Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Kerekes László: A rugók okozták a vesztünket

Kerekes Laci és Kerekes Réka számára a nehéz kezdés után gyorsan véget ért a Miskolc Rallye. Szombaton délelőtt még javában bakon állt a garázsban az Opel Astrájuk, ami később a gépátvétel és az első gyorsasági után Kánón egyszerűen elpattogott az útról, majd átfordult a tetején és a kerekein landolt az árokban. Kerekes Lászlót, azaz Zuzoo-t kérdeztük a miskolci küzdelmeikről valamint a folytatásról.

Elég kalandos volt a felkészülésetek. Három motor járt a motorházban, mielőtt rajthoz tudtatok egyáltalán állni.

A Miskolc Rallye előtt pénteken reggel kaptunk meg egy bontott motort, ami összesen 136 Lóerőt tudott, ennyiben merült ki a teljes tudománya. Örültünk, annak is, hogy el tudtunk rajtolni egyáltalán, mert ezen kívül két motor is felrobbant az Opelünkben közvetlenül a verseny előtt, úgyhogy ez már a C terv volt. A pályák tetszettek, Kánót is rendesen felírtuk, mégis egy teljesen ártatlan helyzetben kicsúsztunk és felborultunk.

Mi történt veletek?

Rosszul indult a futam. Reggel nem tudtuk beindítani a kocsit, biztosítékhiba miatt, a lyukói gyorsasági végén meg megcsúsztunk, időbüntetést kaptunk, szóval már ekkor nagyon élvezzük a napot. Kánón pedig felúszott a kocsink hátulja, mert túlságosan bekeményítettük a hátsó rugókat. Ültetőrugók lettek beszerelve. Ez lett a vesztünk. Közben kiderült, hogy állítólag nem is lett volna szabad hátra ilyeneket berakni, visszatesszük a gyárikat. Már mindegy. Elpattogott a két hátsó kerék, leestünk az útról, átfordultunk tetőn és a kerekeken landoltunk az árokban.

Szerencsére túl komoly kárunk nem lett, szinte csak a kasztnisnak lesz munkája vele, nagyjából 10 nappal a verseny után már neki is kezdett a szakemberünk a munkáknak. Lökhárítót, az A oszlopot és egy picit a tetőt kell javítani. Gál Pisti pedig jelesre vizsgázott, nem kell a csövet javítani. A karosszérián túl a lengővilla sérült, az elhajlott, a bal hátsó rugó kiesett, de az mindegy is, mert úgyis cseréljük őket. Vettem egy donorautót, amire szükségünk lesz még, azt esetleg abból pótoljuk. Mi jól megúsztuk az esetet, Réka egy kicsit a fejét koppintotta be, de a Hans és a fejvédős ülés tette a dolgát, meg a vállunk lett valamennyire véraláfutásos, ahogy az övek megfogtak minket. De semmi komoly. Rajtunk kívül az autó is lábon jött le a gyorsaságiról.

Van rá remény, hogy Salgótarjánban ott lesztek a rajtnál?

Remény van, hiszen ott áll a kettes Volkswagen Golfunk a garázsban, de azon meg nincs érvényes gépkönyv. Az a baj, hogy arra az időpontra, amikor a környékünkön gépkönyvezés lesz, addigra nem készülnénk el minden munkával, ami a sikeres gépkönyvezéshez szükségeltetik. Ha gépkönyvezünk is, az Salgótarjánban lesz. A pályák közül Sámsonházát egyáltalán nem ismerem, Kazáron és Cereden mentem már, utóbbin szerintem már navigáltam is. Ezeket szeretem, az újdonságnak pedig örülünk. Mondjuk azt, hogy készülünk a salgótarjáni futamra, ám nem tudom, hogy lesz e elég időm és lehetőségem a kocsival foglalkozni. De nem reménytelen a helyzet, lehet, hogy a mi nevünk is felkerül még a következő nevezési listára. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük