Szabó Attila és Keresztesi Peti egy vacakoló gyertya miatt csaknem feladta a salgótarjáni versenyt, de végül nem lett nagyobb baj, a verseny végén nagyot hajrázva még sikerült is visszaszerezni nem is keveset az elvesztegetett időből. Atsi most Szombathelyre készülődik, ahol Peti helyett Balázs Kornéllal róják majd a kilométereket és remélik, hogy ezúttal jóval tovább – mondjuk a célig – jutnak majd, mint az első közös versenyükön. Szabó Attilával beszélgettünk.  

Hogyan készültetek a salgótarjáni versenyre? Miskolcon jól bírta a Ladátok.

Azt hittük, hogy nincs vele sok munkánk, de be kellett állítanunk a motort, mert az, az első futamon még eléggé gyengélkedett, emiatt is értékeltük a Miskolcon elért eredményünket jónak. Beállítottuk, egy kicsit fejlesztettünk is rajta, de még mindig nem volt 100%-ig tökéletes, így arra még rá kell jönnünk, hogy hol lesz az az apró hiba, ami továbbra is hátráltat minket a gyorsaságikon. A negyedik szakaszon majdnem feladtuk emiatt a versenyt. A miskolci megforgás után egy kicsit a futóművel is kellett törődnünk, revízióztunk és ezután indultunk el Salgótarjánba.

Milyen volt a nógrádi versenyetek? Újra célba, értetek az utolsó körben még fentebb is tudtatok kapaszkodni a P12 ranglétráján.

A prológ miatt egy kicsikét feszített lett a tempó, nem sok időnk volt tréningezni, a pályabejárást rendesen elvégezni. A prológ tök jó a nézőknek, és bizonyos szemszögből nézve nekünk is, ha rá tudunk készülni, de ezúttal sajnos inkább elvett tőlünk, nagyjából egy fél napot. Annyit készültünk a bemutatkozásra, – ami egyébként tetszett – hogy hátra feltettünk hátra két téli gumit, amit kaptunk. Előtte nem ültem az autóban, nem teszteltünk, kicsit berozsdásodottnak éreztem magamat. Nem mentünk neki semminek, nem borogattunk gumikat, csapattunk, jól éreztük magunkat. Vasárnap reggel az éjszakai eső tette hideggé és csúszóssá a kazári és a ceredi pályákat. Tudtuk, hogy fel fog száradni az aszfalt, az volt a kérdés, hogy mikor, ezért nem tudtuk, hogy milyen gumival kezdjünk neki a napnak. A szárazra szavaztunk, mondták is nekünk, hogy óvatosak legyünk, nehogy a gumik miatt essünk el. Én elkövettem egy hibát. Az előírt mértéknél lentebb engedtem a guminyomást, ez nem volt túl jó ötlet. Duplán kiszúrtam magunkkal, de jól átvészeltük az első két gyorsaságit, Sámsonházától pedig remekül működtek a gumik is. A negyedik gyorsaságin, a kazári, hidas kanyartól csak három henger működött a motorban. Ettől eléggé megijedtünk. Miskolcon nyolc Lada motor ment tönkre, így inkább megálltunk, nem szerettem volna egy nagyobb motorfelújításhoz időpontokat keresgélni a szerelőnknél. Az akár az évünk végét is jelenthette volna. Gondolkodtunk, tanakodtunk, hogy mi legyen, aztán csak tovább mentünk, a célban újra leállítottuk a motort. Felhívtuk a szervizcsapatunkat, akik azt tanácsolták, hogy nézzük át a gyertyákat. Igazuk lett, – köszönjük nekik az egész hétvégét – mert egy gyertya cseréje után rendbe jött a motor, de kíméletesen kellett használnunk. Közben a futómű beállítását is próbáltuk javítani, a második körben barátságosabban viselkedett a kocsink, mint az elsőben. A szervizben Attila ellenőrizte a motort, mondta, hogy tapossuk neki, semmi baja nincsen. Az utolsó két gyorsasági előtt 40 másodperccel voltunk lemaradva a géposztályunk hatodik helyéről, de nagyot hajráztunk, megszereztük a hatodik helyet, amivel sikerült pontokat mentenünk. Utólag még annak is örültünk, hogy célba értünk, és nem álltunk ki egy rosszalkodó gyertya miatt. Ott, akkor helyben kiegyeztem volna ezzel az eredménnyel, így nem bánkódtunk egy percig sem. A verseny előtt viszont jobbat vártunk.

Legközelebb Szombathelyre fogsz ellátogatni, ahol Balázs Kornél olvassa majd az itineredet.

Petinek családi elfoglaltsága lesz, Kata sem ér rá, így kézenfekvő volt, hogy Kornélt kérem fel, vele autóztam már együtt korábban is. Miskolcon, egyszer másfél gyorsaságiig jutottunk, most remélem azért, hogy a célban köszönhetem meg neki a közös munkát. Nagyon szeretem a murvát, a kiírást elnézve érdekes és talán új pályák is várnak ránk, ezért különösen várjuk már az Iseum Rallye rajtját. Az éves összesítésben a harmadik helyen állunk a géposztályunkban. Ezt szeretnénk megőrizni, de tudjuk, hogy nagyon hosszú még az év, kemények az ellenfelek, így tisztában vagyunk vele, hogy fel kell kötnünk nagyon a tűzálló alsónkat. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük szépen a csapatnak!

Lovászi Petinek, Kovács Maricának, a PSZA Motorsportnak, Szabó Árpinak, a szervizeseinknek és mindenkinek, aki jön velünk a versenyhétvégéken.

Együttműködő partnereink:

Kasza Motorsport, LADA Auto Hungary, Chairpro Magyarország Kft., Vendrey és Társa Kft., Pánczél Kft., Ten-Line Kft., Virtech Labs Kft., Robitlág Bt., Dolphio Technologies Kft., KHF.hu, Ruhan Kft., Solar Pro-Tech Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Vegyél.hu, Multi Garage Kft., FoliaZ.hu, RS Felni.hu, Zöld autó, Extrémélmények.com, Maksiauto.hu, Kántor-Trans

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!