Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

A Ladák és az R2-k harcáról szólhat a Rallye2 2017-es éve

2016-ban sem volt gyenge, de 2017-ben tovább erősödött a Rallye2 Bajnokság, pedig egyik meghatározó személyiségét elvesztette a mezőny. Ám a sok érkező, vadonatúj R2-es versenyautónak és a tavalyi élmenőknek köszönhetően várhatóan 10-12 páros is csatában lehet a versenyeken, illetve az év végén is az abszolút győzelemért.

Két komolyabb változás történt a Rallye2-ben a kategóriák tekintetében. A 8-as géposztály megszűnt, vagyis pontosabban a 6-osba lettek átsorolva a korábbi N/3-as autók. A 6-os géposztály Citroen C2R2-i mellé eddig csak ritkán csatlakozott egy-egy új fejlesztésű gyári építésű, R2-es Peugeot 208, Renault Twingo, ám idén most ezekből is bőven akad majd, de lesz itt még Opel Adam is. Mindezek miatt az egykori A/6-os kategóriát képviselő elsősorban Ladák és Hondák – valamint a pilótáik – kerültek mondhatni reménytelen helyzetbe a technikai lemaradásuk miatt. Nekik próbált kedvezni az MNASZ és a Rallye Sport Bizottság a 2WD kupa kiírásával, így most már számukra is újra lesz tétje a versenyeknek, nem csak a jó hangulatú kocsikázásról szólnak majd nekik a futamok. Ha a Rallye2 Bajnokság első rajtlistáját böngésszük, sajnos nem találjuk rajta a tavalyi abszolút harmadik és P12 második helyezett Szauer Gergő-Rácz László páros nevét, akik a teljes idei évet kihagyják, mivel sehogy sem állt össze az éves költségvetésük. Hatalmas érvágás ez nem csak a Rallye2 Bajnokságnak, hanem a hazai rallyesportnak is, hiszen Magyarország egyik legtehetségesebb párosa akasztotta – remélhetőleg csak ideiglenesen – szögre a bukósisakját. A visszatérők oldalán találjuk viszont egy év kihagyás után a Rallye2 Bajnokság háromszoros bajnok párosát, a Berényi László-Pap Tamás duót, akik sokat vártak az új Opel Adam-ra, amivel szinte biztosan újra harcban lesznek minimum a dobogós helyekért, de leginkább az abszolút sikerért. Sokan kíváncsian várják a Berényi László-Csomós Miklós csatákat, igaz Mixi ezúttal egy régebbi fejlesztésű Citroen C2R2 Max-al próbálja meg felvenni a tempót a vetélytársaival. Ifj. Kanyik Antal, Nyirfás Julival a jobb1-ben az utolsó pillanatban csatlakozott a mezőnyhöz, miután beújítottak ők is egy szinte teljesen új Peugeot 208 R2-t. Így tettek Jánosa Ákosék is, a géposztály címvédője a Hibján József-Szurovcsák István egység pedig egy alapos felújítás után küldi újra harcba C2R2 Max-át. A Historicból Balics Ákosék is újra a Rallye2-be adták le a nevezésüket, egy tetőtől talpig felújított Honda Civic-el, amit Borza Tamáséktól örököltek meg.

A tavalyi bajnokság abszolút második helyét begyűjtő Neukirchner András-Guzi Róbert duó Miskolcon ugyan ott lesz a Hondájával, ám ezzel valószínűleg az év végére is érnek, elhasználják a 2016-ból megmaradt gumikat, Ózdtól pedig Kuncz Dezső hajtja az 5-ös kategória bajnokautóját. Még egy Hondás versenyzőpárosról, a megszűnt 8-as géposztály bajnokáról, Ifj. Fogarasi Attiláról és navigátoráról Toloczkó Péterről kell még szót ejtenünk. Sajnos az ő helyzetük sem túl rózsás. Egyelőre az első két futamon biztosított a részvételük, így Miskolcon ők is ott lesznek, és az ideális ívek mellett a további lehetőséget is szorgalmasan fogják keresni. Az abszolút bajnoki cím birtokosa, Vizelli Károly sokáig nem tudta megmondani, hogy miként alakul az évük. Erősen gondolkodtak az ORB-s részvételen, egy R5-ös Hyundai-al, de végül nem sikerült összerakniuk ehhez a költségvetést, így maradtak a Rallye2-nél és hazánk egyik, ha nem a legjobb Lada VFTS-énél, ami az elhúzódó R5-ös projekt miatt egy héttel, a miskolci rajt előtt még gyakorlatilag kosárban volt, de már most büszkén várja a gépátvételt.

A Rallye2-nek a szombati átvételek és a pályabejárás után vasárnap reggel 10:09 órakor a Lyukóbánya-Parasznya szakasszal veszi kezdetét a 2017-es évad. A bemelegítést követően a legendás, Kánó-Imola-Ragály valamint a Mályinka-Garadna gyorsaságik várnak, az előfutókkal együtt több mint 50 autóból álló mezőnyre. A két kör és a 73 kilométernyi száguldás végén a céldobogón várhatóan 17:45 óra körül zárják majd az év első megmérettetését a Rallye2 Bajnokság versenyzői.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük