Ózdon, még csak versenyen kívül, a MARB-osok között mutatkozott be a Tamás Gergely-Szász Tina duó, Honda Civic-jével, a Rallye2 Bajnokság mezőnyének a végén, de Gergelynek annyira megtetszett a légkör, hogy idén már a teljes évet a Rallye2-ben tervezik. Ehhez szeretnének fejlődni a télen, autót építenek, fejlesztenek, de Gergely kijelentette, hogy újoncként sem fogja az egész évet a tanulásnak szentelni, hanem azonnal a jó eredmények eléréséért fog hajtani, mert ez motiválja őt a leginkább. Az idei évi terveikről, a téli munkákról és a számukra egy kissé keserédesen zárult Szilveszter Rallye-ról beszélgettünk Tamás Gergellyel.

Rallye2.hu: A Szilveszter Rallye-n láthattunk titeket utoljára. Milyen volt a verseny? Ha jól tudom itt kezdődött el egy évvel korábban rallye-s karriered.

Tamás Gergely: Tavalyelőtt életem legelső versenyét teljesítettem a Hungaroring környékén, itt mutatkoztam be a rallye-ban, remek volt. Ennek megfelelően tavaly is nagyon jó hangulatban vártuk a versenyt, ami Tinának újdonság volt, ő még nem ment soha a Szilveszter Rallye-n. De most sajnos óriási csalódás volt számunkra az óév utolsó futama. És nem azért, mert idő előtt ért véget nekünk a kuplung hibája miatt, – az utolsó gyorsaságin ment szét a kuplung – hanem a szervezésben tapasztaltunk bosszantó hiányosságokat. Nézzük sorban ezeket! A pályabejáráson, a MOL benzinkútnál fél 11-kor 300 méteres sor állt. Értem én, hogy sokan neveztek, de az előző napon lehetett volna lehetőséget találni, hogy fakultatív jelleggel tréningezzünk, amíg a teszt ment. Voltak olyan versenyautók a mezőnyben, amelyek nem rendelkeztek forgalmi engedéllyel, a mi géposztályunkba is jutott ilyen. Őket elrajtoltatták világosban, minket meg sötétben. Nyilván nem kell ecsetelnem, hogy sötétben nem tud olyan tempót menni az ember, mint világosban. Nem az első helyért hajtottunk, de buli verseny ide, évzáró oda, én mégis mindig mérem valakihez az időm. Akár a tizedik helyezetthez is. Tök mindegy. De így esély nem volt arra, hogy jól szerepeljünk. Ez egy negatívum. Volt, hogy a belépődíjszedő emberek, beöltözve, sisakban, a versenyautóval érkezve a sorompónál megkérdezték tőlünk, hogy hol van a karszalagunk? 🙂 És még egy dolog. Tíz óra után, végrehajtási utasításban kihirdették, hogy a rajttól ötszáz méterre lesz egy lassító. Jó lett volna, ha nap közben kihirdetik, mert így a kész itinerbe már elég nehéz volt beilleszteni. Nekünk és szerintem a legtöbb versenyzőtársunknak nincs méterszámlálója a kocsiban. Legjobb lett volna egyszerűen kihagyni ezt a lassítót. Az összevont 1.6-os géposztályban, ott meg aztán voltunk annyian, mint csillag az égen. Ömlesztve. Érdemes lenne a kategóriát szétválasztani. Pedig összességében jó dolog a Szilveszter Rallye. Szeretjük. Szeretnénk. De ezek miatt szomorúan tértünk haza 2016 utolsó megmérettetéséről. Reméljük, hogy legközelebb nem ilyesmikről, hanem újra kellemes emlékekről beszélgethetünk majd a Szilveszter Rallye kapcsán, ha esetleg rajthoz állunk.

Rallye2.hu: Lépjünk egy picit visszább az időben. Tavaly a MARB futamain autóztatok, és MARB-os versenyzőként bemutatkoztatok az Ózd Rallye-n.

Tamás Gergely: A MARB-on belül is több fronton tettük próbára a szerencsénket és a tudásunkat. A nyugati régióban két versenyen álltunk rajthoz. Győrben, a Rába Ringen és Oroszlányban is ott voltunk. Győrben nem alkothattunk maradandót, mert tönkre ment a kocsink, az egy felejthető futam volt, de Oroszlányban elcsíptük a géposztályban a második helyet. Az északi régióban az összevont N csoportot megnyertük az éves értékelésben, négy aranyérmet szereztünk az év során, aztán pedig jött az Ózd Rallye. Nem számítottunk bele a verseny értékelésbe, de remek alkalom volt ez a tapasztalatszerzésre, a Rallye2 megismerésére.

Rallye2.hu: Ez volt a bemutatkozásotok a Rallye2 Bajnokságban. Milyen különbségeket éreztél a MARB és a Rallye2 között? Hogyan sikerült megbarátkoznod az új kihívásokkal?

Tamás Gergely: Nagyon színpatikus volt a számomra, hogy egy MARB futamhoz képest lényegesen több volt a versenytáv és a gyorsasági szakaszok hossza. A tempó feszítettebb, szorosabb a menetrend, de én 2017-ben mindenképpen a Rallye2-t fogom preferálni.

Rallye2.hu: Akkor tehát eldöntöttétek, hogy fentebb léptek az idén egy lépcsőfokot.

Tamás Gergely: Igen, teljes szezont tervezünk, minden versenyen ott szeretnénk lenni – a murvákon is – és ha lehet, akkor a rallysprinteket hanyagolnám, mert a Rallye2 Bajnokságban szerintem még tovább lehet fejlődni. Nagyobb a tempó, több a táv, ami a MARB-on szerzett tapasztalataink gyarapodását szolgálhatja. A terv tehát egy komplett Rallye2-es évad 2017-re.

Rallye2.hu: Tinával mentél tavaly minden versenyen?

Tamás Gergely: Összességében egyetlen versenyen ült mellettem Szilassy Laci. A bemutatkozásomkor, tavalyelőtt a Szilveszter Rallye-n, azóta csak Szász Tinával versenyemet együtt.

Rallye2.hu: Tina egy tapasztalt navigátor, sokat segíthet neked. Tűztetek ki magatok elé bármilyen elvárást, vagy a tanulóévetek lesz az idei?

Tamás Gergely: Van elvárás, mert hajt minket és engem is a versenyszellem, így mindenképpen törekedni fogunk a tanulás mellett a jó eredmények elérésére is. Ha nem a jó eredményért mennénk, akkor nem is csinálnám. Túl drága hobbi a rallye ahhoz, hogy ne a maximumon autózzunk.

Rallye2.hu: Hogyan készültök a bajnokságra?

Tamás Gergely: Több fronton is megy a felkészülésünk. Az idei évre egyesületet váltunk, átigazolunk a Gondi Motorsporthoz. Eddig az S.C.A.R. Ungheria SE-ben mentünk és nagyon hálásak vagyunk a nekünk nyújtott segítségéért Karinak és a csapatnak, mert hasznos és nagyon gördülékeny volt az együttműködésünk egész évben. Nekem rendkívül jól jött minden, amit ők értünk tettek az első versenyzéssel töltött évemben. Remélem, hogy az új csapatunkkal is legalább ilyen eredményesen tudunk együtt dolgozni. Mindeközben a garázsban is lázasan dolgozunk, az eddigi N csoportos Hondánkból egy A-s kocsit építünk a télen. Abban nem vagyok 100%-ig biztos, hogy a Miskolc Rallye-ra teljesen el is készülünk vele, de dolgozunk rajta. Miskolcon, a gépházban még valószínűleg a tavalyi, gyengécske motor teljesít majd szolgálatot. De biztosan ott leszünk az évadnyitón, mert addigra már nagyon sok idő el fog telni az utolsó versenyünk óta, kell a versenykilométer, és annak is örülnénk, ha az első éles Rallye2-es bevetésünkön sikerülne pontot, netán pontokat szereznünk. Bár az nem fogja elősegíteni ezeket a terveinket, hogy átalakították a 6-os kategóriát és még a 2000 köbcentis N-es autókkal is harcra kell majd kelnünk. Nem mintha az R2-es kocsikkal szemben nem lennénk tetemes hátrányban. Majd a második versenyen, az új motorral talán már gyorsabbak lehetünk. Mi már nagyon várjuk, hogy elkészüljön, ennél már csak az év kezdetéig hátra lévő napok számának a csökkenését figyeljük csak izgatottabban. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!