ozd-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0695Forgács Laci és Begala Tomi azon különleges és ritka versenyzőpárosok egyike volt a Rallye2 Bajnokság mezőnyében, az Ózd Rallye-n, akiket nem ért váratlanul a Sajókaza-Felsőnyárád szakasz csúszós aszfaltja, sőt még a lehetőségeikhez mérten a javukra is tudták fordítani a különös és nehéz körülményeket. A srácok sikeresen célba értek, még az éves eredményükkel is aránylag elégedettek, ám ettől többre vágynak. Nagyon szeretnének már előrébb lépni, végre egy új, erősebb motort építeni a BMW-jükbe és jövőre még szebb eredményekért, kupákért küzdeni a Rallye2 Bajnokság P13-as géposztályában. A Forgács-Begala duó ózdi versenyéről, valamint az év végi terveiről, a csapatuk mindenesével, Szabó Krisztiánnal beszélgettünk.

Rallye2.hu: Salgótarjánban a BMW-tek váltója nagyon hamar, már a prológon bemondta az unalmast ezért egy utcai váltóval tudtátok csak folytatni és befejezni a versenyt. Hogyan készültetek Ózdra?

Szabó Krisztián: Természetesen a váltó javítása, vagyis a felújítása adta a felkészülésünk gerincét az évadzáró versenyünk előtt. Béres Joskónak köszönhetjük, hogy hamar, precízen és viszonylag jó áron ráncba szedte a váltónkat, amit az egész évben lelkes szervizeseink nagyon gyorsan beszereltek a BMW-nkbe, hálásak is vagyunk nekik ezért és az egész éves munkájukért. Ezen túl csak a szokásos, kötelező elemek „színesítették” a technikával kapcsolatos munkáinkat.

Rallye2.hu: Borsodiak vagytok, de nincsenek közel hozzátok az ózdi gyorsaságik. Ismerősek voltak a szakaszok Laciéknak?

Szabó Krisztián: A Felsőkelecsény az nagyon nem, totálisan „vadvilág” volt, egyáltalán nem ismerték a fiúk. A többi speciális olyan szempontból nem volt ismeretlen, hogy amikor még Lacival együtt versenyeztünk, akkor autóztunk már rajtuk. A Sajókaza volt egyedül, amire azt mondhatom, hogy Laci elég jól ismerte. Ám attól függetlenül, hogy a megyénkben találhatóak ezek a speciálisok nem sokszor autóztunk itt korábban. A megyénknek éppen a másik végén helyezkednek el a lakhelyünkhöz képest, jó bőven 100 kilométert kell autóznunk Ózdig, úgyhogy semmiképpen sem nevezném az Ózd Rallye-t hazai versenynek. Esetleg a többihez képest közelinek. Ezért szombaton a pályabejárás ugyanúgy történt, mintha mondjuk elmentünk volna a Baranya Kupára, mert alaposan fel kellett térképezni a gyorsaságikat.

Rallye2.hu: Hogyan sikerült a versenyetek?

Szabó Krisztián: A prológon indulhattunk volna, de kihagytuk, hiszen volt már arra példa, hogy a bemutatkozásunk alkalmával, a salakon jelentkezett műszaki gondunk, ezt elkerülendően inkább nem autóztunk ezúttal az ózdi oválpályán. Sokakat meglepett a Sajókaza-Felsőnyárád szakasz csúszós aszfaltja, de mi szerencsére nem voltunk benne ebben a csoportban, mert az év elején volt ott egy Hankook gumiteszt, mi részt vettünk ezen és alaposan feltérképeztük azt a gyorsaságit. A pályát Laci, már csak a rövidsége miatt is elég jól tudja fejből, a teszt pedig csak ráerősített erre. Úgyhogy itt – a kategóriánkat figyelembe véve – elég jó időket tudtak autózni. A többi szakaszhoz viszonyítva meglepően jók voltak itt az eredmények. Az okát nem igazán tudjuk, azt gondoljuk, hogy a jó helyismeret játszhatott a kezünkre. A sötétben megrendezett királdi gyorsaságin ismét problémánk adódott a reflektorokkal. Tudtuk eddig is, de most végérvényesen fény derült rá, hogy a lámpáink elkerülhetetlenül cserére szorulnak, nem adnak elég fényt a biztonságos éjszakai autózáshoz. A váltónk tökéletesen működött, de a BMW-nk motorereje még sajnos mindig kevés, az egrihez hasonló, egész évben gatyába akartuk rázni ezt a dolgot, de semmi javulás nem történt. Mostanság jutott el odáig a szakemberünk, hogy elkezdett dolgozni az új motorunkon, ezért erősen bízunk abban, hogy a Szilveszter Rallye-ra már elkészül vele és Mogyoródon kipróbálhatjuk. Ózdon szerencsésen célba értünk, ezzel pedig megszereztük az év végi értékelésben a kategóriánk negyedik helyét. Számolgattunk és tudjuk mi, hogy a rallye-ban nincs olyan, hogy ha, de ha nincs az egri kiesésünk az év elején, akkor még a dobogó harmadik fokán is állhattunk volna az év végén. A népes mezőnyünk, az autónk és a lehetőségeink tükrében én azt gondolom, hogy ezzel a negyedik hellyel is elégedettek lehetünk 2016-ban.

Rallye2.hu: Említetted, hogy a Szilveszter Rallye-n szeretnétek indulni.

Szabó Krisztián: Igen, azzal tervezzük búcsúztatni az idei versenyévünket. Tavaly álltunk ott először rajthoz és annyira megtetszett akkor belülről nézve a verseny hangulata, hogy nem szeretnénk kihagyni az idén sem.

ozd-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0697

Rallye2.hu: Mit szeretnétek 2017-ben? Azon túl, hogy tűkön ülve várjátok az új motort, mióta is? Hú, már nagyon régen…

Szabó Krisztián: Ha az új motorunk elkészül és beszereljük, az tényleg egy nagyon jó és fontos pillanata lesz az életünknek. Ezen felül a futóművön szeretnénk fejleszteni a télen. Beszélgettem Berényi Ákos szakágvezető úrral, aki elmondta, hogy a kategóriánkat várhatóan semmi komolyabb változás nem fogja érinteni, ezért belevágunk a fejlesztésbe, az autó pedig marad nálunk 2017-ben is. Laci is marad, viszont a navigátorunkkal Begala Tomival valószínűleg elválnak az útjaink, ezért a jobb1-be várjuk és keressünk a bátor illetve elszánt jelentkezőket. Mi mindenképpen maradunk a P13-ban, a Rallye2 Bajnokságban és igyekszünk a kocsinkból egy ütőképes versenyautót faragni a holtszezonban, amivel remélhetőleg méltó ellenfelei lehetünk jövőre a géposztályunk elitjének. Idén nem voltunk velük partiban, kiegyenlítettnek mondható a helyzetünk. Ezen szeretnénk 2017-re változtatni, hogy a jövő évben a futamok és a szezon végén még szebb eredményekről, dobogós helyezésekről és sok-sok sikerrel megvívott, eredményes csatáról beszélgethessünk majd a Rallye2 Bajnokság futamai után.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

Zempléni Építő és Gépészeti Kft, Alu Casting Support Kft, Certa Kft, Orbitex Kft, Lakat- Tank Kft, Alinea-B Bt, Max Ferro Kft, Denré Kft, Vector Line Consulting Kft, Balance A&M Kft, Autóbontó Sátoraljaújhely, www.tomeetrans.eu, Kisgép Központ, Pizza Rosso, A-G Trans Kft, Szalontai Pálinka, www.fedortanya.hu, Forgács Tomi és Németh Robi.

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!