Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Madari Imre: Semmi előjele nem volt a műszaki hibának

Madari Imi és Haracska Tomi tökéletesen versenyzett és mindenkit maga mögé utasított a géposztályban, az Iseum Rallye-n, mindaddig, amíg az autójuk egy teljesen váratlan műszaki hiba miatt be nem mondta az unalmast. Imiék akkor igencsak szomorúak voltak, de ez már a múlté, hiszen nem volt nagy a gond, csak a pontveszteség. Ezért és a jó részeredmények okán Imiék bizakodva készülődnek a soron következő, Székesfehérvár Rallye-ra.

Hogyan készültetek az Iseum Rallye-ra? Salgótarjánból kategóriagyőztesként térhettetek haza, ezért azt gondolom, hogy Szombathelyen igencsak fűtött benneteket a vágy…

Itthon teszteltünk egy kicsit az első murvás futam előtt, állítgattuk a futóművet és a gátlókat, de a hivatalos teszten nem vettünk részt. A Nógrádban elért sikerünknek köszönhetően fel voltunk pörögve a rajt előtt, bátrak voltunk, nagyon vártuk a Szombathely Rallye rajtját.

Milyen volt a versenyetek?

Alapvetően jól indult, bár az első gyorsaságit elóvatoskodtuk, mégis megnyertük. Próbáltuk kitapasztalni az autó viselkedését, megismerni a gumik tapadását a féktávokon és kanyarokban. Az első gyorsaságink erre ment el. A Rallye Katlant már egészen jól megnyomtuk, elég jól sikerült. Az abszolút ötödik helyen zártuk az első napot. Vasárnap és a kezdő napon is élveztük a versenyzést, az autónk zokszó nélkül tette a dolgát, problémánk egyáltalán nem volt, még csak egy csavaranya sem lazult fel a Clio-n. Tökéletes volt a kocsink, kizárólag a versenyzéssel kellett törődnünk. Jól álltunk, vezettük a géposztályunkat egészen a rajttól kezdve. Kíméletesen, rizikóvállalás nélkül autóztunk, óvtuk a Renault-nkat. Célba akartunk érni, de ez nem jött össze. Egy derékszögű kanyarban elment a hajtásunk. Nem tudtunk mit tenni, félre kellett állnunk. Nagyon el voltunk kenődve emiatt. Kellettek volna a pontok. Ráadásul a másfélszeres szorzó miatt még többet vesztettünk, mint egy átlagos futamon. De ez egy ilyen sport.

Székesfehérvárig sikerül összerakni a Clio-t?

Igen, gyakorlatilag már készen is van, utólag derült ki, hogy a kuplungtárcsa dobta be a törölközőt. Én akkor arra gondoltam, hogy a differenciálmű vagy a féltengely ment tönkre. Kibírhatta volna még azt az egy gyorsaságit. Igaz a power stage éppen a versenytáv negyede volt. Készülünk Fehérvárra és reméljük, hogy ott már nekünk is újra szerencsénk lesz, és végre túlléphetünk ezen az apróbb, de annál bosszantóbb műszaki hibákkal tarkított időszakon. Ezek után Fehérváron a célba érkezés lesz a legfontosabb célunk, de persze ilyen részeredményekkel a tarsolyunkban nem a sereghajtók táborát szeretnénk erősíteni, hanem legalább a dobogóra jó lenne felállni az 5-ös géposztályban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük