Fotó: Peremicki István www.pirirc.hu
fb_img_1481038400921
Fotó: Bitto Zsolt Forrás: Jánosa Ákos/Facebook

Jánosa Ákos élete egyik legnagyobb vágyát váltotta valóra, amikor beült Fekete Dani Subaru Imprezzájába és Brunekker Árpi navigálásával rajthoz állt a Mikulás Rallye-n. Ákos alapjában véve is szereti a murvát, de a Subaru most akkora élménycunamit zúdított a tavalyi év A/6-os bajnokának a nyakába, hogy Ákos már most jó előre piros betűs ünnepként írta be a versenynaptárjába a Mikulás Rallye-t előre, jó néhány évre. Jánosa Ákossal beszélgettünk.

Rallye2.hu: Mentél már elől és hátul kaparós kocsival a pályafutásod során, de az összkerék hajtás mindeddig kimaradt a repertoárodból.

Jánosa Ákos: Eddig. 🙂 A Mikulás Rallye előtt a teszten kezdtem meg a kocsival az ismerkedést, ahol kb. 30 kilométert sikerült autóznom a Subaruval. Kicsit legalább hozzászoktam. Azt nem állítanám, hogy elég volt ez a barátkozás, de ahhoz mindenképpen jó volt, hogy felkészültebben álljunk oda az első gyorsasági rajtjába. De még így is elég tapogatózósra, barátkozósra vettük a figurát a bemutatkozó szakaszon. Aztán innentől kezdve mindig volt valami problémánk. A második gyorsasági rajtjában a biztosítékok közül többször is kiment egy a táblán, amikor az ALS-t ráadtam. A harmadik speciálison defektet kaptunk egy kanyarban, de ugyanitt többen is jártak hozzánk hasonlóan. Kimentünk a defekttel, csak az etapon álltunk meg kereket cserélni, nagyon sok időt bent hagytunk. A második kör elején a turbónyomással adódtak gondok, egész pontosan nem volt, mert a lefújószelep csöve elszakadt, ám az előzőekhez hasonlóan ezt is megcsináltuk. Csak az ötödik és a hatodik gyorsaságink volt „tiszta”, de akkor nagyon nagyot autóztunk, szenzációsan éreztük magunkat, az a két szakasz mindenért kárpótolt és a célban tudtuk befejezni a Mikulás Rallye-t. A végére szerintem elég jól rá is éreztem már az autóra. A pálya szélén álló barátaink azt mondták, hogy nem lógtunk ki a sorból, felvettük a versenyt látványra és tempóra is azokkal a srácokkal, akik már régebben hajtják az összkerekes autókat. Nagyon jól éreztük magunkat, szenzációs érzés egy ilyen Subaruval versenyezni, megy lapjával keresztben és nem fogy el az erő belőle. Lehet csóválni, belógatni az árokba, mégis kijön onnan. Ha nagyon keresztbe rakod, akkor az eleje húzza ki, fantasztikus technika. Még akkor is azt mondom, ha figyelembe veszem azt a tényt, hogy annyit szereltem a Mikulás Rallye-n, mint a ladás korszakomban. 🙂 Szeretnénk innentől bevezetni azt, hogy a Mikulás Rallye-n minden évben valamilyen összkerekes kocsival tegyük próbára a tudásunkat.

Fotó: Peremicki István www.pirirc.hu
Fotó: Peremicki István www.pirirc.hu

Rallye2.hu: Mi lesz a Szilveszter Rallye-val?

Jánosa Ákos: Mi a Mikulást választottuk, kihagyjuk a Szilveszter Rallye-t. És azt gondolom, hogy ez az elkövetkezendő években is így lesz a tervek szerint, mert a murva, a Mikulás Rallye és az összkerék hajtás mellett fogjuk az évad legvégén letenni a voksunkat, mivel ez most nagyon bejött. A Szilveszter Rallye-ra ezúttal csak a kislányommal szeretnék kilátogatni és remélem, hogy nagyon jól fogjuk érezni magunkat a pályák mentén, szurkolóként.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

ja

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!