Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Sikeres visszatérők

Nem okozott csalódást senkinek sem a Rallye2 Bajnokság mezőnye a Miskolc Rallye-n, hiszen tizedmásodpercekre menő csatákat vívtak a pilóták a dobogós helyezésekért, és két korábbi, sikeres Rallye2-es páros is újra az abszolút értékelés dobogóján zárta a versenyt Miskolcon, ami azt jelenti, hogy 2016 után, 2017-ben tovább emelkedhet a Rallye2 Bajnokság színvonala és sportértéke.

A mezőnyre hat gyorsasági szakasz és 73 versenykilométer várt a Miskolc Rallye-n, ahol az 51 versenyzőpárosból 30-an gurulhattak át végül a céldobogón. A lyukói rajthoz vezető etapon álomszerűen működött a Baksai Lászlóék Ladája, de a start után azonnal elektromos műszaki problémájuk jelentkezett, két hengerrel még elvergődtek valahogy Kánóra, de hamar félre kellett állniuk. Trencsényi Vince nem csak Lyukóbányán panaszkodott arra, hogy az új Peugeot 208 R2-je tolja az orrát a kanyarokban, így később belátta, hogy ezzel meg kell barátkoznia, ha meg akarja szelídíteni a „kis oroszlánt”. Ez olyan jól sikerült neki, hogy az 5. gyorsaságin repesztettek egy abszolút és kategória első helyet, este pedig mindkét értékelésben a negyedik helyen zártak. Az új R2-esek táborát erősítette Jánosa Ákos is, aki a Peugeot-os bemutatkozására Ruboczky Attilát ültette a jobb1-be, tanulták az autót, miközben az ideális futómű beállításokat is keresték. Neukirchner Andrásék Hondájának a motorjában rosszul zártak a szelepek, rendellenes volt a motor hangja, így a nagyobb kár elkerülése érdekében inkább kiálltak. Ifj. Fogarasi Attiláék a megsérült gátlókkal sokat viaskodtak, de a 2 WD kupát végül megnyerték. Madari Imréék Renaultjának a váltója ragadt harmadik fokozatban, igaz ez egy kölcsön kapott, utcai váltó volt, mert a sajátjuk nem készült el a Miskolc Rallye rajtjáig. Kiss Zsolték már az első gyorsaságin arra panaszkodtak, hogy a BMW-jük a vizet forralja, később a váltó miatt is spóroltak, de mégis összehoztak egy harmadik helyet a P13-as géposztályban. Gyöngyösi Marcellék autója a gépátvétel előtt írd és mondd, öt perccel készült el, a fékekkel küzdöttek. A pilóta ezért szent ígéretet is tett mérgében, hogy bosszúból másnap fölborítja az Opelét. Erre nem került sor, de célba mégsem értek egy technikai hiba miatt. Nem lennénk az Astra helyében. Velük ellentétben Bencs testvérek célba értek, pedig Kánón háttal is mentek előre és az árokpartról csak a nézők segítségével tudtak lejönni, mert fölakadt a Skodájuk. Fróna Jánosék elektromos dolgokkal harcoltak. A benzinszivattyú kábele mellett az elektromos gyújtáskapcsoló sem volt a helyzet magaslatán, de megoldották a problémákat, célba vitték a Hondájukat, kupát, pontot gyűjtöttek.

Szepesi Marcelléknak volt egy kis gondja a motorral, nem akart rendesen leforogni, de ennek dacára megszerezték a kategóriájuk első helyét valamint az abszolút 14. helyezést. Klézli Szabi ezúttal helyet cserélt Leitgéb Judittal, ők egész évben felváltva vezetik majd versenyen kívül a Suzuki Ignis-üket, aminek utcai gátlói izgalmas pillanatokkal ajándékozták meg Miskolcon a pécsi versenyzőpárost. Godó Tamásék (Lada VFTS) a tavalyi évből elég sokat kihagytak, most pedig elkerülte őket a szerencse, már a második szakasz után leadták a menetlevelüket. Szabó Attiláéknak volt egy hatalmas kalandjuk, ötödik teligázon beestek, de óriási szerencsével szinte sértetlenül vészelte át rajtuk kívül a Ladájuk is a kalandot. Nem úgy a Bodogán-Molnár páros (Lada), akiknek Mályinkán, a 15-ik kilométer környékén egy jobbos kanyarban fékproblémáik adódtak, a kanyar közepén még az autó is felúszott, ezért nekimentek a szalagkorlátnak, feladták a versenyt. Később pedig a Ruszkai testvérek beleszaladtak az autójukba, így sajnos az ő versenyük is véget ért. A bajnoki címvédő Vizelli Károly-Vizelliné Jobbágy Éva duó Ladájában nem pörgött ki rendesen a motor, az üzemanyag ellátáson javítottak a szervizben, de végül már olyan is volt, hogy csak három henger dolgozott a VFTS-ben. A verseny végén az 5-ös géposztályban egyedüli célba érkezőként László Istvánék (Honda) győztek. A 6-os kategóriában, valamint az összetett értékelésben is Csomós Mixi és Nagy Attila (Citroen C2R2 Max) előzte meg a visszatérőket, azaz a háromszoros bajnok Berényi László-Pap Tamás (Opel Adam R2) egységet és az Ifj. Kanyik Antal-Nyirfás Juli (Peugeot 208 R2) párost. A 7-esben Szepesi Marcellékat (Honda) Tom és Szöcsi (Honda), illetve Frónáék (Honda) követték a célban. A P12-ben, illetve a Lada kupában címvédőhöz méltóan győzni tudtak Vizelliék (Lada VFTS), mögöttük a verseny előtt a dobogós helyek egyikére vágyó Ruszó Krisztiánék (Lada VFTS) és a szintén VFTS-t hajtó Üveges Sándor-Kopcsó Péter egység érkezett meg. A P13 csatái, a továbbra is a régi motorját használó Papp László-Papp Csaba duó és Volvo-ja sikerével zárultak, őket Krehlik Nándorék (Lada VFTS) és Kiss Zsolték (BMW) követték a célban. A 2WD kupában Ifj. Fogarasi Attila, Szepesi Marcell, Nyilas Péter sorrend született.

Folytatás április végén, amikor is a Rallye2 mezőnye a versenyhétvége Salgótarján környéki gyorsaságijain fog újra pályára lépni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük