ozd-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0550Kovács Zsolti és Bettes Peti versenynaptárában kiemelt helye volt az Ózd Rallye-nak, hiszen a hazai pályák tényleg csak néhány kilométerre volt a srácok otthonától. Kis túlzással éppen csak kiléptek reggel a saját ágyukból, de a következő lépésnél már a rajtban álltak. De hiába az izgalom, a reményteli várakozás, nagyon hamar beleszaladtak Zsoltiék egy technikai K.O-ba, amiből csak azért nem tudták végül felpofozni a Volkswagenüket, mert a szerencséjük a nap során másodjára is elhagyta őket gyors egymásutánban. Kovács Zsoltot kérdeztük.

Rallye2.hu: Ennél hazaibb futamot el sem képzelhet magának egy versenyző, mint amilyen az Ózd Rallye volt a számodra, ózdi lakosként. Bemelegítésként rajthoz álltatok a borsodbótai rallysprinten, mivel telt ezen kívül számotokra a versenyt megelőző időszak?

Kovács Zsolt: Kőkemény felkészüléssel. 🙂 A MARB-os versenyünk viszonylag jól sikerült, majdnem hibátlanul működött az autónk, bár adódtak vele hibák, de azokat a helyszínen orvosoltuk és így célba értünk az autóval. Az Ózd Rallye-ig hátra lévő két hetünkben kijavítottunk minden olyan problémát, amit a sprinten elszenvedett a Volkswagenünk és izgatottan vártuk a rajtot. Azt gondoltuk, hogy minden lehetséges hibát kiküszöböltünk a kocsin, de aztán megint bebizonyította a technika ördöge, hogy mégsem így van, bár ebben azért én is ludas voltam ezúttal.

ozd-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0546

Rallye2.hu: A pályák nyilvánvalóan ismerősek voltak, hiszen a Királd-Sáta gyakorlatilag az ózdi kertek alatt kanyarog. De mi volt a helyzet a Felsőkelecsénnyel, mennyire volt, vagyis lett volna neked újdonság?

Kovács Zsolt: Edzésen, a pályabejáráson nagyon tetszett ez a gyorsasági, szerintem a versenyen is ugyanez lett volna a véleményem róla, csak vasárnap sajnos nem jutottunk el odáig. Ózdhoz ez is egy elég közeli gyorsasági szakasz, ám eddig az életben nem versenyeztem rajta ebben a formában. Korábban, fordított irányban egy rövidebb részt sikerült már versenytempóban is megismerni belőle, de alapvetően igazi újdonság lehetett volna nekünk.

Rallye2.hu: Nagyon hamar véget ért a versenyetek…

Kovács Zsolt: Konkrétan egy fél gyorsasági szakaszt teljesítettünk versenytempóban. A problémánk abból adódott, hogy ezúttal is nagyon kihordásos volt a pálya, szombaton már autózott itt az ORB mezőnye és vasárnap is abszolválták már a pályát az élvonal versenyzői a Rallye2 előtt. Mi a kitaposott nyomukban mentünk, – pont, mint a többiek – de volt egy hely, a támfalas kanyar után, ahol a biztonságra törekedve újfent leraktam az autót a nyomba. Azonban a VW-nk túl alacsony volt ehhez a „mutatványhoz” és ezért csúnyán megütöttük az alját. Ez az én hibám volt. A baj, illetve a kiesésünk abból adódott, hogy kiszakadt a motortartó bakunkból a csattanáskor több csavar is. Ahogy a motor elmozdult azonnal kihúzta vákumcsövet, így elment a fékünk. Aztán tovább fordult, csaknem keresztbe állt a motortérben, ezzel pedig széthúzta a váltókulisszát is. Csak kézifékkel tudtunk megállni, mert nem volt egyáltalán üzemi fékünk. Hatalmas nehézségek árán találtuk meg az egyes fokozatot, azzal kigurultunk a gyorsaságiról, hogy ne kelljen reggeltől estig a szakaszon belül rostokolnunk, versenyt néznünk. Nagyon sokat köszönhettünk a szervizcsapatunknak egész évben, sőt Ózdon is, mert megmentettek bennünket és nem sokon múlt, hogy egy ilyen komoly hiba után talpra állítsák a fiúk a kocsit – nagyon ügyesek voltak – és szuperrallyeval folytathassuk a versenyt. Másfél óra alatt el is készültek volna a srácok a javítással, kicseréltek, helyre raktak mindent, de a váltókulisszából elhagytunk egy olyan műanyagdarabot, amit nem tudtunk pótolni, még itthon sem. A vicc az egészben, hogy volt is ilyen alkatrészem, de nem a garázsomban, hanem egy barátomnál. Kölcsön adtam neki egy váltóm, csak ő nem volt otthon, nem tudtunk bejutni a garázsába. Egy ötven forintos alkatrészen bukott el a versenyünk hátra lévő része. Nagyon sajnáltuk.

Rallye2.hu: Mi az idei év további programja? Versenyzés, vagy szerelés?

Kovács Zsolt: 99%, hogy az idén már nem fogunk menni egyetlen versenyen sem, elég valószínűtlen, hogy akár a Mikulás, akár a Szilveszter Rallye-n rajthoz álljunk. Az ilyen irányú terveinket – ha lennének – alapjában véve nagyon megnehezítené az az aprócska bökkenő, hogy mostanra az utolsó csavarig lett van szedve a kocsink. Megpróbáljuk végre nyélbe ütni azt a projektet, amit már az évad elején elterveztünk, de mostanra különösen időszerűvé vált. Egy új váltót szeretnénk beszerelni az autónkba. Valamint rettenetesen rá kell mennünk a Golfunk üzembiztosságának a javítására. Sokszor estünk ki például futómű problémák, csavarok fellazulása, elszakadása és más egyéb gondok miatt is. Ezeket ki kell küszöbölnünk, mert kb. hat versenyből haton nem értünk célba és ez egy igencsak elgondolkodtató számadat, ami nem sok örömre ad okot nekünk.

ozd-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0549

Rallye2.hu: A 2017-es évetekről tudsz már valamilyen infót megosztani az olvasókkal?

Kovács Zsolt: Nem tudjuk még, hogy mi lesz. De ha a 2016-os évünkkel kapcsolatban őszinte akarok lenni, akkor azt mondom, hogy az idei évi Rallye2 Bajnokság nekünk nem nagyon tetszett. Ez pedig meghatározhatja a jövő évünket is. Csábítgatnak minket a Mitropa Kupára, de az még később fog eldőlni, hogy élünk e a lehetőséggel, a támogatóinkat érdekli e ez a dolog. Nagyon hálásak vagyunk az idei évben nyújtott segítségükért.  Szeretnénk kipróbálni magunkat máshol, mert eddig is éreztük, de idén talán még inkább tapasztaltuk, hogy a Rallye2 Bajnokság továbbra is a mostohagyerek szerepét töltötte be ORB mezőnye mögött. Valószínűleg ORB-s licencet fogunk kiváltani a következő szezonra és azzal ott megyünk, ahol csak kedvünk tartja. Akár külföldön, akár a Rallye2-ben, teljesen mindegy lesz, kedvünkre választhatunk majd.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!