Gondi Csabi és Bencze Gabi óvatos duhajként rótta a kilométereket Salgótarjánban, így alaposan meglepték magukat, mert a szoros csaták hozományként csupán egyetlen hellyel maradtak le a 7-es kategória dobogójáról. Csabi, az Iseum Rallye helyett most a székesfehérvári versenyre készülődik, ahol új navigátorral vág majd neki az aszfaltos futamnak. Gondi Csabát kérdeztük.
Hogyan készültetek Salgótarjánra?

Általában kevesen szoktak indulni a Rallye2 Bajnokság – régi nevén – N csoportjában, nem tudtuk, hogy jó ötlet lesz e ide nevezni. Mégis ezt próbáltuk meg. Az eredményes P csoportos szerepléshez már sok mindent megváltoztattunk, de rengeteg pénzt kellene még az autónkra költeni. Ezért inkább úgy alakítottuk, hogy az N-esek közé, a 7-es kategóriába beférjünk vele. Elég sok alkatrészt kiszereltünk, majd vissza raktuk helyette a gyári holmikat. Ennek megfelelően eléggé buta volt az autónk, de még így is harcoltunk a géposztályunk hondás párosaival, amire büszkék voltunk.

Milyen volt a versenyetek?

Izgalmas. Volt olyan gyorsasági, ahol mindössze – nem tévedés – 3 ezreddel voltunk lassabbak, mint az ellenfelek. Ehhez képest, amikor 8 századdal kaptunk ki, az már iszonyatosan nagy ruhának tűnik. 🙂 A mi Citroenünkkel ez szerintem nem rossz teljesítmény. A prológon nem siettünk nagyon, mert óvtuk az autónkat, így a kategória és az abszolút második helyünk is meglepett minket. Nem volt rossz, de én nem rajongok a prológokért, nem az elsőkerék meghajtású autóknak való ez. A látványról szólnak a prológok elsősorban, a ladások és a BMW-sek biztosan nagyon élvezték. Mi nem nyúltunk a kézifékhez sem. A vasárnapi verseny sokkal fontosabb volt nekünk ettől, a rövid, bemutatkozó szakasztól. Reggel hidegen, ködösen indult a nap, de szerencsére a kalandok mind a nyolc gyorsaságin elkerültek minket. Eseménytelenül fogytak a kilométerek. A napot slickekkel kezdtük el, nem tettük fel az intermedia abroncsokat, pedig nem lettek volna rosszak Vizslásra és Ceredre sem. Óvatosságra törekedtünk, kerültük a necces helyzeteket, ami célravezető volt, mert célba értünk és miután a részeredményeink is jók voltak, sikerült megszereznünk a Hondák között a géposztályban a negyedik helyet. Meglepődtünk mi is ezen, mert szinte biztos voltam benne, hogy ha vagyunk heten a géposztályban, akkor mi a hetedikek leszünk. Örültünk nagyon a céldobogón. Nem voltak vérmes, vagy dobogós álmaink, mégsem sokkal maradtunk le a végén a bronzéremről.

Hétvégén Iseum Rallye, ott lesztek e ti is?

Most úgy alakult sajnos, hogy nem tudunk ott lenni, mert megviselte az autót a nógrádi versenyünk. Szét kellett szedni a motort, most is darabokban van. Szimeringeket, tömítéseket, vezérlést, és még néhány dolgot ki kell rajta cserélnünk, plusz egy alapos revízió sem fog neki megártani. Az volt a gond, hogy álló helyzetben csöpögött belőle az olaj, a műhely padlójára. Ezt javítjuk éppen. A Székesfehérvár Rallye-ra készülődünk, a következő aszfaltos versenyen mindenképpen ott akarunk lenni. Ha sikerül, akkor előtte még kipróbáljuk a kocsit a Borsodbóta-Balaton MARB sprinten. A teszten kívül még egy fontos dolgunk lesz ezen a futamon. Itt szeretnénk az első közös versenyünket teljesíteni az új navigátorommal, Búza Zsuzsával. Ekkor kezdenénk meg a közös munkát és az ismerkedést, hogy Székesfehérvárra már minden tökéletesen működhessen.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!