Életében másodjára állhatott fel a Rallye2 Bajnokságban, a dobogó legfelső fokára Csomós Mixi, aki Nagy Attilával a jobb1-ben minden babért learatott, amit csak lehetett az évadnyitó Miskolc Rallye-n. Pedig nem volt könnyű dolga a fiúknak, hiszen az ellenfeleken túl a fékekkel, vagyis azok hiányával is meg kellett küzdeniük az új autójukban. Csomós Mixivel beszélgettünk a miskolci kategória és abszolút győzelmükről.

Teszteltetek, szorgalmasan készültetek a Miskolc Rallye rajtja előtt, de mégiscsak egy számodra majdnem új autót kellett hajtanod Miskolcon. 

Elég volt a verseny előtti felkészülésünk, úgy gondolom, hogy rendben volt minden a rajt előtt. Volt egy tesztünk, kb. 60 kilométert autóztunk, szerintem ezalatt sikerült megismerkedni az autónkkal, de a korábban a Szilveszter Rallye-n is rajthoz álltunk már a C2R2 Max-al. A pályák közül a lyukóbányai volt kizárólag ismerős a számomra, csak ott versenyeztem korábban, Kánóra és Mályinkára ezért sok-sok videózással készültünk.

Számítottatok rá, hogy abszolút és kategória győzelemmel kezditek az idei évet?

Titkon, legbelül, egy kicsit. Eredménycentrikus ember vagyok, így reménykedtem benne, hogy összejöhet a győzelem. De az első körben elbizonytalanodtam, mert némi fékproblémával küzdöttünk, beesett olykor-olykor a fékpedál, ez pedig nem javított a sebességünkön.

Hogyan alakult a versenyetek?

Elég pörgős, jól szervezett futamnak ítéltük meg a Miskolc Rallye-t, a pályák is tetszettek, erről Attilával is beszélgettünk. Összességében pedig remekül kijött nekünk a lépés. Az abszolút értékelés és kategóriánk győzelme mellett a záró szakasz győzelméért járó plusz pontokat is bezsebeltük, maximálisan elégedettek és boldogok voltunk a céldobogón. Komolyabb hibát nem vétettünk, néhány kisebb malőrből azonban nekünk is kijutott. Egy-két rosszabb féktáv, – pláne a rakoncátlankodó fékekkel – valamint néhány nem tökéletesen sikerült kanyar jelentette számunkra az izgalmakat. A szervizben a csapatunk megoldotta a fékproblémákat, ki kellett cserélni a fékbetéteket. Köszönjük a fiúknak, mert azonnal érezhető volt a munkájuknak az eredménye, sokat tudtunk gyorsulni, nagyjából 25 másodperccel hamarabb abszolváltuk a második kört, mint az elsőt. Hatalmas volt a boldogság a célban, nagyon jól esett, hogy minket hirdettek ki győztesként, nagyokat küzdöttünk, annak pedig külön örültem, hogy végre Attilával közösen is kijött a lépés, együtt értük el ezt a diadalt. 2015-ben már sikerült abszolútot nyernem a Rallye2-ben, szintén Miskolcon, erre ezúttal rádupláztunk, úgyhogy ezek után bizakodva készülünk Salgótarjánra.

Mivel lennél elégedett Nógrádban? Csak a győzelemmel vagy azért óvatosabb vagy? 

Természetesen jó lenne győzni, de mi inkább a pontok gyűjtését tűzzük ki célul, azokból szeretnénk minél többet szerezni, hiszen hosszú még az idei bajnokság. Nekem az aszfaltos versenyeken kell makulátlanul teljesíteni és sok pontot szerezni, mert murván nem versenyeztem még eddig, aztán nem tudhatom pontosan, hogy mi vár rám és ránk Szombathelyen, illetve Veszprémben. Nem hiányozna sehol sem a kiesés, de ezeken a versenyeken nagyon odafigyelünk majd mindenre. Salgótarjánra visszatérve elmondhatom, hogy a Zagyvaróna-Ceredet kedvelem, jó minőségű igazi, technikás rallyepálya, mentem is rajta, kitűnő választás. A Kazár-Vizslást szintén ismerem, de a harmadik pályának, a Sámsonháza-Nagykeresztúrnak még a nevét sem hallottam eddig. Az biztosan nem csak nekem lesz újdonság, bárkinek meglepetést okozhat. Április végén erre is fény derül.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönet a csapatnak és a támogatóknak!

a Bakó Rally Team-nek
LP Winner Motorsportnak – Lovász Palinak.
Tiger tools, Heda sped kft, Karóckai Műszaki kereskedés, Tau trade bt.
család barátok, mindenki, aki ott volt és szurkolt nekünk!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!