, meg egy kicsi állt a rendelkezésetekre, hogy a tavalyitól jóval erősebb autóról kialakíts valamilyen véleményt. Milyennek ismerted meg az új Hondátokat?

Elég nehéz erre a kérdésre válaszolni, mert a rossz beállítások miatt mindig elállt keresztbe a kocsi alattunk. Az egyenesekben, amint a fékre léptem azonnal elkezdett kitörni a hátulja, szinte minden kanyart keresztben abszolváltunk, mintha egy BMW-vel mennénk. Komolyan mondom, hogy a kiesésünk előtt már féltem a fékpedálra lépni, mert nem tudtam mi fog történni, de abban biztos voltam, hogy nem az, amit akarunk. Ezért nem mondanám kedvezőnek az első tapasztalatokat. Utólag rájöttünk, hogy a helytelenül beállított fékerő szabályozó volt a felelős mindezért. El volt állítva hátra, plusz a hátsó kerekekben a guminyomás sem volt ideális, a hátsó rugók pedig igencsak keményeknek bizonyultak. Székesfehérvárig ezeket is szeretnénk kicserélni valamivel puhábbakra, hogy ne legyen annyira ideges az autó hátulja, mint, amilyen Salgótarjánban volt.

Hogyan készültök a Székesfehérvár Rallye-ra? Sok munka volt a kocsival a bukfenc után?

Került rajta elég sok teendő. A hátsó lökhárító, a csomagtér ajtó, a hátsó sárvédő és a tető is kapott egy kicsit. Valamint a hátsó futómű és a kipufogó is megsérült. Volt mit csinálnia a szervizcsapatnak, köszönöm, hogy talpra állították a kocsinkat. Harsányi Zsolti iszonyatos energiákat ölt a munkába, neki külön köszönöm a fáradozásait. Szinte felújították a Hondánk hátulját. Úgyhogy elmondhatjuk, hogy az anyagi kár jelentős volt. De készen vagyunk mindennel, teszteltünk is nagyjából 20 kilométert, semmi sem állhat az utunkba, lelkesek vagyunk, ott leszünk a Székesfehérvár Rallye-n, ahová új navigátorral, Ratting Tamással érkezek majd meg. Remélem, hogy egy hosszú együttműködés kezdete lesz ez a verseny és sokáig együtt dolgozunk, jól összeszokhatunk. De a tervek nem változnak. Az idei évünket teljes egészében a tesztelésnek, az autóval való ismerkedésnek szenteljük. Szeretnénk nagyon alaposak lenni a pályák feldolgozásakor, hogy ne legyen még egy olyan fiaskónk, mint, amit Salgótarjánban átéltünk. Vagy, ha mégis bekövetkezik ilyesmi, az ne amiatt történjen, hogy nem készültünk fel rendesen. Találkozunk Székesfehérváron! 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.