ozd-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0668Csomós Mixi és Nagy Attila nem fukarkodott a nagy tervekkel, már az Ózd Rallye előtt sem, Mixi kerek perec kimondta, hogy ő bizony az abszolút értékelés győzelméért fog küzdeni. A borsodi pilóta szavai nem voltak alap nélküliek, mert folyamatosan a dobogó környékén autóztak, abszolút szakaszgyőzelem is fűződött a nevükhöz, – nem is akármilyen – az utolsó szakaszon Szauer Gergőék kiesése után pedig szinte biztosan át is vették a vezetést, amit a cél előtt kb. egy kilométerrel passzoltak át egy bukást követően a Vizelli házaspárnak. A versenyükről és a kiesésükről Csomós Mixivel beszélgettünk.

Rallye2.hu: A Salgótarjánban történtek után engem személy szerint megleptetek, hogy ott voltatok az Ózd Rallye-n, de nagyon örültem nektek. Már régebben el volt döntve, hogy rajthoz álltok Ózdon, vagy a salgótarjáni „tortúrátok” utáni csak azért is hangulat hozott el titeket Ózdra?

Csomós Mixi: Itt áll egy aránylag topp autónak mondható kocsi, egy R2-es Renault Twingo versenyautó a garázsban, amivel értelemszerűen a lehető legtöbbet szeretnénk versenyezni. Az Ózd Rallye hozzánk nagyon közel volt és Attilával is sikerült egyeztetni a programunkat, ők nem indultak Ákossal, régen szerettünk volna már együtt versenyezni egy nagyot, így kézenfekvő volt, hogy ott kell lennünk az évadzáró verseny rajtjánál.

Rallye2.hu: Hogyan készültetek a futamra? Salgótarjánban egy centit sem mehettetek a kocsival, tudtommal csak egy műszaki vizsga volt a híja a rajtkész állapotnak.

Csomós Mixi: 100%-ig fel volt készítve a kocsink, ráadásul minden alkatrész, ami csak lehet új volt és a Renault Sporttól érkezett. Természetesen elvittük műszaki vizsgára az autót, ahol tökéletesen megfelelt, semmi gond nem volt vele. Ennyi volt a felkészülésünk. De látva az első gyorsaságikat azt éreztem, hogy hiányzott a versenyzés, mert már régen, igazából az Eger Rallye óta nem tudtam menni az autóval. Ózdon, az első gyorsasági volt az, ahol élesben kellett visszarázódnom a versenytempóba a hosszú kihagyás után.

Rallye2.hu: Ehhez képest a negyedik gyorsaságin már abszolút időt repesztettek, aminek a belső felvételeit látva sokaknak tátva maradt a szája.

Csomós Mixi: Az első körben én azt hittem, hogy jól megyünk, de Attila közben azért mondogatta, hogy jobban, bátrabban is oda lehet engedni a kocsinkat a féktávokra. Ez a kezdeti bátortalanság úgy jelentkezett az eredményeknél, hogy 10-11 mp hátrányban voltunk Szauer Gergőékkel szemben a szerviz előtt, de még Vizelli Karcsiék is befértek elénk, a dobogó harmadik fokán álltunk, mondjuk úgy, hogy a félidőnél. Iszonyatos, amit ezek a srácok művelnek a Ladáikkal, hihetetlenül gyorsak, minden elismerésem az övék, gratulálok ehhez, nagy kihívás tartani velük és minden körülöttünk autózó párossal a tempót. Mi az abszolútban nyerni mentünk Ózdra, ahogy az adminisztratív átvételen is mondtam, nem azért, hogy később arról nyilatkozgassak, hogy tesztelni akartunk, én nem az az ember vagyok. Ezért mondtam Attilának, hogy a negyedik szakaszt be kell húznunk ahhoz, hogy jól sikerülhessen a versenyünk. Ez szerencsére sikerült is, de a verseny vége nem úgy alakult számunkra, ahogy azt szerettük volna.

Rallye2.hu: Nem sokra voltatok a kitűzött célotok megvalósításától, Szauer Gergőék kiesése után valószínűleg át is vettétek a vezetést, de ezt már soha nem fogjuk megtudni. Mi történt veletek?

Csomós Mixi: Elrajtoltunk a hetedik, azaz a záró, sátai szakaszon a sötétben és elég szépen haladtunk. Láttuk is, hogy Gergőék kiestek, már átértünk a pálya zűrösebb pontjain is, majd a gyorsasági vége előtt nagyjából egy kilométerre a céltól eldobtuk az autót. Bal2 tempónak volt nekünk felírva az a kanyar, de a mai napig sem tudom, hogy valójában mitől történt, ami történt. Szerintem csak szimplán elbambultam, ami a fáradtsággal, a sötétséggel, illetve az egész napos feszültséggel, stresszel kombinálva ezt eredményezte. Lekapott a kocsi az útról, mellette pedig találtunk néhány kilométerkőhöz hasonló betondarabot. Ha van szalagkorlát, akkor valószínűleg nincs baj, csak simán hozzáérünk és megyünk tovább. De ezek az oszlopok kiszedték a futóművet, az autónk pedig az oldalára borult, majd a tetején állt meg.

Rallye2.hu: Bal2 tempó, az nem kicsi sebesség nálad sem, ahogy elnéztem az imént említett belsődet. Nagy lett a kár?

ozd-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0395

Csomós Mixi: Amikor kiszálltunk és megnéztem a sötétben azt gondoltam, hogy nagyon nagy. Itthon, nappali fénynél már kicsit jobb volt a helyzet, nyilván van mire nézni, de az autó értékéhez viszonyítva nem nagy a veszteség. A sebességre kitérve azt gondolom, hogy olyan 100 km/óra felett lehettünk egy kicsivel. Harmadikban volt a váltó, a motor pedig még nem forgott ki teljesen. Az betonoszlopok – kikapkodtunk ott gyorsan vagy négyet, talán ötöt is – sokat lassítottak rajtunk, így a tetőlemezen alig látszik, hogy mi történt, mert bokrokra dőltünk rá. A jobb oldalon, az eleje viszont megsemmisült a kocsinknak.

Rallye2.hu: Készen még biztosan nem vagytok, de dolgoztok a Renault-n?

Csomós Mixi: Teljesen szét van szedve, éppen a kasztnit javítjuk, a karosszériás ügyködik jelenleg a kocsin. Nem adjuk fel, megvannak a terveink, reméljük hamarosan újra harcra kész lesz az autónk.

Rallye2.hu: Mik ezek a tervek? Idén láthatunk még titeket vagy már csak 2017-ben?

Csomós Mixi: Jó lenne a Szilveszter Rallye-n menni egyet, az benne van a versenynaptárunkban. A jövő évet pedig majd meglátjuk. Szívesen versenyeznék én az ORB mezőnyében is, de úgy gondolom, hogy a Rallye2 Bajnokságban jelenleg nagyobb értéke van az eredményeinknek, mert régen nem volt ennyire kemény a Rallye2 mezőnye, ezért én azt gondolom, hogy számunkra a jövő évben ez lehet a helyes választás.  Az biztos, nem kérdés, hogy 2017-ben is autóba fogunk ülni és versenyezni fogunk valahol.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!