Papp Laci és Papp Csabi a salgótarjáni fiaskó után újra visszavette Szombathelyen, a P13-as géposztály trónját és kategória győzelemmel zárta az év első murvás megmérettetését. Laciék egyedi Volvo C30-asába a Székesfehérvár Rallye-ra úgy tűnik, hogy végre tényleg bekerül a már több, mint másfél éve épülő új motor, amivel a Papp tesók, ha minden jól alakul, akkor az összetett értékelésben is szeretnének beleszólni a dobogós helyekről szóló csatákba. Papp Lászlót kérdeztük.

Az Iseum Rallye előtt mondtátok, hogy nem lett készen az új motorotok még most sem. Ennek tükrében milyen tervekkel érkeztetek meg Szombathelyre, a kieséssel végződött salgótarjáni futam után?

A legfőbb cél az volt, hogy ott legyünk és pontokat gyűjtsünk. A helyezés lényegtelen volt, csak a pontokra vágytunk, de abból minél többre. Ez mindenképpen jobb volt, mintha nem is mentünk volna el Szombathelyre és biztosan nullázunk. A féltengely javítása és az autó felkészítése közben jöttünk rá, hogy a váltónkban az egyik fogaskerékkel is problémák vannak. Ez képlékennyé tette azt, hogy tényleg rajthoz tudunk e állni a vasi murván, de végül csütörtökön elkészültünk a javításokkal, egy átmeneti megoldást alkalmaztunk, ám a tesztre már nem sikerült odaérnünk, főpróba nélkül vágtunk neki a rajtceremónia után, szombaton az első gyorsaságinak.

Jól szerepeltetek a P13-as kategóriában. Milyen volt a versenyetek?

Az első szakaszon neki láttunk az élesben történő tesztelésnek, miközben nagyon gyorsan igyekeztünk feleleveníteni a korábbi murvás tapasztalatainkat és a laza talajú gyorsasági szakaszok működési elvét. 🙂 Úgy éreztük, hogy elég hamar belejöttünk, nagyon tetszett minden, két második hellyel indítottuk a versenyt. Az első kanyarokat elspóroltuk, de aztán hamar ráéreztünk a csúszós talajra. A pályafutásunk során most sikerült először négy darab vadonatúj gumit felszerelnünk a felnikre, megdöbbentünk, hogy mennyivel többet tud az új gumikkal a kocsink. Nem akartuk elhinni a féktávokat. A vasárnapi gyorsasági szakaszokról, a bejáráson azt gondoltuk, hogy nem lesznek jók. De versenytempóban kellemesen csalódtunk bennük, sőt, nagyon tetszettek. Az eredményeink elég katonásan alakultak. Egy, kettő, egy, kettő, egy.  Ezzel megnyertük a P13-as géposztályt, abszolútban pedig a hetedik helyen zártunk, de az utolsó körünk kalandos volt. A hatodik gyorsaságin elszavalhattunk volna egy trendi locsolóversikét is akár. C30-al érkeztem, 50 métert fékeztem. Természetesen szépek és lazák is voltunk, de az aszfalton jócskán túlcsúsztunk attól a ponttól, ahol el kellett volna fordulnunk. Elnéztük a féktávot. 🙂 A power stage-en az egyik murvás kanyarban jártunk ugyanígy, korábban is elkezdhettünk volna lassítani. De szerencsére egyik helyzet sem volt eget verően veszedelmes. Ezen túlmenően kalandmentes volt az Iseum Rallye-nk, nagyjából elégedettek lehettünk magunkkal a célban. Szerettünk volna megküzdeni Kiss Zsoltiékkal a győzelemért, mert így, hogy feladták, nem volt tiszta a küzdelem, sajnáltuk, hogy kiestek a versenyből. Mi szeretünk megharcolni a sikerért.

Székesfehérvárra eljöttök?

Ha lesz verseny, akkor mindenképpen. Mostanság úgy tűnik, hogy jól alakulnak a dolgok, ott lehetünk a naptár szerint soron következő futamon is. A hengerfej elkészült, itt van az asztalon, kézbe vehettük, a motor is szinte teljesen készen van, reméljük, hogy semmilyen más problémánk nem lesz, és időnk is kerül a beszerelésére. Akkor végre, valahára bekerül a gépháztető alá az új erőforrás. Viszont éppen ez az, ami kifejezetten érdekessé és kiszámíthatatlanná teheti a soron következő versenyünket. A fejlesztésekről kizárólag élesben, a gyorsaságikon tudunk majd érdemi információkat szerezni. A székesfehérvári pályákat szeretjük, de ez szinte az összes versenyszakaszra elmondható volt az idei év folyamán. Változatosak, jó rajtuk versenyezni. Jó lenne ezúttal is a P13-ban a dobogó legfelső fokára állni, de az abszolútban sem bánnánk, ha legalább az egyik dobogós helyért megküzdhetnénk. Jó lenne akár győzni is, de ha ez nem sikerül, akkor is az lesz a vágyunk, hogy megközelítsük az élmezőnyt. Sok minden függ majd a motortól. Székesfehérváron hamar ki fog derülni, hogy hová leszünk jók az új erőforrással a Rallye2 Bajnokság villámgyors és nagyon ügyes pilótákkal tarkított mezőnyében.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!