Bencs Zoli és Bencs Gabi nem sűrűn szokta piruettekkel hergelni a nagyérdeműt, de a Miskolc Rallye második szakaszán kivételesen a szurkolók segítségére szorultak a Bencs tesók, miután megforgatták a Skodájukat és egy vízelvezető árok és valószínűleg egy homokbucka foglyává váltak. Salgótarjánban már a 2WD kupa dobogója lesz számukra a célkitűzés, feltéve, ha sikerül eljutniuk a következő futamra egy váratlan, és nagyon bosszantó esemény után. Bencs Zolival beszélgettünk.
Sokat dolgoztatok az autótokon a holtszezonban, de mi változott a Felicián és, hogy tetszettek a miskolci pályák?
Nagy változtatás nem történt a kocsinkon, vártuk az új szabályokat, ezeknek megfelelően módosítottuk a Skodánkat, mindent beszereltünk, amit kellett. De a kocsi ugyanolyan volt, mint Ózdon, nem fejlesztettünk semmit sem. Miskolciak lévén jól ismerjük ezeket a pályákat, Kánón és Lyukóbányán már sokat mentünk, egyedül Mályinka volt ebben az irányban újdonság. Legalábbis versenykörülmények között. Télen, egyszer, kétszer, amikor még volt rendesen hó, akkor azért a hosszú hideg estéken ebből az irányból is letréningeztük néhányszor Mályinkát. Csak úgy önszorgalomból. 🙂
Sikeresen célba értetek, de vétettél egy hibát Kánón, ami tőled elég meglepő volt.
Valóban nem sűrűn szoktam olyat csinálni, mint, amit Kánón tettem. Megforogtunk a második gyorsaságin, felakadt az autónk orra egy vizesárokban, az alja, a küszöböknél megfeneklett valamin, onnan pedig se előre, se hátra nem tudtunk önerőből kiszabadulni. A nézők nem kis erőfeszítés árán letoltak minket az akadályról, amit ezúton is nagyon köszönünk nekik. Ám ezzel a kis kalandunkkal kb. kettő percet vesztettünk el, ami a megerősödött 6-os kategóriában, a mi öreg autónkkal minden esélyünket romba döntötte az évadnyitó versenyen. Mályinkán, lefelében, a széles részeken elég sokat autóztunk hatodik fokozatban, tiltáson, végsebességen, ott sajnáltam a kocsinkat, ami minden hiba nélkül teljesítette a többi gyorsasági szakaszt. Köszönet érte a szervizcsapatnak valamint a partnereinknek a segítségükért! A kategóriánkban végül a kilencedikek lettünk, abszolútban pedig a 22. helyet szereztük meg. Csak R2-es autók voltak előttünk és egy Honda. A megforgásunknál elvesztegetett két percet figyelembe véve ez egy reális eredmény. Az új 2WD kupában mi is benne vagyunk, csak sajnos nem tudjuk, hogy hol végeztünk, számításaim szerint, elméletileg a negyedik pozícióban zártuk a miskolci futamot, de ezt nem hirdették ki. Ha Salgótarjánban a 2WD-ben, a dobogós helyek egyikét el tudnánk csípni, az nem lenne rossz.
Ezek szerint készültök a soron következő versenyre?
Pont ezen törjük a fejünket, hogy menjünk, vagy ne menjünk a nógrádi futamra. A habozásunk oka, hogy nemrégiben történt egy „kis” baleset, az utcai autómmal, ami egy műszaki hiba miatt porig égett. Nem ütköztünk, nem sérültünk meg, de anyagilag azért megviselt ez a történet. Éppen azt mérlegelgetjük, hogy belefér e a büdzsénkbe, vagy sem az április végi megmérettetés. Ha sikerül elindulnunk, akkor, ahogy említettem, a 2WD kupa dobogójáért akarunk küzdeni. Kazáron és Cereden mentem már párszor, Sámsonháza viszont abszolút új lesz. Kíváncsian várjuk ezt az ismeretlen gyorsaságit. Remélem, hogy sikerül vele személyesen is megismerkednünk.
Rallye2.hu – Salánki Gábor