Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Baksai László: Komoly a kocsink, de esélytelenek vagyunk

Baksai Laci szívesen kitörölné az emlékezetéből a 2016-os esztendő azon pillanatait, amit a rallye környékén töltött el. Ifj. Kuncz Dezsővel a jobb1-ben négy versenyen, és nyolc gyorsaságin rajtolt el, de csak egyszer sem gurult át a páros a céldobogón, versenyen kívül. Ezért Laci az év második felét gyermekneveléssel, illetve a 2017-es évre történő felkészüléssel töltötte, de sajnos most sem lehet túl boldog, mert a kategóriájukban és az abszolútban sem lesz esélye még a dobogós helyezésekre sem, pedig ő már többször is megízlelte a győzelem ízét korábban a bajnokságban. Gondból tehát nincs hiány, de Baksai Laci mégis optimistán várja az év nyitányát, többek között erről is beszélgettünk vele.  

Rallye2.hu: Nem alakult túl pompásan a tavalyi éved. Miként értékelnéd ezt a kényszerből évnek nevezett néhány gyorsaságit, amin elrajtoltál?

Baksai László: Eléggé felemás érzéseim vannak a 2016-os szereplésemmel kapcsolatban. Ha elölről kezdeném, valószínűleg nem úgy csinálnám, mint ahogy tavaly tettem. De az idő kerekét már nem lehet visszaforgatni. Pedig bíztatóan indult a BMW-s projektünk. Eddig rengeteget Ladáztam, márciusban próbáltam ki először egy ilyen P13-as BMW-t. Alapjaiban véve nagyon tetszett a versenyautó, de fájdalmasan hamar bebizonyította, hogy élesben, versenykörülmények között képtelen helytállni. Ideig-óráig működött, nagyon megbízhatatlannak bizonyult. Arra sem volt jó, hogy a mezőny elejében, vagy egyáltalán csak autózzunk vele. Sem a géposztályban, sem az abszolút értékelésben nem tudtunk beférkőzni az elitbe, de még csak a cél közelébe sem jutottunk el vele, nemhogy pontokról vagy kupákról, netán a dobogóról álmodozhattunk volna. Egerben és Miskolcon is csak a második szakaszig jutottunk, aztán kiálltunk. A műszaki gondok és a fentebb említett problémák miatt gyorsan másik autó után néztünk május elején, így ültünk át Szabó Laci Lada VFTS-ébe.

Rallye2.hu: Sokkal több sikert azzal sem értél el.

Baksai László: Pedig az autó szenzációs! Mondhatnám, hogy egy űrhajó. 🙂 Szombathelyen sajnos én voltam a ludas, azért estünk ki, mert kétszer is hibáztam. De voltak bíztató jelek, az abszolútban a dobogós helyekért küzdő versenyzőket üldöztük, volt harmadik helyünk is a stopperünk szerint, ám sajnos ezeket az eredményeket nem vették figyelembe, mert csak szuperrallyeval értünk célba, versenyen kívül. A jó részeredmények után izgatottan készültünk a következő versenyünkre, reméltük, hogy véget ér a pechszériánk. Veszprémben akadt egy kis nézeteltérésünk a bérbeadóval. Egy gyorsaságit mentünk, a másodikon a rajt előtt beraktam egyesbe és amikor ráengedtem a kuplungot, tönkre ment a váltó. Ezzel ért véget a 2016-os Rallye2 Bajnokság, teljesen felesleges volt annyi pénzt kidobni erre a négy versenyre, mint amennyit elköltöttem. Tanulóévnek jó volt, mert sok mindent megtanultam ebből a négy versenyből és rájöttem arra is, hogy nagyon jó autó egy ilyen Lada VFTS. Nagy álmom lett, hogy legyen egyszer egy ilyen autóm.

Rallye2.hu: Az lehet, de mégis egy régi, A/6-os szabályoknak megfelelő Ladát építettél.

Baksai László: Az infók jók, tényleg épült a kocsi, csak nem most és nem nálam. 🙂 Ezt az autót egy barátomtól vásároltam, amit mi pofozgattunk a jelenlegi állapotra. Nyugodtan kijelenthetem, hogy itthon benne van a top 3-ban a kategóriájában. Kifogástalan gép. Minden benne van, sokat nem lehetne rajta fejleszteni. De lássuk be, hogy egy ehhez hasonló A-s autó semmire sem elég a mostani Rallye2 Bajnokságban. A kategória is kérdőjeles, mert odacsapódnak idén hozzánk az új R2-esek, az N/3-as kocsikkal együtt, akik mellett garantáltan nem tudunk labdába rúgni. Ha sikerülne a tervünk és megosztanák a 6-os kategóriát, akkor lennének lehetőségeink, de jelenleg arra sincs esélyünk, hogy a géposztály dobogójáért zajló csatákba beleszóljunk. Az idei évünk pedig elég képlékeny. Úgy volt, hogy Erdei Zoli barátom olvassa majd nekem az itinert, de építkezni kezdtek, ami befolyásolja a terveket, nem valószínű, hogy teljes évet tudunk teljesíteni 2017-ben. Élen jártam a kategória megosztásért folytatott harcban, aztán lehet, hogy pont én nem élvezhetem majd a gyümölcsét, ha sikerül összehozni. 😀 🙁

Rallye2.hu: Mi szerepel az erősen kérdőjeles versenynaptárban?

Baksai László: A két murván biztos, hogy megyek. Egyébként négy forduló van jelenleg betervezve. Miskolc, az említett két murva, illetve a Budapest Rallye. Ha véletlenül ránk találna szakadni az OTP, akkor elindulunk a Rallye2 további futamain is.

Rallye2.hu: Volt egy srác, ott Budapesten, akire nem csak az OTP szakadt rá, hanem egyéb intézmények készpénzállománya is. Fölhajtasz pár pohár whisky-t, a többi pedig már gyerekjáték… 😀 Felbujtóként legfeljebb együtt ülünk ezután az ötlet után, ha belebuknál. 🙂

Baksai László: Valahonnan megpróbáljuk, megpróbálom összekalapozni a szükséges pénzt, de nem mindenáron. Nem szeretném az otthoni malacperselyt sem lenullázni. Az autónkat árulom, meghirdettem, mert a VFTS mély nyomot hagyott bennem, abból egy komolyabb példányra szívesen elcserélnem ezt a top A-s Zsigulit. Kíváncsi lennék, hogy mire mennénk egy jó VFTS-el a Rallye2 Bajnokság élmezőnye ellen. Akárhonnan nézem, a mostani kocsival, akármilyen komoly kocsi is, esélytelenek vagyunk. Kevés. Az abszolútot, a megosztatlan 6-os kategóriát és a P12-t is elfelejthetjük vele. Van egy autóm, amivel én, aki eredménycentrikus ember vagyok, nem tudok jelenleg mit kezdeni. Nincs motiváció, lehetetlenség elcsípni vele a kategóriatársakat..

Rallye2.hu: Jelenleg tényleg szinte csak a kiskörútra jó a Ladád, ott feltűnő lenne, lehet villogni vele, mert a Rallye2-ben…

Baksai László: Ennyi. Dolgozunk rajta, hogy ne így legyen. Ha valakinek – aki esetleg eredményesen tudná máshol használni az autót – felkeltette az érdeklődését a kocsi, keressen bizalommal és/vagy egy jó VFTS-el, aztán leülünk beszélgetni. Valamint akármilyen autónk is lesz, az biztos, hogy az egyik gyerekkori szenvedélyünk még most sem múlt el. Akkor a Lutra albumba ragasztgattuk szívesen a matricákat, most pedig a Ladánkat szeretnénk jól „összelevonózni”. 🙂 Úgyhogy örömmel várjuk a leendő szponzoraink jelentkezését is, mert van még bőven hely a Ladánk karosszériáján, amit a Miskolc Rallye rajtjáig szeretnénk tökéletesen befedni. 🙂 Lehetőleg whiskyzés nélkül. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

One Response to “Baksai László: Komoly a kocsink, de esélytelenek vagyunk”

  • Molnár Ferenc szerint:

    Nagyon drukkolok hogy sikerüljön egy önálló A6-os. kategóriát létrehozni lenne egy jó erős és sokakat vonzó kategória én már egy kifutó széria vagyok de azt hiszem jót tenne a R2 mezőny létszámának.Bízom a jó döntésben.

  • Vélemény, hozzászólás?

    Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.