Jánosa Ákos, Rubóczky Attilával a jobb1-ben élete első versenyét teljesítette a Miskolc Rallye-n, vadonatúj Peugeot 208 R2-es versenyautójával. Tudta ő előre, hogy nagyon megerősödik 2017-re a Rallye2 Bajnokság mezőnye, de mégis meglepte, az, hogy az ötödik helyért is milyen keményen kell nyomi idén a gázt. Salgótarjánban tovább szeretnék tanulni a Peugeot-t, miközben gyorsulnak és tökéletesítik a féktávokat. Jánosa Ákossal beszélgettünk.

Teszteltetek a Miskolc Rallye előtt, de mégis egy teljesen új autóval vágtatok neki az évnek. Hogy tetszett a Peugeot?

Nagyon örülök, hogy egyáltalán összejött a teszt, mert legalább egy kicsit hozzászokhattunk az autóhoz. Attól függetlenül, hogy a Citroenünk is egy R2-es autó volt, ez a 208-as egy totálisan más kocsi, de nagyon tetszett, jó volt vele versenyezni. Azt beszéltük Rubóczky Attilával, a testvéremmel, hogy Miskolcon neki kezdünk az ismerkedésnek, igyekszünk a versenyen belakni az autót, ami alatt azt értettük, hogy gyorsaságiról, gyorsaságira növelni akartunk a tempónkon. Ennek az elképzelésnek a mentén értük el a kategóriában és abszolút értékelésben is az ötödik helyet. Bár összetettben a mi malmunkra hajtotta a vizet, hogy Vizelli Karcsiéknak, az utolsó gyorsaságin technikai gondjaik adódtak, hátrébb csúsztak a táblázaton, mi pedig megelőztük őket. Amiért elutaztunk Miskolcra, azt megtettük. Tanultunk, illetve feltérképeztük az erőviszonyokat. Azt tapasztaltuk, hogy nagyon gyors a Rallye2 Bajnokság élmezőnye, meg sem álmodtam, hogy egy ötödik helyért ennyire taposni kell a gázt. Az irány jó, de tovább kell gyorsulnunk, ha továbbra is az élmezőnyben akarunk autózni.

Mi történt veletek a gyorsaságikon?

Olyan, haj’ de nagy kalandunk nem volt, mert nem forszíroztuk a végletekig a tempót. Sem a magunk, sem a kocsi határait nem feszegettük, emiatt maradt bőven az autóban és remélem, hogy bennünk is. Volt néhány helyzet, ami inkább látványosra, mint kalandosra sikerült a felhordás miatt. A féktávok megtalálására kell majd legközelebb koncentrálnunk. Elsőre nem panaszkodok, jó volt ez így. Remek eredmény egy remek autóval, tökéletes csapattal, köszönjük a fiúk odaadó munkáját.

Salgótarjánban folytatjátok az ismerkedést? Cereden lesz bőven kanyar, ott gyakorolhatod kedvedre a féktávokat. 🙂

Mindenképpen ott leszünk, folytatjuk a tanulást. Reméljük, hogy sikerül elérni minimum olyan jó eredményt, mint Miskolcon. A pályák hasonlóak lesznek Salgótarjánban, mint 2016-ban voltak, újra lesz Zagyvaróna, illetve Kazár, Sámsonházának pedig én utánanéztem az Interneten, 2002-ben, a Budapest Rallye-n volt már ez a speciális. Térképen nem látom azt, hogy nagyon kanyargós lenne, de kíváncsian várjuk az új Sámsonházát és a többi klasszikus nógrádi gyorsaságit is, izgatottan készülődünk a második fordulóra.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget:

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!